Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 nov 2007 20:41

beetje offtopic maarre zo'n lekker klein mensje wat zich helemaal aan je hecht en vastklampt als ze het 'eng' vind, natte plakkusjes geeft en heel hard je mobiele telefoon op je hoofd gooit als je wakker moet worden, je in vertrouwen neemt en zo gaat lopen, springen van de trap, kroelen, de borstvoedingsmomenten, liefde en warmte maakt heel veel goed. (wil natuurlijk niet zeggen dat ik het áltijd rozegeur en maneschijn vind, maar ze maakt iedere avond alles weer goed voordat ze in slaap valt (en als ze eindelijk slaapt helemaal :lol: ))

maargoed dat was een beetje offtopic, nu weer even terug naar het onderwerp...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2007 21:22

Moedergevoelens van vanavond:

Het was 2 minuten voor 7 en ik zei tegen Robert dat het tijd was om de computer uit te zetten. Stampvoetend huilend kwam hij op me af dat het nog geen 7 uur was op het klokje op de pc.

krijsende dochter die kwaad is dat haar bad nog niet klaar is, kwaad is als ze gewassen moet worden, als ze uit bad moet, als ze moet tanden poetsen, als ze in de slaapzak wordt gewurmd. Dit alles gebeurde op krijsvolume 333. Heb de deur dicht gesmeten en ben ff op bed gaan liggen bijkomen. Vervolgens weer teruggegaan om het goed te maken, lag ze heerlijk te duimen en knuffelde zowaar even.

Daarna Danny naar bed, wilde selluf tanden poetsen en daarna bij zijn broer terug in bed om naar discman te luisteren. Dat mocht dus niet: ook kwaad, janken en gillen.

Ik had het dus helemaal gehad en liep sagerijnig naar buiten om vuilniszak in de container te gooien. Roept Marco: mama wat is er, niet weggaan!! Ik ga papa bellen....

maar hij weet papa's nummer niet!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 nov 2007 22:06

Ik ga papa bellen....kostelijk :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 nov 2007 13:10

Acire schreef:Maar als poppenmoeder kun je wel lekker uitslapen, en op vakantie, en blijven werken, en en en en en en....

als je het zat bent smijt je je poppen gewoon in hun poppenbed 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2007 13:31

lammetje schreef:...de borstvoedingsmomenten...

Dat kan ik nou niet begrijpen! Ik begin dan wel moedergevoelens te krijgen en zo ;) Maar borstvoeding... :|

pol schreef:
Acire schreef:Maar als poppenmoeder kun je wel lekker uitslapen, en op vakantie, en blijven werken, en en en en en en....

als je het zat bent smijt je je poppen gewoon in hun poppenbed 8)

Whaha precies... oeps ;)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 nov 2007 13:33

:mrgreen:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 27 nov 2007 13:40

*Annet* schreef:mama wat is er, niet weggaan!! Ik ga papa bellen....
:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Wat de toekomst brengen moge........

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 dec 2007 16:48

hier oo iemand die geen behoefte had aan gekeutel met kinderen en baby's!! nog niet echt.. maar k denk alst kleintje er is dat het misschien dan wel anders is!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 03 dec 2007 16:53

Ik denk ook dat je er toch op een of andere manier naar toe groeit... Ik kan ze ook nog niet echt bespeuren hoor! Kvind het wel lief allemaal maar ook wel eng.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 dec 2007 15:32

Afgelopen zondag waren vrienden bij ons, met hun drie kindjes. En ik was zó blij dat ze weg waren dat ik me echt afvroeg of ik zelf wel kinderen wil :oops: Want waarom zouden die van mij anders zijn dan die van hen? :D Maarja, aan de andere kant: mijn zus en zwager met hun twee kindjes waren er zaterdagavond (jaja, we hadden een echt kinderweekend ;)) en dat ging gewoon goed en die kinderen zijn af en toe ook wel klierig, maar toch minder druk en huis-afbrekerig zeg maar.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 dec 2007 16:08

andermans kinderen is wel heel anders als eigen kinderen hoor!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 dec 2007 16:16

Ja, dat merk ik al doordat ik de kinderen van mijn zus al anders vind dan 'vreemde' kinderen. Maar toch, na zo'n 'kinderweekend' ben ik zo blij met rust in huis! Toch lijkt het me ook wel weer mooi en zo. Maar dan denk ik ook weer aan de tijd die ik nu (niet) overhoud, dan vraag ik me echt af, hoe moet dat ooit!? Maargoed, het is nog niet zo ver :mrgreen:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mar 2008 16:34

Hmm.. Ik heb vandaag weer bedacht dat ik geen kinderen wil. Ik zie zoveel manieren waarop ik zo'n klein wezen perongeluk zou kunnen slopen: van de trap laten vallen, niet goed opletten in het verkeer, even alleen laten in bad..enz enz... dat ik het toch niet aandurf.
Hoe denken anderen hierover? Kennen jullie deze gedachten? Hoe gaan (bijna) moeders ermee om?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2008 16:58

Ja.

en ook het opvoeden van zo'n kind. Kan ik het kind wel de zorg bieden? ben ik wel een goede moeder.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mar 2008 17:02

Die twijfels zijn er absoluut, maar aan de andere kant weet ik dat ik een heel eind kan komen en weet ook waar ik eventueel om steun kan vragen.

Mijn moedergevoelens zijn sterker dan de twijfels
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”