Moderator: Moderafo's
Merisja schreef:Wat vreselijk zoiets zeg! Zeker als je helemaal geen kinderen hebt. Ik zou het echt erg vinden als het bij ons ook zou gebeuren, maar wij hébben nog twee kinderen! Zou je, als je al kinderen hebt, ook sneller de kans lopen dat het niet goedgekeurd wordt? 'k Heb gelijk de schrik te pakken...
Lenny schreef:Ik dacht zelf eigenlijk dat het bijna nooit voor komt dat je geen goedkeuring krijgt, maar mn collega zei dus dat het de laatste tijd juist veel gebeurt. De wachtlijsten zijn nl. momenteel zo verschrikkelijk lang! Ik las ook een artikel dat binnen nu en tien jaar de buitenlandse adoptie helemaal afloopt.. Of dat je dan misschien alleen nog SN-kindjes kunt adopteren.
Lenny schreef:Je hebt wel veel meer kans dat je een 'ouder' kindje krijgt als je zelf al kids hebt!
Lenny schreef:Maar ik vind het idd een vreemde reden, ze zijn nog jong (hij begin 30, zij achterin de 20) en een hartstikke positief stel! Ze zei ook: ik heb echt het idee dat ze gewoon naar een reden zochten. Zelf dacht ik: zou het dan niet zoiets zijn dat die maatsch. werkster hen gewoon niet mocht ofzo? Maar ja, dat kan toch haast niet!
Lenny schreef:Maar het is idd een chaos in adoptieland. Want begreep ik het nu goed dat alleen China en Taiwan nog open zijn?
Ik ken ook mensen die een voorstel van een kindje uit Hati hebben, maar die moeten dan nog lang wachten voor ze af mogen reizen..tss. Dat lijkt me echt vreselijk!
Galateia schreef:Lenny schreef:Maar ik vind het idd een vreemde reden, ze zijn nog jong (hij begin 30, zij achterin de 20) en een hartstikke positief stel! Ze zei ook: ik heb echt het idee dat ze gewoon naar een reden zochten. Zelf dacht ik: zou het dan niet zoiets zijn dat die maatsch. werkster hen gewoon niet mocht ofzo? Maar ja, dat kan toch haast niet!
Nou, als ze zo jong zijn, dan is het helemaal vreemd! Als ze het idee hadden, dat de onderzoeker hen niet mocht, dan hadden ze er recht op om door iemand anders gekeurd te worden!
Tsja, waarom ze naar een reden zouden zoeken, ik heb geen idee. Zijn dit wel mensen die met beide benen in de wereld staan, en gewoon hun kinderen laten inenten enzo?
Pfff... zo jong en dan worden afgekeurd?! Gaan ze niet in beroep?! Kunnen ze nog iets doen?
Lenny schreef:Tjah, volgens mij staan ze wel met beide benen op de grond. Wat betreft inenten weet ik eigenlijk niet.. Ik twijfel.. Zou het daar dan aan kunnen liggen? Heb wel het idd dat ze behoorlijk 'streng' zijn zeg maar. Vind het altijd zo onzinnig, dat 'tegen' inenten zijn..
Lenny schreef:Ze gaan nog een gesprek aanvragen sowieso en dan kijken wat ze nog kunnen doen. Ik vind het wel errug sneu hoor!
Lenny schreef:Oh, ik had begrepen dat echt de meeste landen dicht zijn, maar dat valt dus mee. Maar wel een gedoe he, al die wachtlijsten etc. En de meesten gaan natuurlijk voor >24 maanden en geen SN. Dus eigenlijk wel logisch dat dat de meest lange wachtlijsten zijn. Je hebt je er wel goed in verdiept joh! Weet je al waar jullie voor willen gaan?
Lenny schreef:Haiti heeft idd met de wetten te maken, dat begreep ik er ook uit. Maar het is wel zwaar frustrerend hoe de bureacratie daar werkt!!
En idd.. de situatie in Haiti is buitengewoon triest. Ik heb ook die aflevering gezien ja van T zal je maar gebeuren! Indrukwekkend!!
Lalage schreef:Galiteia: hou je taai he![]()
Lalage schreef:Ik hoorde laatst dat in Afrikaanse landen de hechting tussen moeder en kind pas na het eerste jaar plaatsvindt, omdat de kindersterfte zo hoog is. Dat verbaasde mij wel, maar dit is natuurlijk wel positief om te horen voor adoptie-ouders. Blijkbaar kan er ook goede hechting plaatsvinden als het kind al ietsje ouder is.
LauraC schreef:Jammer hoor, dat (op het oog) geschikte mensen worden afgewezen! Maar om heel eerlijk te zijn, onze adoptiedames hadden ook een beetje een probleem met ons geloof en de manier waarop wij dat vormgeven. In het uiteindelijke rapport hebben ze het heel 'casual' gehouden, zo van: ze gaan erheen omdat hun vrienden er zitten etc. Gelukkig konden we het panel ervan overtuigen dat we geen 'rare' mensen zijn
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten