gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2008 18:32

Annette: je wilt als kind toch juist bij je ouders in de buurt spelen, niet in een aparte kamer? Opruimen voor de lunch ofzo vind ik wel normaal, maar een beetje troep moet kunnen...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2008 18:38

*Annette* schreef:
Lalage schreef:Lieve Annette, ik mag toch hopen dat jouw eventuele toekomstige kinderen wel lekker buiten mogen spelen en vies worden....

Ik hoop dat als ik kinderen mag krijgen, dat ze net zo rustig en netjes zijn als mij :P. Dat is natuurlijk maar n grapje. Maar natuurlijk mogen ze spelen en vies worden buiten, daar is ook een douche voor. En als een kind niet speelt, dan is er iets wat niet klopt. In huis mogen ze ook spelen, maar spelen gebeurd in de speelkamer, de kamer is geen speelruimte. Tuurlijk mogen ze ook wel ns met n autotje in de kamer spelen, en hoeven ze niet altijd ergens 'alleen' te zijn met spelen, alleen mogen ze absoluut niet op meubels met speelgoed. Stop je met spelen, dan gaat het weer terug waar het hoort. Wil gewoon absoluut geen speelgoed in de kamer hebben. Bij m'n oppaskindjes ligt altijd allemaal speelgoed in de kamer en slaapkamers van de kids. Dat kan ik niet aanzien, ruim het dan vaak ook allemaal op als de kids op bed liggen. Het ligt dan nog wel in de kamer, maar niet overal wat. Maar netjes in de bakken.

Hoop dat m'n toekomstige man 8), ook netjes is, anders ontploft dr af en toe vast wat :P. M'n ex was behoorlijk gemakkelijk en ergerde zich dan aan m'n net- en schoonheid. En ik me aan hem, dat het hem niet zoveel intresseerde of dr nu bijv. vogelpoep op het raam zat of niet :P .

Magoed heb nu geen kids en vriend/man, en misschien ben ik tegen die tijd wel wat gemakkelijker. Maarre netjes en schoon zal het zijn :lol:.

Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het een beetje zielig vind voor je kinderen. Sarah zou gek worden als ze heel de dag in een kamer apart moet spelen, ze zou niet eens spelen maar krijsen omdat mama er niet is :shock: En ja hier ligt overal speelgoed als ze wakker is, maar zodra ze op bed ligt gaat alles in de daarvoor bestemde hoek of kast of mand. Het ziet er dan weer netjes uit en als de mensen naar binnen kijken zullen ze niet zeggen: zo daar wonen tig kinderen.
Opruimen als ze gaan eten, als ze iets anders willen of als we gaan winkelen ofzo dat lijkt me niet meer dan normaal, maar op sarah dr leeftijd kun je dat nog niet door haarzelf laten doen.

Enne de meubels zijn er om gebruiksgemak te hebben en tja dat er een krasje komt... dat kan gebeuren. Je kunt je huis en je meubels niet heel houden, ook niet als je kinderen er niet op mogen spelen! Krijg je visite en gaat er een glas om, krast er iemand per ongeluk met een schaal over de tafel, heeft iemand een broek aan met een haak oid en je hebt een scheur in je bank, zo zijn er zoveel dingen die je niet kunt voorkomen!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mar 2008 18:40

Wij hebben dan 7 oppaskinderen, in de leeftijd van o tot 8 jaar en de kleintjes mogen gewoon lekker in de kamer, de grotere in de speelkamer, want vind het niet nodig dat ze op onze tafel gaan liggen, in de inbouwkast op de bovenste plank gaan zitten, onze tafel vol laden met speelgoed, springen op de bank en nog meer van die dingen :(
Dus of gewoon normaal doen en gezellig in de kamer of gewoon fijn rommel maken en gek doen in de speelkamer.
Houd er totaal niet van om steeds te moeten mopperen dat ze rusig moeten doen in de kamer en dat ze geen rare kunsten uit gaan halen met onze meubels.
Knutselen doen ze dan ik de keuken.
Ze zijn er tevreden mee zoals het nu gaat dus dan vind ik het best zo.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 mar 2008 18:43

Ik vind dat een woonkamer er is om in geleefd te worden. Dus onze kinderen mogen later gewoon in de woonkamer spelen. Zoals lammetje al zei, zijn ze op bed, dan ruim ik het wel weer op (of de kinderen dan, ligt aan leeftijd). Moet eerlijk zeggen, ik denk dat het moeilijk wordt voor de kids om mijn man te overtreffen wat betreft rommel :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 18:44

Ik denk dat het nogal verschil maakt of het eigen kinderen zijn, of oppaskinderen!

Ach, mijn kids mogen hier best de boel verbouwen. Hun vader zaldaar waarschijnlijk t hardst aan meewerken... met de kussens van de bank doet hij nu al vreemde dingen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 mar 2008 18:46

Galateia schreef:Ik denk dat het nogal verschil maakt of het eigen kinderen zijn, of oppaskinderen!

Ach, mijn kids mogen hier best de boel verbouwen. Hun vader zaldaar waarschijnlijk t hardst aan meewerken... met de kussens van de bank doet hij nu al vreemde dingen :mrgreen:

Too much information ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mar 2008 18:47

Ik denk dat he ook wel scheelt hoe je kind is, want op maandagmiddag heb ik 4 kinderen, van o, 5,6,8 en de 3 grotere zijn best wild overal mee dus heb ik liever niet dat ze in de kamer alles overhoop halen, een ander kind ook van 5 mag wel gewoon in de kamer, speelt altijd erg lief en loopt niet onze spullen te mollen.
Zijn ze helemaal wild, dan maar even naar buiten en daar uitleven.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 18:48

Hahaha... onschuldige dingen hoor. Zaterdag kreeg hij een winnie the pooh-bal voor mijn verjaardag (mijn mams neemt voor iedereen wat mee) en zondag had hij al een doel gemaakt met de kussen van de bank :|
Laatst gewijzigd door Galateia op 10 mar 2008 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2008 18:59

@ Annette, wil je uberhaupt wel kinderen? Waarom?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik kriebels krijg als ik je verhaal lees. Zo'n moeder heb ik namelijk ook gehad, en ik kan je zeggen dat we enorm veel liefde kregen, maar dat ik dat supernetjes zijn enzo als heel vervelend heb ervaren. Als ik dan de verhalen van Lammetje lees over wat ze allemaal onderneemt met Sarah, dan ga ik vanzelf glimlachen. Dat vind ik veel beter dan dat alles continu netjes moet zijn en er een speelkamer moet zijn.
Trouwens, je mag wel hard gaan werken als je een speelkamer in je huis wilt hebben.

maar pas alsjebelieft op. Voor een kind is het absoluut niet leuk om een moeder te hebben die continu alles netjes wil hebben, en waar je niet eens een enorme bende mag maken in de woonkamer. 's Avonds is het zo weer netjes. En waarom mogen mensen niet zien dat er een kind leeft?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mar 2008 19:05

hier spelen milan en matteo ook gewoon lekker in de kamer... milan en ik ruimen op voordat milan tussen de middag even naar zn kamer gaat... en savonds voor hij naar bed gaat ruimen we weer op... dat is dan in 5 minuten gepiept.....

een kind moet toch lekker kunnen spelen in de woonkamer waar zn papa of mama ook is...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 mar 2008 19:30

Ghe, ik moet hier overdag zwemmen tussen het speelgoed door om naar het toilet te gaan 8) En de kussens van de bank liggen ook regelmatig daar waar ze niet horen. Boeiend!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 19:32

jamillah schreef:Ghe, ik moet hier overdag zwemmen tussen het speelgoed door om naar het toilet te gaan 8) En de kussens van de bank liggen ook regelmatig daar waar ze niet horen. Boeiend!

Met de kussens van de bank (die echte zitkussens dus!) kun je enorm goed kussengevechten houden. Maar dan gaat het er ook wel hard aan toe, dus dat is misschien voor je kinderen nog niet zo geschikt.

Verder denk ik dat het best gezond is dat je zwemt in het speelgoed.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2008 19:40

als je natuurlijk een soort bij-kamer hebt met deuren, dan kun je natuurlijk wel daar je 'rommelkamer' houden met oa speelkamer, hobbytroep en gezellige zithoek. Als je dan onverwachts bezoek krijg ga je naar de 'nette kamer' . Maar zo'n groot huis heb ik niet :mrgreen:

Sarah slaapt, de was is opgevouwen, de strijk is weggewerkt, de wc boven is schoon, het speelgoed is uit de weg :wink: dus nu : DWEILEN :(old ?:|

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 19:44

Anderhalve week geleden hebben we gewoon een dweil gekocht. Best handig, kwamen we achter!

(niet dat we de vloer nooit deden, maar een dweil werkt dus beter dan een vaatdoek :oops: )

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mar 2008 19:47

ik heb net samen met mijn man de hoekbank uit elkaar gehaalt kussens uit de hoezen gehaald en opgeschut en alles met de stofzuiger afgedaan.
Voor de rest lekker relaxen en morgen ook

Terug naar “Archief”