gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 10:58

Galateia schreef:Ramen zemen aan de buitenkant kunnen wij heel goed samen voor elkaar krijgen 8)

zin om te komen dan? :P

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2008 11:00

Als ik met emmers water mag gooien, dan altijd! 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 11:02

..uhm..... :mrgreen:

ik ga de was lekker buiten hangen... hmmm....

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 14 mar 2008 11:02

Galateia schreef:
Evelien schreef:De was zit in de machine! En die is bijna klaar, die ga ik straks ophangen! Daarna mijn slaapkamer stofraggen, ramen zemen en stofzuigen.

Waarom lees ik mee in dit topic. Het voedt mijn minderwaardigheidscomplex 8)

Herkenbaar 8)
Alhoewel ik vanochtend ook al een was in de wasmachine heb gestopt! Maar dat is dan ook het eerste huishoudelijke karwijtje dat ik deze week heb gedaan.. vriendlief heeft maandag nog wel gestofzuigd :) Ik heb zelfs de hele week haast niet afgewassen maar voornamelijk pizza en andere ongezonde dingen op ;/ Ach, als ik vanavond bij m'n ouders mee eet krijg ik m'n voorraad gezond voer wel weer binnen :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mar 2008 11:07

Tssk, en ik heb gisteren nog wel zulke übergezonde pasta voor je gemaakt met vriendinlief! :frown:

Maar afwassen mag je nog wel doen ja. :clown:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 14 mar 2008 11:16

Voornamelijk he 8)
En ik ben ook bij Roel de snackbar-buurman langsgeweest én heb de helft van het gewone eten weer op jouw bord geschoven.. maar wat ik op heb was wel heel gezond ja :P
Ah de afwas staat er nog. Maar ik heb er geen zin in.. :roll:

Collateral, ga's afwassen! :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2008 11:35

Of koop met zn allen een 7-dehands vaatwasser op marktplaats!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 14 mar 2008 11:44

Eigenlijk zou dat best een idee zijn. We zijn toch met z'n tienen om 'm te betalen.. anderzijds wordt de afwas ook weer verdeeld over 10 personen dus dat valt ook best mee.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2008 11:46

Alles wat je door een machine kan laten doen, ga je toch niet zelf doen?

Degene die aan de beurt is voor de afwas, die heeft er vast geen zin in. Pffff... allemaal een paar euro betalen en klaar ermee :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 mar 2008 13:01

Ik weet een ding. Als ik heel de dag de kamer op moet ruimen, dat het speelgoed niet over de vloer zweeft, word ik werkelijk stiksaggerijnig! Dan maar hink-stap-sprong over blokken, theeservies, poppen, ledikantjes en weet ik het wat, dan dat ik elk uur een ruimaktie moet doen.
's Avonds word het opgeruimd, en tussen de middags de ergste zooi en voor de rest is het mij wel best!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 14 mar 2008 13:07

En vond dat niet kunnen, als er iemand bovenkomt wat moeten die er wel niet van denken gedeelte van de bedden wat er als een varkenshok bij ligt.

Joh wat maakt het jou uit wat anderen ervan denken? Ik maak nooit (na misschien 3 x per jaar) het bed op. Ik vraag me nou niet echt af wat anderen daarvan denken. Laat maar lekker denken ik vind het wel fijn om in een 'varkenshok' te slapen :D .

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 mar 2008 13:19

bed wordt hier wel netjes opgeschud en opengegooit, maar dat van Sarah niet. heeft toch geen zin en ligt altijd scheef en de dekens zweven altijd int rond. Ze ligt nml nooit stil in bed. Savonds voordat ze gaat slapen maak ik het een beetje toonbaar en dan ziet niemand het meer :roll: :wink:

Heb wel de kamer gestofzuigt, de wc beneden en de trap schoon gemaakt. Nu nog boven maar sarah ligt daar te huilen dus wacht even tot ze wakker is (áls ze gaat slapen...)

En beneden moest het wel, want de kapster is geweest en al die haren... :mrgreen: maar ga zo eerst opt balkon zitten, tis daar iig een heerlijk zonnetje!!! (in de tuin helaas nog niet)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 mar 2008 20:47

Vandaag boven ook nog maar alle ramen gezeemd en de douche gedaan. Kon het toch niet laten, al was mijn voornemen niks bijzonders te doen..
Ben naar Intratuin geweest en heb allemaal viooltjes gekocht voor in de tuin. Die heb ik net in het halfdonker nog even gepoot. Ben benieuwd hoe het er uit ziet bij daglicht :mrgreen: Verder nog nieuwe planten voor binnen, ook gepoot. Zie wel weer hoe lang die het volhouden :shock:
Verder vanmiddag gezellig met de kids bij vriendin geweest op de koffie.

Straks naar mn moeder want die is gelukkig weer heelhuids terug van de wintersport :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2008 21:22

ik heb vandaag de vitrage gewassen (ik zie eigenlijk geen verschil en t was alweer een jaar geleden :shock: ), ik heb de slaapkamer uitgemest, matrassen en lattenbodems er uit zodat ik ook onder het bed kan zuigen (i.v.m. mijn astma), ik heb 2 wassen gedraaid, eentje opgehangen, eentje in de droger. De bedden verschoond, de badkamer uitgenomen en boodschappen gedaan. Ik moet eigenlijk nog strijken maar dat houd ik voor morgen bewaard want ik vind het nu wel weer best :)

wat doen jullie trouwens in de emmer om de ramen te wassen?? Schoonmaakmiddel bedoel ik dan :P ik heb gewoon allesreiniger en ik heb wel het idee dat het daarmee schoon wordt. Ik hoor geen klachten althans 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 mar 2008 21:33

Ik doe er maar net aan wat vooraan in het kastje staat 8) Allesreiniger, dreft, ammoniak, azijn... En meestal wordt het wel schoon :wink:

Terug naar “Archief”