Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
André schreef:Ik denk dat toen God dat verhoorde het wel emoties waren die hem tot die beslissing lieten komen. (Overigens het kan ook zo maar zijn dat deze discussie boven mijn 'niveau' gaat.)
Of dat ik eigenwijs ben….
Dat bestrijd ik niet. Maar genade krijg je pas vanuit de relatie met God.Lalage schreef:Hm ja nu ik het weer lees denk ik: genade is toch gratis.
Er valt hier objectief helemaal niets te zeggen, want dan zou je op de stoel van God zitten. Maar je kunt wel degelijk discussiëren of de ene visie op God beter is dan de andere. Het lijkt me bijvoorbeeld passender om over God te spreken als een liefdevolle Vader dan als over een of ander spagettimonster. Ik besef dat dat ook afhangt van je ervaringen, maar volgens mij is er bij religieuze ervaringen heel wat gemeenschappelijk.Ach ja, we hebben allemaal een mening over God. Objectief gezien is die van mij niet beter dan die van jou.
Cicero schreef:Eeuwig vuur betekent nog niet dat degenen die erin gegooid wordt er eeuwig in ligt.Jezus was niet alwetend:Als Zoon van God kon Hij dat ook allemaal niet weten natuurlijk.
32 Niemand weet wanneer die dag of dat moment zal aanbreken, de engelen in de hemel niet en de Zoon niet, alleen de Vader.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten