Voorbehoedsmiddelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 08 mar 2008 11:03

AikonGirl schreef:

ChupaChups, waarom niet je ervaring hier zetten?
Zijn vast nog meer mensen benieuwd, waaronder ik.

Heb je gelijk in :wink: was ik ook nog wel van plan.
Oké, hier mijn ervaring:

Ben nog niet zo lang gebruiker van dat ding, en had me voordien ook suf gezocht naar gebruikerservaringen...
Je hoort idd nog weinig van die methode, enerzijds omdat ie niet zo gepromoot wordt door de medische wereld denk ik? (waarom weet ik ook niet?) en aan de andere kant omdat veel vrouwen die pil wel best vinden, zolang ze geen klachten hebben. En tel daar dan de prijs bij op...

Nou, ik was die pil dus wel zat op een gegeven moment (kreeg steeds meer bijwerkingen) dus ik heb de gok maar gewaagd. Hij schijnt op ik weet niet hoeveel vrouwen getest te zijn en dan denk ik: als het niet zou werken, dan mogen ze dat toch ook allemaal niet zomaar claimen??

Ik ben nu 3 maanden bezig. Sowieso is het echt makkelijk in gebruik. Je moet even die handleiding goed lezen, en de eerste week slaap je met de gebruiksaanwijzing naast je bed :D maar daarna regelt het zich best vanzelf. Gewoon elke ochtend als je wakker wordt even temperatuur meten, verder niks.

En ik was echt best wel verbaasd dat de eerste 2 maanden hij exact de datum van ovulatie en daarna menstruatie voorspeld had! Dat is wel gek. Het klopte precies. Deze maand loopt mijn cyclus wat onregelmatig, maar daar past hij zich op aan.

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden! (ik heb geen aandelen hoor bij Ladycomp, haha, vanwege dit positieve verhaaltje!)

Dus tja, alleen de prijs...maar als je het verdeelt over de 20-30 jaar dat je er nog mee kan doen...

Ik ben verder wel erg benieuwd hoeveel vrouwen hem nu precies gebruiken. Daarom ga ik eens naar het één en ander informeren binnenkort bij die firma.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mar 2008 01:52

jamillah schreef:
esli schreef:Wow dat is best duur. Werkt zoiets nou beter dan gewoon temperaturen? En als je regelmatig ongesteld bent dan ben je ook elke maand rond dezelfde dagen vruchtbaar, is periodieke onthouding (of met condoom) dan niet even handig?

Hmz, voor dat geld kun je vijf jaar condooms kopen 8)

hangt ervan af hoe vaak je het doet :|

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2008 18:15

En wat voor merk en soort je gebruikt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 18:35

Inderdaad, het prijsverschil per merk en soort is echt gigantisch!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

rafaell

Berichtdoor rafaell » 10 mar 2008 18:36

En of je ze ook wast, machinaal of met de hand, na de tijd en opnieuw gebruikt 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 18:38

rafaell schreef:En of je ze ook wast, machinaal of met de hand, na de tijd en opnieuw gebruikt 8)

Dat is dan weer goedkoop. Dan ben je op een gegeven moment toch zwanger en heb je ze niet meer nodig :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2008 18:56

Ja, ik vind het ook niet echt iets om op te bezuinigen. Dat kan je op termijn namelijk een hoop geld kosten.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 mar 2008 22:46

Zijn het nou meest de mannen of de vrouwen die condooms kopen? Ik geef toe, ik heb ze nog nooit gekocht. Wel es bij Wehkamp ofzo besteld. Hebben we zo om gelachen. Die lui promoten zo dat ze de volgende dag je bestelling aan huis bezorgen. Had ook een partij kleren besteld. Volgende dag ging de bel: Postbode (die wij goed kennen) had een dicreet verpakt pakketje bij zich van Wehkamp. Er zaten alleen condooms in, geen kleding.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 22:54

Die koopt mijn man altijd en gewoon bij de dagelijkse boodschappen bij de drogist. Er is toch niks vreemds aan?

Hij koopt voor mij ook altijd tampons, maandverband, inlegkruisjes... hij houdt zelfs bij wanneer ik weer een nieuwe voorraad nodig heb.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2008 14:17

Ha, bij een discreet pakketje van de Wehkamp denk je als postbode toch eerder aan een Tarzan dan aan condooms. :mrgreen:

Bij ons koopt degene die het gebruikt het gewoon. Dus ik de condooms, en zij de pil.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2008 23:42

Ik zie het echt nog niet gebeuren dat mijn man opbelt naar de dokter en zegt:' mag ik een nieuwe doos van de pil?'
Dat is mijn zaak hoor, dat hele pilgebeuren. Inderdaad, ik gebruik em, dus ik haal hem.
Net als ik het altijd vernederend vind als mannen met maandverband voor hun vrouwen rondlopen te sjouwen.
En net zo vernederend vind ik het als ik vrouwen met mannenkleren, deo en scheermesjes zie lopen.
Ik ben erg ouderwets denk ik, maar dat kooptie allemaal maar lekker zelf.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mar 2008 06:47

MissF schreef:Ik zie het echt nog niet gebeuren dat mijn man opbelt naar de dokter en zegt:' mag ik een nieuwe doos van de pil?'
Dat is mijn zaak hoor, dat hele pilgebeuren. Inderdaad, ik gebruik em, dus ik haal hem.
Net als ik het altijd vernederend vind als mannen met maandverband voor hun vrouwen rondlopen te sjouwen.
En net zo vernederend vind ik het als ik vrouwen met mannenkleren, deo en scheermesjes zie lopen.
Ik ben erg ouderwets denk ik, maar dat kooptie allemaal maar lekker zelf.

men wat boeit dat nou, het zijn toch gewoon dagelijkse boodschappen? Je laat je kerel toch niet apart naar de winkel gaan voor zijn eigen toiletartikelen? Wat is daar vernederend aan? Heeft toch meer te maken met voor elkaar iets doen? :roll:

Om een of andere vage reden wil ik geen condooms kopen, ik weet ook niet waarom en hij heeft daar geen moeite mee.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 12 mar 2008 08:08

Je bent niet de enige. Als je wel eens achter in de rij staat bij de drogist gaat is het wel grappig om te zien dat iedereen er op zijn eigen manier mee om gaat. De een legt het gewoon op de toonbank en de ander gooit er een hoop spullen bij en gaat semi-nonchalant met de verkoopster praten. In principe is het natuurlijk niets om je voor te schamen. Wellicht is het een soort van calvinistisch schaamtegevoel. :P
Auf Wiedersehen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mar 2008 08:19

Pfff daar hebben wij gelukkig geen last van! Ik bel gerust op midden in de drogist om te informeren naar de condoomvoorraad. Doet hij ook. En mijn man zit er echt niet mij als hij tampons of maandverband moet kopen. Laatst kwam hij thuis met 5 dozen tampons, daar was hij speciaal voor naar een bepaalde drogist gegaan, want ze waren in de aanbieding. Lekker boeiend.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 12 mar 2008 08:46

Hmm Galateia..Ik vind het prima dat mijn man maandverband of tampons koopt maar mijn voorraad bijhouden...???? Dat vind ik dan weer een beetje eh..prive :)

Terug naar “Archief”