Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2008 18:33

Nah, dat doe ik dan weer niet.
Want mijn moeder geef ik nogal eens een bos narcissen of een bakje met bolletjes ofzo. En die kunnen niet van tevoren.
En voor bijv mijn vader koop ik voor zijn verjaardag een cadeau dat hij echt leuk vindt, omdat hij amper iets leuks weet meestal. En tja, als dat dan wat duurder is dan koop ik het toch.

1/3e van ons maandbudget gaat op aan cadeautjes zag ik net :shock:
Ach nouja, daar word ik nou eenmaal vrolijk van. Dan maar wat minder sparen hoor :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 mar 2008 18:39

mensenlief, wat veel dan MissF!
Maandbudget is wat er over blijft na de vaste lasten?

Wij hebben helemaal niets met cadeaus.
Bij sommige verjaardagen koop ik wel iets,
maar alleen omdat diegene ook altijd wat bij onze verjaardagen geven.
Maar dat is dan meestal chocolade oid, dus slechts paar tientjes per jaar.

Alleen bij een geboorte koop ik meestal wel wat leuks.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 mar 2008 18:47

1/3 :shock:

Zo, dat is wel erg extreem! Je kunt mensen ook blij maken met iets simpels. En die mensen vinden je ook echt wel leuk als je niet altijd een cadeautje meeneemt...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 18:55

ik ben ook niet van de cadeautjes. gingen pas op bezoek bij iemand die voor ons ook altijd wat van planten/bloemen mee neemt. was het totaal vergeten dus onderweg eventjes snel wat gekocht :P Geef iedere maand maximaal 10 euro uit aan kadootjes, maar we hebben dan ook geen grote familie en neem echt niet elke keer wat mee voor mn moeder als ik daarheen ga, ze zou gek worden van me :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mar 2008 19:06

Over cadeautjes gesproken..zaterdag zijn vriendlief en ik een half jaar bij elkaar ( |:)| ) en nu wil ik dus een cadeautje geven, uiteraard origineel..maar verzin maar eens iets :P Ik dacht bijvoorbeeld aan een glow in the dark-eend voor in bad, die veranderd in het water steeds van kleur :mrgreen: Of SpaLights voor in bad, beetje zelfde idee alleen 1 kleur. Hij ligt graag in bad, vandaar 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 mar 2008 19:25

Nou, dan ben je dus klaar, Smurffie :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mar 2008 19:36

Ja, maar die maffe dingen moet ik bestellen via internet, dan zou het zaterdag binnen zijn, maar dan ben ik waarschijnlijk net weg, bij hem het weekend, dus schiet ik er nog niets mee op :P

Misschien hebben ze die dingen ook wel gewoon bij de Ikea, ofzo.. 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 19:53

die lampjes voor in bad stonden deze weekin een folder, of het nu een bouwmarkt was of bij marskramer (oid)...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mar 2008 20:08

Ik heb toch geen tijd meer om ze te halen..dus ik heb ze maar gewoon besteld. Erg cool gezicht!

Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2008 21:11

1/3e valt ook wel mee hoor. Zoveel geven we niet uit.
Niet 1/3e van ons totale inkomen hoor. Alleen van de boodschappen en extra dingen rekening ;)
Ik geef sowieso echt wel meer dan 10 euro per maand uit aan cadeautjes. We hebben elke maand minimaal 1 verjaardag, dat kost al snel minimaal 10 euro per cadeautje, voor ouders en zussen/broers meestal iets meer, ligt eraan wat ze willen hebben.
Maargoed, we komen niks tekort, en ik vind het heerlijk om een bloemetje mee te nemen, of een paar tijdschriften voor mijn zus ofzo. Dus dat blijk ik lekker doen.

Gaaf die lampjes trouwens

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mar 2008 21:25

ik vindt al die kadootjes maar onzin...

ik ben blij dat wij dat binnen de fam. hebben afgeschaft.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2008 21:56

Tja, ligt eraan welke taal van de liefde je spreekt he ;) Niet alleen als partners, maar ook als familie en vrienden.
Die van mij en mijn moeder is idd cadeautjes geven, die van mijn man helaas niet ;)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 mar 2008 22:26

Ik heb net bij de action weer wat kadootjes gehaald. Ze hadden boeken van pietje puk, oki en doki en Tup en Joep liggen. Vinden onze kinderen helemaal geweldig, andere kinderen ook hoop ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2008 02:32

MissF schreef:Tja, ligt eraan welke taal van de liefde je spreekt he ;) Niet alleen als partners, maar ook als familie en vrienden.
Die van mij en mijn moeder is idd cadeautjes geven, die van mijn man helaas niet ;)

tsja. als je het niet breed hebt dan leer je anders met de taal van de liefde om gaan.

Elkaar zien en met elkaar samen zijn vindt ik al fijn een mooi! (dan kan een "lelijk" kado nog wel eens de sfeer verpesten).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2008 08:39

Wij geven ook behoorlijk wat uit aan verjaardagen. maar gelukkig zijn ze erg verspreid. Vooral voor mijn broertjes en zusje geven we behoorlijk grote kado's geef ik liever dan prul dingen waar ze niks meer mee doen.
En mijn zusje wil meestal gaan winkelen met mij en om nieuwe kleren (is in januari jarig uitverkoop!! :D ) die heeft dan een heel nieuw stel.
broer en schoonzus van mijn man geven alleen een bus deo en reepje chocolade ik deed altijd heel veel moeite iets leuks voor hun te verzinnen maar voortaan krijgen ze ook een bus deo en reepje chocolade daar ben ik erg makkelijk in geworden!
Wij gaan vanaf volgende maand bepaald bedrag pinnen en kijken hoever we dan komen met boodschappen doen. Nu pinnen we gewoon wat we nodig hebben maar dan weet je niet echt wat je uit geeft.

Terug naar “Archief”