Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 mar 2008 13:19

Rolf schreef:
pol schreef:Wat bedoel je met de aanschafkosten?
Uit jouw voorgaande bericht werd mij niet duidelijk of er al een houtkachel
aanwezig was. Blijkbaar wel, hiermee is ook het zeer lage gasverbruik
voor jullie huishouden (935 kub) te verklaren.

Een houtkachtel lijkt mij wel mooi. Maar zoals bericht, a ik moet er dus
nog wel een aaschaffen, en dan moet je daar misschien toch wel €1000
voor rekenen. b Het installeren gaat ook niet zomaar. c behalve
voordelen, kostenbesparing, "trek" in de lucht, zijn er ook enkele nadelen
denk ik. Nl. meer werk, en is het ook geheel reukvrij?

Ons gasverbruik is 1035 hoor. En dat is van vorig jaar en toen gebruikten we de kachel nog niet zoveel. de jongste kon net lopen en dat vonden we te eng.
Maar in december/januari hebben we heel veel gestookt. Nu hebben we alleen nat hout en dat is niet ideaal. Het hout hebben we gratis. De schoorsteenveger kost 27 euro p/jr, alleen om het hout hier te krijgen dat kost benzine. totaal 100 km gereden, 1 op 10 want er hang een kar achter dus laat het 15 euro zijn geweest. 15 en 27 is 42. Dus ik ben heel benieuwd wat de afrekening vlg jaar is, en vooral wat het daarna is want vanaf oktober 2008 gaat dit hout de kachel in.

Riska

Berichtdoor Riska » 10 mar 2008 13:28

paprikameisje2 schreef:nou ik weet dus echt niet mijn verbruik per jaar! dus kan ik et ook niet berekenen! k ga wel eens ff bellen!

PPM: iedere maand even noteren hoe de meterstanden zijn. Loont echt! Je weet dan ook wat je zo ongeveer te wachten staat bij een jaarafrekening.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mar 2008 13:53

Riska schreef:
paprikameisje2 schreef:nou ik weet dus echt niet mijn verbruik per jaar! dus kan ik et ook niet berekenen! k ga wel eens ff bellen!

PPM: iedere maand even noteren hoe de meterstanden zijn. Loont echt! Je weet dan ook wat je zo ongeveer te wachten staat bij een jaarafrekening.

maarje betaalt toch altijd al voorschot?? als je daar neit overheen komt, dan krijg je geld terug! K kan me niet herrinneren dat ik ooit iets daarvoor betaald heb!

Riska

Berichtdoor Riska » 10 mar 2008 14:03

Ja, maar soms gaat het dan toch mis. Ik denk bij jullie aan de baby. Je wast vast en zeker vaker dan vroeger - om maar wat te noemen.
Dus gewoon wat in de gaten houden en het zit goed. (Ik vind het altijd een sport, om te kijken of ik nog niet wat naar beneden kan... :wink: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2008 14:38

Dahct ik het eens goed te doen, op naar de Aldi om daar de helft van mijn boodschapjes te halen.
Gaat het pinapparaat kapot. Heb ik daar drie kwartier in die winkel gestaan omdat ik midden in de rij stond, er niet uit kon, en dus gewoon moest wachten.
Maargoed, de kosten waren één derde deel van wat ik erna bij de AH moest betalen, dus het loonde wel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 mar 2008 09:03

Ik ga dus echt niet alle supermarkten af. Ik vind het al een heel gesjouw met twee kinderen. Simon uit de auto, in de buikdrager, Christiaan uit de auto in het karretje, Boodschappen in het karretje. Boodschappen uit het karretje op de lopende band. Boodschappen in de tas. Simon weer in de auto zetten. Boodschappen uit het karretje in de auto. Christiaan uit het karretje in de auto. Karretje wegzetten, naar huis sjezen. Christiaan uit de auto in huis. Simon uit de auto in huis. In huis nog uit de maxicosi. Dan de boodschappen uit de auto in de voorraadkast en koelkast. Ik ga dit ritueel dus echt niet bij meerdere supermarkten uitvoeren. Ik ben echt weer blij als ik weer voor een week boodschappen in huis heb 8)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2008 09:13

Ik verbaas me wel dat jullie met kinderen boodschappen doen. M'n moeder heeft weleens verteld dat ze mijn vader op zaterdag de boodschappen liet doen, zonder kinderen. Wij kwamen zelden in een supermarkt, konden we ook niet vervelend zijn.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 mar 2008 09:33

Wij gingen wel mee boodschappen doen vroeger. Maar vervelend waren we nooit. Wij wisten van te voren dat we toch nix extra's kregen. We mochten hooguit de smaak limonade kiezen, of de snoepjes voor zaterdagavond. Als het helder is komt er ook geen gezeur. (geloof ik).

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 mar 2008 09:38

Ja daar heb je wel gelijk in. Als ik van te voren duidelijk zeg, dat ze bv. alleen toetjes of koek mogen kiezen heb ik geen gezeur. Als ik dat vergeet te zeggen, lopen ze heel de tijd te zeuren.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 mar 2008 09:46

hier doen Tobias en Milan op zaterdagochtend de boodschappen... Mama en Matteo slapen uit 8) :lol:

Het is heel handig om Milan mee te nemen.... die weet vaak precies wat we moeten hebben... en als Tobias dan wat vergeet dan attendeert hij Tobias daarop... vorige week nog: Papa, we moeten nog 2 stokbroden (stonden ze al bijna bij de kassa) :lol: :lol: :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2008 10:30

zueren in de winkel: we durfden er nog niet aan te denken! ze leren het maar mooi om gewoon eme te gaan naar de winkel! Mijn moeder gaf ons altijd opdrachten, twee pakjes boter, pak vla etc... daarna alles samen op de band doen.... we vonden het altijd reuze om mee te gaan! en dan is een compliment: wat kan jij me toch goed helpen!! genoeg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 mar 2008 12:42

Het ligt inderdaad heel erg aan de ouders.. toen ik nog in de supermarkt werkte zag je soms kinderen die in de stellingen klommen :roll: of zeer onbeschoft een plakje kaas eisten. In dat laatste geval kregen ze het dus net niet van mij. En dan stonden de ouders er soms bij te kijken en die leken het volstrekt normaal te vinden wat hun kind deed... alsof supermarktmedewerkers toch al minderwaardige mensen zijn die je prima door je kind kunt laten commanderen (zelf doe je het immers ook). Het onfatsoen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 11 mar 2008 12:46

Acire schreef:Wij gingen wel mee boodschappen doen vroeger. Maar vervelend waren we nooit. Wij wisten van te voren dat we toch nix extra's kregen. We mochten hooguit de smaak limonade kiezen, of de snoepjes voor zaterdagavond. Als het helder is komt er ook geen gezeur. (geloof ik).

Klopt, zo ging het bij ons ook. En als je met je moeder mee mag helpen alle boodschappen van het briefje uit de schappen te pakken komt het ook niet in je op om te zeuren. Het leukst was dan dat je de koekjes voor door de weeks uit mocht kiezen en de snoepjes.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mar 2008 12:53

MissF schreef:Dahct ik het eens goed te doen, op naar de Aldi om daar de helft van mijn boodschapjes te halen.
Gaat het pinapparaat kapot. Heb ik daar drie kwartier in die winkel gestaan omdat ik midden in de rij stond, er niet uit kon, en dus gewoon moest wachten.
Maargoed, de kosten waren één derde deel van wat ik erna bij de AH moest betalen, dus het loonde wel :D
tss ga je eindelijk ns een keer naar de Aldi.. :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 11 mar 2008 12:57

"LeChat schreef:En dan stonden de ouders er soms bij te kijken en die leken het volstrekt normaal te vinden wat hun kind deed... alsof supermarktmedewerkers toch al minderwaardige mensen zijn die je prima door je kind kunt laten commanderen (zelf doe je het immers ook).

Mijn dochter werd regelmatig - als cassière bij AH - onbeschoft behandeld, want 'het was toch maar zo'n scholiere'. Toen de cheffin aangaf dat ze bijna afgestudeerd was aan de Universiteit, werden ze ineens heel lief en beleefd tegen haar. Daar kan ze nóg kwaad om worden. Alsof supermarkt-personeel minderwaardig is... (Off-topic, maar ik kon het even niet laten hierop te reageren).

Terug naar “Archief”