Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 08 mar 2008 21:44

Hee ik mag hier ook meepraten omdat ik vandaag ook in de 'zorg' heb gewerkt :) In het Slingerland Ziekenhuis in Doetinchem jaja haha. Wat heerlijk om in een perifeer ziekenhuis op zaterdag rond te lopen zeg. Alleen maar een beetje gezellig koffie drinken :) Alleen ist wel vroeg om om half zeven s ochtends uit Leiden te vertrekken en om half tien weer thuis te zijn ... Ik had een mevrouw voor een MRI die vrijwillig meedeed aan het onderzoek en daar vond ik opeens een cyste oid in dr hersenen..Wel een beetje raar. Maar het werken in de zorg is leuk zeg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2008 09:49

ben ik een zeurpiet als ik maandag m'n werk ga bellen en ga zeggen dat ik niet eerder aan het werk ga voor ik mijn contact heb getekend!?

Hebben jullie nog wat tips voor mij!?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2008 11:09

Dat deed een collega van mij ook. Ze ging van stagiaire als invalkracht werken, en door een vacature ofzo bij P&O liep alles achter. Ze ging niet werken. Was heeeeel erg vervelend. Voor haar, want ze kreeg op dr kop van de teamleider, wij zaten met een probleem, en de teamleider ook want die moest iemand anders regelen.

Ik werk ook zonder contract (tenminste, ik heb nog steeds mijn invalcontract van 16 tot 32 uur, terwijl ik nu een contract van 28 uur moet hebben). Maar de teamleider heeft me uitgelegd hoe het komt dat het allemaal even duurt, en daar neem ik maar genoegen mee.

Het is dus handig om van tevoren eerst even te bellen hoe het zit en als er goede redenen zijn zou ik gewoon gaan. Maarja, dat had dan voor het weekend gemoeten denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mar 2008 11:17

evelien je kan even bellen maar ik denk ook dat je dat eerder had moeten doen. Nu worden de clienten misschien de dupe omdat jij niet gaat werken misschien.
Ik heb ook paar dagen later mijn contract getekend niks aan het handje hoor.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2008 11:18

ja okew! Maar ik heb echt helemaal geen contract!

Ik weet niks van die organisatie af (heb geen informatie, telefoonnummers etc...) Moet ik allemaal zelf uit zien te vissen! Hoe het werkt met urenbriefjes etc...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mar 2008 11:19

hoe ben je dan aan hun adres enz gekomen? is toch een vacature geweest en heb je geen gesprek gehad dan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2008 11:46

liefie schreef:evelien je kan even bellen maar ik denk ook dat je dat eerder had moeten doen. Nu worden de clienten misschien de dupe omdat jij niet gaat werken misschien.
Ik heb ook paar dagen later mijn contract getekend niks aan het handje hoor.

pardon, eerder!?

ik had vorige week dinsdag gesprek. (kreeg de kans niet om met de teammanger een redelijk gesprek aan te knopen, zij vertelde mij dat ze het contract zou opsturen, wat ik nog niet gekregen heb). Ik kreeg vrijdag een brief van de organisatie op de mat (en ik dacht dat daar de contracten in zaten, bleek het rooster te zijn van volgende week). Gelijk de organisatie gebeld, nemen niet op, ik kreeg het antwoordapparaat met de mededeling dat ze van ma. t/m do. bereikbaar waren! Het nummer van m'n teammanager (+ mob.nr.) gebeld, nemen niet op.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mar 2008 13:12

dan is het een slechte zaak dat niemand van die organisatie te bereiken is.
onze organistaie is gewoon 24uur per dag 7 dagen per week bemand altijd kun je terecht voor vragen of zo.
Maar ik zou gaan werken als ik jou was. Moet je natuurlijk zelf weten maar als gewoon een organisatie is zal het heus wel goed komen hoor

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mar 2008 20:44

Moet je morgenochtend al beginnen?

Ik zou morgenochtend eerst even bellen dat je zo niet aan je nieuwe baan wilt gaan beginnen. Zij kunnen jou ook niets maken aangezien jij nog niets ondertekent hebt.

Anders hadden ze van te voren moeten vragen of je er bezwaar tegen hebt dat het iets later wordt met het contract dan dat je werkelijk begint.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2008 21:05

ja morgenochtend al gelijk aan het werk. Heb deze week maar 1 client! Morgenochtend om 8 uur maar eens aan de bel trekken!

Wat ik erg jammer vindt is dat ik dagen heb ingevuld wanneer ik wil werken ivm bepaalde andere afspraken! Ze hebben gewoon niet naar die papieren gekeken en me gewoon in gepland.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mar 2008 21:07

Dan zou ik de ene client morgen gewoon gaan helpen maar daarna gelijk door gaan en je klacht hier over neerleggen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 10 mar 2008 13:01

Idd als je maar een client hebt, zou ik daar ook naar toe gaan en daarna verder gaan bellen enz.
Succes vandaag, ben benieuwd of dat je nu al wat meer weet

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2008 13:26

ik heb ze gebeld.... via via werd ik doorverbonden en de teammanager was niet aanwezig! Ze zou me terug bellen!! Heb nog geen telefoontje gehad!

De persoon die ik aan de telefoon had zei dat dit geen stijle was!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 10 mar 2008 15:16

van jou niet, of van je werk niet?...

Hoop voor je dat je ondertussen al wel meer weet! :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2008 16:29

meissie88 schreef:van jou niet, of van je werk niet?...

Hoop voor je dat je ondertussen al wel meer weet! :wink:

nog steeds niks!!!

Terug naar “Archief”