LauraC schreef:T. Lindeman schreef:Ja precies, hang dan op zaterdagavond ook even een groot laken voor het logo/uithangbord op de gevel.
Bij College Style gaan de gordijnen dicht op zaterdagavond, zodat je op zondag niet in de etalage kunt kijken.

Moderator: Moderafo's
LauraC schreef:T. Lindeman schreef:Ja precies, hang dan op zaterdagavond ook even een groot laken voor het logo/uithangbord op de gevel.
Bij College Style gaan de gordijnen dicht op zaterdagavond, zodat je op zondag niet in de etalage kunt kijken.
Gershwin schreef:Er is géén documentatie meer over het voetbaltopic (ik kan de zoekresultaten niet linken, maar zoek op "voetbaltopic". In alle posts waarin het woord "voetbaltopic" staat, wordt verwezen naar eerdere besluiten. En ik wil het graag hebben over die besluiten en hun achtergrond.
Dus Henk, ik zal het proberen wat netter te formuleren:
Zou je alsjeblieft uit willen leggen wáárom we overal over mogen praten op zondag, maar niet over sport? En waarom mogen we daar de andere 6 dagen van de week dan wel over praten?
CaptainCaveman schreef:LauraC schreef:T. Lindeman schreef:Ja precies, hang dan op zaterdagavond ook even een groot laken voor het logo/uithangbord op de gevel.
Galateia schreef:O hemel, ik zit even die kleding te bekijken. Dat is kak en refo, brrrrr.
Hahahahaha, de gordijnen dicht doen. Waarom?
Aragorn schreef:Nee, want dit is doodeenvoudig een inconsequente regel, waarvan iedereen zich terecht afvraagt welke praktijk ermee gediend wordt.
Het gaat er immers niet om óf je op zondag wel sport mag kijken, maar of je erover mag praten. En aangezien een verbod daarop voor weinig anders bedoeld lijkt dan de schijn ophouden dat rw-bezoekers op zondag geen sport kijken, is het behoorlijk hypocriet. Temeer daar het wel toegestaan is de meest onbijbelse ideeën te ventileren op de dag des Heeren.
Gershwin schreef:Zou je alsjeblieft uit willen leggen wáárom we overal over mogen praten op zondag, maar niet over sport? En waarom mogen we daar de andere 6 dagen van de week dan wel over praten?
elbert schreef:Gershwin schreef:Zou je alsjeblieft uit willen leggen wáárom we overal over mogen praten op zondag, maar niet over sport? En waarom mogen we daar de andere 6 dagen van de week dan wel over praten?
Naar ik meen is de sportregel een indicatieve regel die we hanteren om aan te geven dat we vinden dat er op zondag wel wat beters te doen is dan op dit forum over sport (of over andere niet-geestelijke zaken) te praten. Omdat we niet alles in regels dicht willen timmeren, hebben we de overige onderwerpen aan jullie eigen verantwoordelijkheid overgelaten.
...Elk christelijk forum heeft z'n eigen beleid qua zondagsrust. Sommige fora gaan helemaal dicht, anderen hebben geen bijzondere regels en Refoweb heeft (dacht ik) welgeteld 1 zondagsregel. Daarmee zitten we qua regels over de zondagsrust in de middenmoot.
Ik sta ervoor open om meer regels in te voeren om het allemaal wat principieler te maken (dus meer "refo" op zondag dan "web", als je begrijpt wat ik bedoel), maar vooralsnog denk ik dat die ene regel het meest praktisch is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten