Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2008 09:57

Maar een bus deo en een reep chocola kan toch ook heel leuk zijn? Als diegene dat er graag wil...
Als mijn moeder dat jaar voor haar verjaardag erg graag een kop en schotel wil, dan krijgt ze dat voor amper 5 euro. Maar dit jaar wilde ze heel erg graag een nieuwe vulling voor een enorme plantenbakop de eettafel. En ze wilde alleen dat ik dat zou geven, omdat ik weet wat zij leuk vindt ;) En dat kostte 20 euro.
Maar het gaat mij meer om de cadeautjes tussendoor die bij elkaar nogal wat kosten. Al die 'even een bloemetje meenemen' cadeautjes.
Maargoed, mijn man weet intussen dat ik dat gewoon erg belangrijk vindt, en heeft zich erbij neergelegd. Ik knuffel hem wel een keer extra ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 14 mar 2008 10:01

ik geef ook heel veel geld uit aan cadeautjes enzo hoor MissF! Dus dat herken ik helemaal :wink:
Ik vind het gewoon leuk om vrienden en familie enzo te verwennen. Koop liever voor hen wat leuks dan voor me zelf. En ik stuur ook een heeeleboel kaarten en die zijn ook niet goedkoop.. :?
Dus al met al geef ik echt een hoop geld uit aan cadeautjes, bosjes bloemen enzo..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2008 10:02

ja dat kan en tuurlijk als je niet veel geld uit te geven heb zouden we er blij mee zijn maar hun zijn een beetje de boel aan het verzieken in de familie en dan ga ik zeker geen moeite meer doen om iets leuks voor hun te zoeken krijgen ze het gewoon terug!
dat is bij mijn opa's en oma's ook zo van mijn moeders kant hebben ze heel veel geld en weinig kleinkinderen dus daar krijgen we heel veel van de andere opa en oma hebben heel veel kleinkinderen en achterkleinkinderen krijgen we iets kleins van maar met alle 2 ben ik even blij!
ligt er ook heel erg aan hoe iets gegeven wordt vind ik zelf!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 mar 2008 10:47

Mijn schoonmoeder kwam ook altijd met van alles en nog wat aan als ze langs kwam. Kleding, cadeautjes etc. Mijn moeder (die het minder breed heeft en 4 kleinkids heeft in plaats van 2) die zei dan altijd van: 'sja, ik kan dat niet doen hoor'. Ik heb toen tegen mn schoonma gezegd dat ze niet altijd iets hoeft mee te brengen. Dat de kids het alleen al leuk vinden als ze komt.

Nu is het gelukkig minder want mn kasten puilde zo ongeveer uit met zeemankleding. Ja, zei ze dan, het was maar 2 euro, kon het niet laten hangen....

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 mar 2008 13:27

Hier is dat ook wel een beetje zo, van mijn ouders krijgen we altijd net wat meer, maar het gaat mij niet om de hoeveelheid, als het maar met 'liefde' wordt gegeven.

Ik wilde pas ook de kadootjes afschaffen bij mn schoonfam kant, maar dat vonden ze allemaal niks.... nou ik moet zeggen dat ik telkens kadootjes uitzoeken niks vind :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2008 13:47

ja dat verwoord je goed als het maar met liefde gegeven wordt en niet zo van nou ja het moet hier heb je ook wat nou dan heb ik liever niks!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 14:03

tsja hier hebben we een grote fam. (zelf kom ik uit een gezin met 7 kinderen, m'n broers/zussen zijn allemaal getrouwd+ aanhang+kids). Als ik daar allemaal een kadootje van 10 euro moet gaan kopen ben ik zo ong. 20/30 euro in de maand kwijt. En dan heb je nog je vrienden/kennissen.

Omdat ik een poosje werkloos ben geweest, ik ben nu aan het opbouwen met m'n werk qua uren, dus er komt dan ook niet veel binnen. Als ik dus als maar kadootjes ga kopen zit ik straks in de schulden...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2008 14:27

vind ik ook logisch zou wat zijn als je door kado's kopen in de schulden zou komen

Ps is je werk leuk?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 14:54

jawel. (wel zwaar, dit komt omdat ik lichamelijk niet helemaal in orde ben, daardoor kan ik niet veel uren draaien) En daarom ben ik ook nog op zoek naar zittend werk.

Ik stuur meestal kaartjes naar fam.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 14 mar 2008 16:47

Wij komen ook uit een grote familie. Een cadeau is meer het gebaar vinden wij. Dus hebben we een paar jaar geleden besloten dat degene die het laatst jarig geweest is de jarige een cadeau geeft voor 30 euro. Dit geldt de volwassenen.Krijg je minder dan dat je van ieder apart wat krijgt, maar voor dat geld kun je best iets leuks uitzoeken. Iedereen tevreden en het bevalt goed. Pa en ma doen niet mee, die krijgen wel van iedereen wat. En voor de jarige kids een kleinigheidje. Zo blijft het leuk voor iedereen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 16:51

dat doen wij dus ook! (bij mijn fam. dan)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 14 mar 2008 17:20

Lenny schreef: En ik stuur ook een heeeleboel kaarten en die zijn ook niet goedkoop.. :?
Op de markt, €0,25 - €0,50 per stuk.
Of zelf maken, met de PC, €0,15 - €0,20 per stuk!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2008 18:05

Verjaardag van mijn nichtjes en neefjes komen we nooit, dat wordt veel teveel heen en weer gerij.
Als een nichtje of neefje die in de dezelfde stad als ons wonen jarig is, en ook nog eens op een zondag ofzo, dna gaan we wel even langs, maar anders niet.
Mijn broertje is bijna jarig, en daar heb ik dan weer een goedkoper cadeautje voor, maar wel erg leuk.
Het gaat me niet persé om het geld voor een cadeau, wel om wát ik geef. Mijn schoonvader is ook bijna jarig en wil graag een bepaald boek. Dat kost best wel wat, maar vindt hij gewoon erg leuk, dan koop ik het ook.

Maarja, een bakje met bolletjes en een kaartje eraan voor mijn ouders die 26 jaar getrouwd zijn kost ook zo een tientje. Alles bij elkaar opgeteld bven ik gemiddeld zeker wel 40 a 50 euro per maand kwijt daaraan. maar ach, zolang we er niet te krap door komen te zitten blijf ik het lekker doen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2008 21:31

jamillah schreef:Mijn schoonmoeder kwam ook altijd met van alles en nog wat aan als ze langs kwam. Kleding, cadeautjes etc. Mijn moeder (die het minder breed heeft en 4 kleinkids heeft in plaats van 2) die zei dan altijd van: 'sja, ik kan dat niet doen hoor'. Ik heb toen tegen mn schoonma gezegd dat ze niet altijd iets hoeft mee te brengen. Dat de kids het alleen al leuk vinden als ze komt.

Nu is het gelukkig minder want mn kasten puilde zo ongeveer uit met zeemankleding. Ja, zei ze dan, het was maar 2 euro, kon het niet laten hangen....
ik begrijp hoe je je voelt, mijn ouders, opa en oma zijn welbedeeld om zomaar te zeggen en mijn schoonouders niet. Mijn ouders geven met regelmaat een (duur) cadeau aan ons, ze trakteren op etentjes en we krijgen dure verjaardagcadeau's. Mijn vader heeft ook wel wat betaald aan ons huis.
Mijn schoonvader had (heeft) het er heel erg moeilijk mee. Mijn schoonouders leven van een uitkering en het leven wordt er niet makkelijk(er) op. Ik had toen ook tegen mijn vader gezegd: Als u er maar bent vind ik het prima! Cadeau's vind ik niet belangrijk. Nu begreep mijn vader deze hint gelukkig en helpt mijn schoonouders nu ook waar hij ze kan helpen.
Mijn schoonvader wil nog altijd iets terug doen en qua geld kan dat niet omdat ze dat simpelweg niet hebben. Een tijd terug had hij een salade voor hun gemaakt, kijk dat gebaar was ook heel lief :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 mar 2008 21:38

het is wel grappig, merk dat bij ons ook. mijn ouders hebben wat meer te besteden dan mn schoonouders, maar bij mijn zus is het precies andersom :wink:

Terug naar “Archief”