gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 mar 2008 14:44

Ik ben hier ook maar weer s aan de schoonmaak. Geprobeerd m'n vloerkleden schoon te krijgen maar dat wil nog niet erg. Ze zijn ecru en hoogpolig. 'k Heb 't geprobeerd met wasmiddel en textielreiniger maar je kunt precies zien waar de bank erop staat en waar wordt gelopen en gezeten.

Spiritus gebruik ik ook vaak voor de ramen. Wij krijgen van 't zomer onze tuin opnieuw aangelegd. Een neef van ons gaat dat doen en kost ons ongeveer 500 euro aan materiaal, planten, e.d. Ik vind dat nog best wel meevallen.

Ik gebruik meestal laminaatreiniger en anders allesreiniger en ook wel s een beetje afwasmiddel.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 mar 2008 15:03

de laminaat doe ik altijd gewoon met allesreniger, of schoonmaakazijn, of afwasmiddel... we hebben een matte vloer... dus misschien maakt dat nog uit?

ow.. t gaat denk ik bijna regenen :( k heb net de was buiten gehangen.. alles op zolder hang nl vol! Lekker handig als dochter lef voor de tweede keer allllleees in bed eronder spuugt... zooo zielig.. :oops:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 15 mar 2008 15:05

500 euro kun je een leuk vliegticket voor kopen, zaai er gewoon gras op joh! Maak eens een wandeling en pak hier en daar wat stekjes weg of vraag aan familie, vrienden om stekjes en klaar! Mooie tuin voor heel wat minder geld 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 mar 2008 15:14

Ik hoef niet zo nodig te vliegen en misschien is het voor sommige mensen wel belangrijk dat ze een mooie of fijne tuin hebben?!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 mar 2008 15:15

Daar komt bij dat je tuin blijft en je vakantie is maar even en dan weer voorbij :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2008 15:18

Ik vind 500 euro wel veel. Zeker omdat je elk jaar weer genoeg eraan kwijt bent.
Of je moet alleen blijvende planten erin zetten. Maar ik hou enorm van witte bloemetjes, en zou die dan echt wel elke zomer en winter erin willen zetten.
Nu dus bewust hedera, omdat dat altijd blijft bloeien, en witte violen ertussen, omdat die na de winter gewoon weer opkomen. Maar ik vond 150 euro ofzo, voor alleen balkonbakken echt veel. Maar ach, het is het waard, het staat weer mooi :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 mar 2008 15:27

Ik heb het dan ook over blijvende planten, nieuwe schutting, terras, e.d.
En ik heb verder nog wel wat wensen ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 mar 2008 15:35

*|Scatie schreef:Daar komt bij dat je tuin blijft en je vakantie is maar even en dan weer voorbij :P

Ervaringen maken gelukkiger dan bezittingen. :)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 mar 2008 15:42

'k Weet niet... ik heb liever een huis en tuin die naar m'n zin is en waar ik tot rust kan komen. Daar voel ik me happyer mee dan vaak op vakantie ofzo. Dure vakanties hoeven voor mij al helemaal niet.
Mar 't is waarschijnlijk net wat je wensen zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 mar 2008 15:53

Onze tuin koste wel wat meer dan 500 euro, maar tis dan wel helemaal naar onze zin. totdat we eigenwijs zoals we zijn, met de hogedrukreiniger de tuin gingen schrobben :? De kleur is iets anders geworden :wink:

maar de groene aanslag heb ik er vanmorgen netjes afgehaalt!!! Hij ziet er weer schoon uit!
De tweede was zit in de droger, de derde in de machine, straks nog even wat opvouwen en dan ben ik weer klaar voor vandaag! Wel weer genoeg gedaan :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 mar 2008 15:54

ohja de koekjes zitten (weer) in de oven! Heb de bakzucht ofzo, vlieger wordt gek :lol:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 mar 2008 16:08

lammetje schreef:ohja de koekjes zitten (weer) in de oven! Heb de bakzucht ofzo, vlieger wordt gek :lol:

Hahah heerlijk he. Ik ga vanavond ook muffins bakken en eierkoeken :D

Op wat voor manier word vlieger gek? :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2008 16:13

vanavond ga ik de runderrollade braden voor morgen! En straks nog even een taart maken.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 15 mar 2008 16:47

*|Scatie schreef:Ik hoef niet zo nodig te vliegen en misschien is het voor sommige mensen wel belangrijk dat ze een mooie of fijne tuin hebben?!

Gras met perkjes met gestekte bloemen en planten is ook heel fijn hoor :wink:

Maar goed het is maar net wat je wensen zijn. Alleen voor 500 euro je tuin inrichten is voor mij persoonlijk teveel van het goede. Maar wellicht vind jij 500 euro voor een vliegticket weer teveel van het goede, kan ook.

Anyway, ik ga voor wat aragorn ook zegt. Ervaringen maken gelukkiger dan bezittingen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mar 2008 16:52

Aragorn schreef:
*|Scatie schreef:Daar komt bij dat je tuin blijft en je vakantie is maar even en dan weer voorbij :P

Ervaringen maken gelukkiger dan bezittingen. :)

Zow zeker weten! Ik vind mijn tuin totaal niet boeiend. Het liefst asfalteerde ik alles, dan groeit er niks meer :mrgreen:

Vorig jaar heeft mijn man nog onkruid weggehaald dat boven de schutting aan het uitgroeien was...

Jammer genoeg hebben we best wel wat grond. Hoekhuis en dus aan 3 kanten tuin. Alleen de voortuin is al 8 bij 5 meter :?

Maar we hebben het goed opgelost: we hebben gratis stenen verzameld via marktplaats, daar zijn we zo'n 2 jaar mee bezig geweest. Echt hele mooie stenen, die ik uitgezocht zou hebben in het tuincentrum. We hebben gewoon de restjes overal en nergens opgehaald. Daar zijn we mee aan het puzzelen geslagen en we zijn bezig met het helemaal bestraten van de tuin, voor, zij en achter. Zij en voor zijn nu bijna helemaal gedaan, en iedereen vindt het schitterend :mrgreen:

Geef mij maar een vakantie!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”