Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 15 mar 2008 12:31

Ik krijg echt de kriebels als ik dit topic zo'n beetje doorlees. Heerlijk lijkt me dat, een kindje adopteren! Wij hebben zelf twee dochtertjes, één van bijna vier en één van bijna vijf maanden. We zouden heel graag een wat groter gezin willen hebben, maar helaas verlopen de zwangerschappen en bevallingen bij ons niet echt 'vlekkeloos'. Hoogstwaarschijnlijk zullen er bij ons dan ook geen kinderen meer van onszelf komen. Wel willen we dan heel graag gaan adopteren. Maar nog niet nu meteen, eerst moet de jongste ietsje ouder zijn! Als ik hier de stukjes lees, dan kan ik echt zowat niet wachten om met de procedure te gaan beginnen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mar 2008 12:49

Hoi Merisja, wat leuk om te lezen dat je zo positief over adoptie bent! Dat doet mij altijd weer goed :mrgreen:

Je zegt dat je nog wilt wachten met de procedure, dat lijkt me ook wel logisch. Bovendien mag je pas aan de procedure starten zodra je jongste dochter 1 jaar oud is.

Tip: schrijf je in zodra je dochter 1 jaar is. Je moet namelijk na deze eerste inschrijving eerst nog minimaal anderhalf jaar op een wachtlijst gaan staan, voordat je aan de verplichte cursus kunt beginnen, daarna wachten op gesprekken met de raad van de kinderbescherming... eer je echt alle papieren hebt om op een ECHTE wachtlijst voor een kindje te gaan staan, ben je alweer jaren verder!

Kijk eens op www.adoptie.nl, daar kun je alles lezen over de procedure. Enne... laat je niet afschrikken.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 mar 2008 23:22

Mooi verslag weer Galateia!

Een heel goede vriend van ons is ook geadopteerd en is van de zomer bij zn biologische moeder in Sri Lanka geweest. Hij is niet zo reislustig maar van de winter besloot hij weer te gaan, alleen. Hij heeft de bruiloft van zn biologische zus daar bijgewoont. Echt heel gaaf om de foto's te zien. Hij lijkt echt sprékend op zn moeder..

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 mar 2008 14:47

'k Heb net even www.adoptie.nl doorgelezen...dat gaat zeker niet vanzelf, een kindje adopteren! Nu wisten we dat natuurlijk ook wel, maar altijd fijn om eens te lezen hoe en wat en wanneer enzo. Na de zomer ga ik zelf eerst nog een opleiding doen (Pabo) maar dan willen we toch wel zo snel mogelijk ons in gaan schrijven, ja. Net wat je zegt, die wachttijden zijn echt enorm. En nog even flink sparen...die bedragen zijn ook niet mis!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mar 2008 15:19

Het is inderdaad een hele lange weg... waar vooral je geduld op de proef wordt gesteld. En denk inderdaad goed na over het inschrijven: bedenk dat je na inschrijving nog anderhalf jaar moet wachten.

Enne... sparen inderdaad. Het kost een klein vermogen...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 mar 2008 15:25

Tja, dat geld zal toch nog wel een hele drempel worden, ja. We hebben natuurlijk al twee kindertjes die ook geld kosten én ik werk 'maar' parttime. Komt bij dat we tegen die tijd dan toch echt een ander huis moeten kopen...dus ja, dat geld wordt denk ik toch wel een drempel. Maar goed, dat zal denk ik ook wel goed komen; desnoods zoeken we sponsors!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 mar 2008 19:03

Lenny schreef:
*Annet* schreef:Hij komt uit Zuid Afrika en is nog maar 3 maanden oud.

Heb een foto gehad en hij ziet er geweldig uit. Lekker bol ventje, totaal niet ondervoed ofzo. Gewoon fantastisch :lol:

Je hebt het vast over E & E uit L.??! Kan bijna niet missen! is idd een super ventje, echt een schatje en nog lekker klein! A.s. maandag krijgen ze hem he...

ja die bedoel ik idd. Gaaf wel die website van hen. Ken je alles meelezen.

Hun zijn door de moeder van het jongetje uitgekozen om papa en mama van haar zoontje te worden. Toch vind ik dat het bij hun nog redelijk snel is gegaan. Eind 2004 hebben ze besloten voor adoptie te gaan, ruim 3 jaar later mogen ze hun kindje "al" ophalen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mar 2008 19:34

Dat is zeker snel! Ze zaten nog net voor de grote run op adopties. Alleen maar beter voor hen!!!
Wanneer komen ze naar huis?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 mar 2008 22:13

4 april komen ze terug

en ik zei dat het mannetje er zo goed uitzag. Mijn moeder zei dat ze in die tehuizen, bij de kinderen die ter adoptie worden afgestaan, extra voeding geven. Zodat ze er goed uitzien. Dit gaat ten koste van de andere kinderen. Vond ik wel sneu dat ik dat hoorde.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mar 2008 22:15

Ja, de adoptietehuizen hebben meer middelen om voor goede verzorging te zorgen. Je moet immers altijd een donatie doen aan het tehuis. Zo lijkt het dus dat het allemaal fantastische tehuizen zijn. Want ze kunnen geld besteden aan voeding en verzorgsters.

Maar die tehuizen die geen connecties hebben met adoptiebemiddelaars zijn vaak echt vreselijk. Als kind moet je dus geluk hebben. Anders kun je het simpelweg gewoon schudden...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 mar 2008 11:07

@ Annet: ze hebben hem he, heb je de foto's gezien op hun weblog? Zo gaaaaaaaaaf ze zien er echt zo supergelukkig uit en een leuk ventje zeg! :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 mar 2008 12:00

ik heb gelijk gekeken, na jouw post. Wat geweldig mooi. Ben er gewoon emotioneel van.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 mar 2008 12:03

Ja dat heb ik nou ook! Het is gewoon zo geweldig fijn voor ze.
Alleen ben ik ook depri, een collega van me heeft vorige week gehoord dat ze de toestemming voor adoptie niet krijgen... :cry: Zo erg voor ze!! En dat is dan weer een heel andere kant he.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 mar 2008 12:08

nou zeg, dat is ook wat!

Is het (in jouw ogen) een geldige reden? Komt het nog veel voor dat ouders geen toestemming krijgen?

Na het verhaal van Galateia, over die mensen die die adoptiecursus volgen, denk ik wel: als je niet eens de moeite neemt om je voor te bereiden op die cursus, hoe graag wil je dan een kind adopteren?? Lijkt mij al een stukje selectie van gemotiveerde ouders.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 mar 2008 12:11

Nee het is echt een onzin reden. Ze zoeken echt wat! Want de laatste tijd komt het veel vaker voor dat mensen geen toestemming krijgen omdat er zulke enorme wachtlijsten zijn en er nog maar een paar landen open zijn voor adoptie! Ze hadden gezegd dat ze geweldige pleegouders zouden zijn, maar voor adoptie zouden ze niet avontuurlijk genoeg zijn... Echt heel raar. Ja zij hebben idd die verplichte cursus al gevolgd. En nu, nav gezinsonderzoek krijgen ze dus te horen dat ze niet geschikt zouden zijn. Nou, als er een stel geschikt is dan zijn hun het wel!
het was echt een hele klap voor ze.

Terug naar “Archief”