jamillah schreef:Ik woon in principe dichter bij Gouda. (als je de pont mee hebt) maar door verschillende mensen werd mij Ede aangeraden omdat het een goede school is. Heel bekend bij heel veel verschillende basisscholen. (de basisschool in ons dorp bijv neemt graag studenten 'van Ede' aan.
Veel praktijk, minder theorie. Christelijk. En verder nooit gekeken dan mn neus lang is. Het is Gouda of Ede, geen idee of en waar op andere scholen een PABO zou zijn. Je gaat toch naar een school waar je al ooit (goede verhalen) van hebt gehoord?
Ja, als je niets anders hoort om je heen, dan denk je misschien dat dat de enige goede PABO's zijn. Maar nu je toch nog even wacht met de start van de opleiding, kun je misschien eens kijken dichter bij huis. Reistijd kan een grote belemmering zijn, het kost veel tijd, etc. Kijk eens iets verder dan je neus lang is! Waarom moet de school bijvoorbeeld christelijk zijn? Je bent een volwassen vrouw, die (neem ik aan) geen beschermende omgeving meer nodig heeft en zelf haar eigen mening wel heeft.
En ik neem aan dat er meer scholen zijn in jouw dorp of in de nabije omgeving. Ook scholen die wellicht wat minder waarde hechten aan een Ede-opleiding. Ook op een niet-christelijke school, of een school waar het geloof slechts een kleine plaats heeft in het curriculum, kun je als docent prima uit de voeten!