Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2008 23:03

Mijn schoonouders hebben wua bezittingen en otnroerend goed veel meer dan mijn ouders. Maar het ligt er net aan hoe je je geld besteed. Mijn ouders besteden het veel minder aan de aankoop van een duur huis, maar meer aan lekker eten, inrichting, cadeaus. Mijn schoonouders steken het liever in huizen enzo, en hebben dus minder te besteden aan cadeautjes. Maakt me trouwens sowieso niks uit. Ze moeten allebei doen waar ze zich goed bij voelen.
Als mijn schoonmoeder een keer zegt dat ze om me geeft doet mij veel meer dan wanneer mijn moeder het zegt. Gewoon omdat mijn moeder het elke dag zegt ;) En als mijn schoonmoeder een bloemetje meeneemt doet het me ook meer dan wanneer mijn eigen moeder het doet, omdat het dan veel onverwachter is. En toch merk ik wel dat ik me het fijnste voel bij mijn moeder die juist heel vaak zegt dat ze me lief vindt en ontzettend veel van me houdt. En lieve cadeautjes meeneemt.

Ach, zo heeft iedereen zijn ding :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 mar 2008 12:44

Wij zijn thuis met 4 kids (ondertussen allemaal met aanhang) en we doen de cadeaus altijd met z'n allen. Voor een gezamenlijk cadeau kun je nog eens wat fatsoenlijks vragen en voorkom je ook onzin-cadeaus :)
Voor m'n ouders enzo doen we dat ook altijd.
Verder zijn we niet zo van het cadeautjes geven. Het geven en nemen zit 'm meer in andere dingen bij ons. Gewoon elkaar helpen als dat nodig is. En Sinterklaas is bij ons ook echt zo'n familie-bedankmoment. In de gewone gedichten wordt iedereen lekker voor schut gezet hoor ;) Maar bijvoorbeeld een bedankje van m'n zus voor m'n neefjes die zo vaak oppassen bij haar, een bedankje voor m'n oom omdat hij meehielp met mijn verhuizing etc. Dat is gewoon grappig :)
pobody's nerfect

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 mar 2008 15:16

Ik koop met verjaardagen altijd een cadeautje en af en toe een keer een bloemetje of iets kleins. Maar dat is dan ook net hoe ik bij kas zit.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 mar 2008 16:01

t Gaat om het gebaar, toch ? :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mar 2008 16:04

Ik stel mijn verlanglijst altijd op zo'n manier op, dat er voor elk budget wat tussen zit. Zo voorkom ik, dat ik dingen krijg waar ik niet op zit te wachten. En zo kan iedereen wel iets kopen, waar ik helemaal blij van word. 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 mar 2008 22:05

Hoe is je foto galerij geworden, Galateia?

Ja kadootjes.... wij zijn nu verhuisd en het is nu ongeveer een uur rijden naar de familie (en mijn familie 2 uur) dus tel uit je benzine kosten om ergens heen te gaan en dan nog een kado te geven. Ik baal daar wel een beetje van maar om nou de kadootjes helemaal af te schaffen dan geef je ook nooit meer iets aan iemand. Ik weet nog niet precies hoe we dit gaan doen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mar 2008 22:10

*Annet* schreef:Hoe is je foto galerij geworden, Galateia?

Supergaaf! Foto's waarvan ik het bestaan niet wist. Recente foto's, maar ook van 15 jaar geleden. Foto's met broers/zus tijdens een van de vakanties. Foto's van onze nieuwjaarsduik met vrienden. Noem maar op, het zat er tussen :mrgreen:

Ik vond het een fantastisch resultaat. Iedereen had er aan meegewerkt en het maakte het uitpakken van al die bergen cadeautjes echt een feest :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 mar 2008 22:27

en hangen ze nou ook al?

het heeft ff niet met financies te maken maar goed, dat mot maar ff.

ik vind het ook altijd leuk om een galerij met foto's te hebben maar kom er nooit uit hoe het nu es leuk op te hangen. Heb door de jaren heen al een doos met fotolijstjes opgespaard kwam ik achter tijdens de verhuizing.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2008 00:33

Benzine, dat kost ook veel idd. Ik ga veel sneller even langs mijn ouders, schoonouders of schoonzus en zwager en kids, dan naar mijn eigen zus en zwager, en andere schoonzussen en zwagers. Gewoon omdat ze zo ver weg wonen allemaal, en het een vermogen kost om alleen al steeds heen en weer te rijden.
Benzine kost sowieso veel :(

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2008 06:29

*Annet* schreef:en hangen ze nou ook al?

Nee, we zijn de gang nog aan het verbouwen, maar ze komen allemaal daar aan de muur :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2008 08:17

Daar zit ik ook een beetje mee: verjaardagen waarbij je al 10 euro aan het treinkaartje kwijt ben, dan ga ik niet een heel groot cadeau meer kopen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2008 08:23

Ja, brandstofkosten en treinkosten kunnen hoog oplopen! Het is toch logisch dat je dan een simpel cadeautje meebrengt? Het is meestal al gewoon leuk, als je er bent, ondanks de afstand! Dat kunnen de meesten - neem ik aan - al enorm waarderen!

Mijn man heeft sinds kort een auto van de zaak en brandstofkosten doen er nu niet meer toe. Eerst vond ik het maar onzin en dacht ik dat we er echt niet anders of meer door zouden gaan rijden. Maar ik moet zeggen, dat we nu echt veel meer rijden. We gaan bijvoorbeeld wat sneller op bezoek bij zijn broer, die op anderhalf uur rijden hiervandaan woont. Dat was toch altijd best een duur ritje, nu niet meer. We zeggen nu gewoon sneller 'we gaan morgen even langs je broer'. Mijn broer woont in Groningen en dat is nu ook ineens geen kostenpost meer. Dat vind ik best leuk, eigenlijk!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mar 2008 15:49

pff benzine is echt duur! Voor een volle tank zijn wij zowiso al 70 euro kwijt aan benzine....
ik reken in mijn financien 80 euro voor de benzine voorlopig, dan blijf ik er altijd een stukje onder :)
jammer dat je af en toe best wel afhankelijk bent van de auto anders zou je m toch de deur uit doen ?? :?
De trein wordt haast nog goedkoper soms!! :?
ik kan begrijpen dat (grote) gezinnen gewoon geen geld of niet genoeg geld hebben voor een auto!
Mijn tante heeft het best wel krap iedere maand en die rijden zo weinig mogelijk met de auto. Alleen als het uiterste noodzaak is. Schoolavonden met de auto, met boodschappen kan ze meerijden en als de kinderen ergens naar toe moeten dan gaan ze 9 van de 10keer fietsen. Of het moet zo hard storten......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 mar 2008 15:56

ik gebruik hem ook heel weinig. Voor mn werk en als ik weg moet wat niet aan te fietsen is of hard waait/regent. Maar voor de boodschappen niet! Als het regent haal ik het tegenover bij de ah, wat ik dan duurder uit ben heb ik wel aan benzine uitgespaard dus zal niet veel schelen. en heb er ook een hekel aan want de parkeerruimte bij onze winkels is niet optimaal.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2008 15:58

Ik gebruik hem in principe ook alleen voor mijn werk. Die van mijn man gebruiken we voor de rest waar we samen heen gaan.
maar vorige week was ik al 1 keer naar Sliedrecht heen en weer, en 1 keer naar Arnhem, en dat scheelde meteen een hele bezinetank in de maand. Ik tank dan drie keer per maand voor 50 euro, mijn man vijf keer voor 40 euro. Al wordt die van hem heel goed vergoed door zijn werk, hij krijgt enorm veel vergoeding. Ik helaas niet, dus mijn autokosten komen gewoon allemaal in onze 'huishoudrekenening' terecht.

Maarja, voor ons werk hebben we sowieso allebei een auto nodig, dus daar is niks aan te doen.

Terug naar “Archief”