Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 mar 2008 22:33

paprikameisje2 schreef:waardeloos die vreetpartijen ind e winkel.. vooral als ze et krijgen van de kassalui...

k wee tniet hoe et gat.. maar ik wil echt proberen et niet te willen voor julia...

Why not? Je kindje mag toch wel een snoepje? Waarom vreetpartij?? Ze krijgen niet meteen een hele zak hoor!!!!!

Vreselijk die principiele ouders die hun kinderen geen lekkers gunnen!!!! Ik durf op de markt amper meer aan een kindje te vragen of ze een koekje lusten. Dan springt er meteen een überbezorgde moeder bovenop met: nee hoor, ze krijgt zo meteen een boterham, veel gezonder!! Al die zoetigheid, nee hoor, doe maar niet!!!!!!!
En dan zie je die kindjes zó zielig kijken :( dat ik het tegenwoordig maar meteen aan moeder vraag of hun kind misschien een koekje mag.

André

Berichtdoor André » 11 mar 2008 22:41

Gezin en Financien
Tip: voor € 1,= p/p ontbijten bij Ikea, schijnt uitstekend te zijn volgens mijn zus met 4 kids. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 mar 2008 22:41

Inderdaad, zieligerds. Dat ene koekje op vrijdag op de markt, of stukje kaass, of worst. Boeiend dat ze dan iets minder eten tijdens de lunch. De volgende dag eten ze wel weer gewoon.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mar 2008 22:47

In Duitsland bij de supermarkt hadden ze een paar kassa's met daarbij borden: Lieve ouders, voor uw eigen winkelgemak is hier een kassa zonder snoeprek :D

Al te hard zeuren hoef je als ouder niet, maar het is én bij de bakker, én de slager, én de kaasboer, én de notenkraam... op den duur is het altijd wel wat en dan kan ik me voorstellen dat ouders daar niet altijd op zitten te wachten.
pobody's nerfect

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 mar 2008 22:50

Ja, maar soms weet je het gewoon niet, want als je het per ongeluk vergeet klinkt het soms heel gefrustreerd; Mijn zoon wil graag een koekje. :roll:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mar 2008 22:53

Haha ja ik snap het :)

Ach, ouders moeten gewoon niet zo moeilijk daar in zijn.
Mag uw kind een koekje? "Nee, liever niet." Oké klaar.
Mag uw kind een koekje? "Jahoor." Oké, ook klaar :)

Ook zoiets: het hobbelpaard bij de C&A. Ik wilde altijd o-zo-graag op dat ding. Dat mocht ook wel, maar er ging echt geen geld in ;) Op den duur wist ik gewoon dat het niet mocht en daar leg je je als kind heus wel bij neer hoor.
pobody's nerfect

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 11 mar 2008 22:53

Dat was vroeger altijd één van de leukste redenen om met je moeder boodschappen te doen. Bij de kruidenier/supermarkt kreeg ik een tumtummetje en bij de bakker een broodje en op vrijdag altijd een koekje. :)
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 mar 2008 23:05

Jo'tje schreef:Ook zoiets: het hobbelpaard bij de C&A. Ik wilde altijd o-zo-graag op dat ding. Dat mocht ook wel, maar er ging echt geen geld in ;) Op den duur wist ik gewoon dat het niet mocht en daar leg je je als kind heus wel bij neer hoor.

Whaha, heel herkenbaar!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 mar 2008 23:17

Ghe, hier liggen de bananen al onder in de boodschappentas als de bakker in zicht komt. Had laatst nog een kind die dr lolly zo bij een ander kind in dr mond stak en mij aankeek zovan:'en nu een koekje' :mrgreen:

Onze berenkoekjes zijn dan ook niet te versmaden hee Smurffie? 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mar 2008 07:06

paprikameisje2 schreef:
pol schreef:
paprikameisje2 schreef:waardeloos die vreetpartijen ind e winkel.. vooral als ze et krijgen van de kassalui...

k wee tniet hoe et gat.. maar ik wil echt proberen et niet te willen voor julia...

Waarom waardeloos, voor kinderen is dat helemaal het einde hoor als ze overal iets lekkers krijgen .Ik weet nog wel dat toen Annemiek 1 was, kreeg ze op zaterdagmorgen een slappe papfles want daarna gingen we naar de winkel/bakker/visboer/marktbakker en daar kreeg ze haar "ontbijt", snoepje, broodje, visje, koekje. Ze is er niks beroerder van geworden hoor. Voor haar juist leuk dat ze overal wat krijgt!

en vervolgnes kom je thuis en wil je groente voorzetten en dan heoven ze dat niet!
Ik vind boel snoep gewoon onzin en ongezond! broodje worstje en kaasje kan ik snappen.. maar koekjes en snoep bij de kassa.. no way...

Ach, en als je zelf een keer gaat winkelen gaat een bakje koffie en een appelpuntje er wel in, en loop je langs de loempiakraam, vervolgens langs de febo........

Die keer dat ik met mijn kroost de winkels afstruin is 2x in de week en tussen de middag eten we brood, dus wat maakt het uit als ze dat broodje in de winkel al eet.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 12 mar 2008 08:29

Mijn zoon mag wel snoepen maar niet in de winkel en ook niet al te vaak op straat. Eten doe je aan een tafel, dat weet hij. Dus na het boodschappen dioen weet hij niet hoe zo snel we weer naar huis moeten. Want dan komt het!

En het IKEA-ontbijt is inderdaad echt een aanrader. Als je een beetje laat komt, kun je hte als lunch beschouwen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mar 2008 13:37

jamillah schreef:

Why not? Je kindje mag toch wel een snoepje? Waarom vreetpartij?? Ze krijgen niet meteen een hele zak hoor!!!!!

Vreselijk die principiele ouders die hun kinderen geen lekkers gunnen!!!! Ik durf op de markt amper meer aan een kindje te vragen of ze een koekje lusten. Dan springt er meteen een überbezorgde moeder bovenop met: nee hoor, ze krijgt zo meteen een boterham, veel gezonder!! Al die zoetigheid, nee hoor, doe maar niet!!!!!!!
En dan zie je die kindjes zó zielig kijken :( dat ik het tegenwoordig maar meteen aan moeder vraag of hun kind misschien een koekje mag.

als ik naar de winkel ga, bij de boni drie zoutstokjes, bij de c1000 twee bananenschuimpjes, bij de bakker een flink koekje, bij de slager een stuk worst... bij de kaasboer een homp kaas en bij de visboer een stukje lekkerbek aan stokje.. dan ehbben we het appelje of mandarijntje van de groenteboer... en dan nog alle andere winkels waar ook potten vreterij bij de kassa staan! meot je kijken wat zo kind dan krijgt in anderhalf uur tijd.. nee hoor! echt niet! als hetnou een schuimpje is en dan verder niet maakt het mij niet uit.. maar zo.. ik vinddat een complete vreetpartij!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2008 13:57

ligt er natuurlijk wel aan hoeveel boodschappen je doet. Je gaat echt niet op 1 dag (ik tenminste niet) binnen 2 uur naar de bakker, slager, super, visboer, kaasboer ed.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 mar 2008 14:45

lammetje schreef:ligt er natuurlijk wel aan hoeveel boodschappen je doet. Je gaat echt niet op 1 dag (ik tenminste niet) binnen 2 uur naar de bakker, slager, super, visboer, kaasboer ed.

Je haalt de woorden uit mn mond. Als ik trouwens aan het werk ben en ik zie een kind met een banaan zitten ga ik niet vragen of ze een koekje willen. De oudere kinderen zorgen wel dat de banaan uit het zicht is voor ze bij de bakker zijn 8)

Maar gelukkig ppm, dat je niet helemaal krampachtig snoep probeert te weren, ze zijn zo blij met een tumtummetje, helemaal leuk om te zien. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 mar 2008 15:22

paprikameisje2 schreef:
jamillah schreef:Why not? Je kindje mag toch wel een snoepje? Waarom vreetpartij?? Ze krijgen niet meteen een hele zak hoor!!!!!

als ik naar de winkel ga, bij de boni drie zoutstokjes, bij de c1000 twee bananenschuimpjes, bij de bakker een flink koekje, bij de slager een stuk worst... bij de kaasboer een homp kaas en bij de visboer een stukje lekkerbek aan stokje.. dan ehbben we het appelje of mandarijntje van de groenteboer... en dan nog alle andere winkels waar ook potten vreterij bij de kassa staan! meot je kijken wat zo kind dan krijgt in anderhalf uur tijd.. nee hoor! echt niet! als hetnou een schuimpje is en dan verder niet maakt het mij niet uit.. maar zo.. ik vinddat een complete vreetpartij!
@jamillah: ik zou mijn kind echt wel wat lekkers gunnen hoor! Maar het is niet de bedoeling dat ze bij iedere winkel wat krijgen. Alles door elkaar eten is ook niet bepaald gezond..... bakker=koekje, slager=worst, visboer=vis proeven. Niet echt bepaald gezond om dat alles door elkaar te eten. Doe ik tenslotte ook niet!

Volgens mij gaan we offtopic :oops: en ik wilde alleen maar ff spuien :oops: :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”