geslachtsgemeenschap onder jongeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

geslachtsgemeenschap onder jongeren

Berichtdoor janneke » 07 nov 2002 13:46

Gisteren hoorde ik (tot mijn grote verbazing!) dat de percentages van geslachtsgemeenschap van kinderen tussen 11 en 13 jaar ruim zijn verdubbeld...In 1995 was dat 4% (ook al veel te veel) maar nu is dat bijna 10%!! Dat is 1 op de 10 kinderen! Sowieso is het (vanuit christelijk oogpunt) niet goed om voor het huwelijk gemeenschap te hebben, maar we weten dat dat tegenwoordig ontzettend veel gebeurd (in en buiten de "refowereld"). Maar hier schrok ik wel heel erg van!

Wat denken jullie hier van, en wat moet er gebeuren om dit percentage terug te dringen? En wie is hier verantwoordelijk voor?

(Overigens heeft 22% in de 2e en 3e klas al gemeenschap gehad. De gemiddelde leeftijd daarvan ligt op de 13 jaar....)

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 07 nov 2002 14:02

Toen ik drie kwart jaar geleden voor het eerst eens al die vragen in de 'Ali-hoek' doornam viel ik al zowat van m`n stoel van verbazing cq schrik.

Toen heb ik mijn beeld van de refo-wereld m.b.t. dit onderwerp even drastisch moeten bijstellen. Daarom schrik ik eigenlijk al niet eens meer van je bericht. :cry:

Maar op je vragen kan ik niet echt concreet antwoord geven. Of om het met Wim Kan te zeggen; wie de sport niet beoefent moet zich ook niet met de spelregels bemoeien :mrgreen:
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 nov 2002 14:05

Calvin,
ik voel met je mee als ik de vragen aan Ali Hoek (en de antwoorden daarop) doorlees.
Maar dan nog blijft het een schokkend bericht...

Waar gaat dat naar toe?
Nederland verloederd tot een derdewereld land.
Een voordeel is dat ze hier veel condoom's hebben, anders had heel Nederland binnen de kortste keren Aids...

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 07 nov 2002 14:06

Calvin schreef:
Toen heb ik mijn beeld van de refo-wereld m.b.t. dit onderwerp even drastisch moeten bijstellen. Daarom schrik ik eigenlijk al niet eens meer van je bericht. :cry:

Ook niet van het feit dat 1 op de 10 kinderen van 11-13 jaar er al aan mee doen???Dat het veel gebeurd weten we, maar zo vroeg?

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 07 nov 2002 14:13

TheKeimpe schreef:Calvin,
ik voel met je mee als ik de vragen aan Ali Hoek (en de antwoorden daarop) doorlees.

De antwoorden op de vragen vond ik over het algemeen vrij goed en duidelijk.

Maar jouw bericht, janneke, met cijfers e.d. dringt niet echt tot me door. Maar als ik er goed bij na ga denken; 13 jaar!! Dat is echt superjong!! Het is blijkbaar allemaal maar normaal (het gaat hier toch niet specifiek om de refojongere neem ik aan?)
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 07 nov 2002 14:15

Calvin schreef:
Maar jouw bericht, janneke, met cijfers e.d. dringt niet echt tot me door. Maar als ik er goed bij na ga denken; 13 jaar!! Dat is echt superjong!! Het is blijkbaar allemaal maar normaal (het gaat hier toch niet specifiek om de refojongere neem ik aan?)

13 jaar ja...misschien de meeste wel nog niet eens, 11-13 jaar he, zie jij t al voor je, je broertje of zusje van 11????

En het gaat hier niet overrefojongeren, tis gewoon over t algemeen genomen....

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 nov 2002 14:18

ik heb het gisteren ook gezien/gehoord. Schrok er niet van. Was meer een bevestiging, van vermoedens.

Toch is het erg triest.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 nov 2002 12:47

Shit, ik schik er wel van!!!! Wow he, wat jong!!!!

Dat kan niet gezond zijn!!!!!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 08 nov 2002 13:53

Ik schrok er ook niet echt van.
Dit soort cijfers zijn al langer bekend.
Ik moet wel zeggen dat de leeftijd steeds meer naar beneden schuift, dat wel....

Het blijft heel triest.
Vanuit onze visie voornamelijk altijd al, of het nu 16 jaar of 13.
Maar juist het jonge ervan doet ons schrikken denk ik.

Als je er langer overna denkt dat bekruipen je allemaal vreemde rvagen.
Hoe kan dat nu, waar halen ze de "kennis" en mogelijkheden vandaan...dat je als 16 jarige inventief genoeg bent is duidelijk, maar 11 of 12...dat is een basisschoolleeftijd...
Het erge is misschien ook dat zulke "kinderen" er ook psychisch nog lang niet aan toe zijn...

Oorzaken..daar kunnen we naar gissen...of alleen maar algemeen zijn..
Een open seksuele moraal..
Kinderen worden ermee groot gebracht...
Mogelijkheden te over..
Reclameuitingen ed staan bol van erotiek...
Bladen voor de pubers zoals Breakout ed juigen dit soort zaken alleen maar toe...

Waar gaan we heen..
Wat betekent seksualiteit nog voor zulke kinderen als ze volwassen zijn?
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

joepie

Berichtdoor joepie » 08 nov 2002 14:11

Nou lopen jullie met oogkleppen op dan!
Nederland loopt achter. In veel landen is het normaal dat je trouwt als meisje van 13. In Amerika komen veel tienermoeders voor. Heel gewoon.
Mij verontrust de leeftijd niet maar wel het feit dat het buiten het huwelijk gebeurt. En dus duidelijk niet met 1 man/vrouw.
Ik denk dat we de fout kunnen zoeken bij de ouders die hun kinderen daarin steeds vrijer opvoeden.
Misschien betere voorlichting aan de ouders?
groetjes

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 08 nov 2002 14:27

joepie schreef:Nou lopen jullie met oogkleppen op dan!
Nederland loopt achter. In veel landen is het normaal dat je trouwt als meisje van 13. In Amerika komen veel tienermoeders voor. Heel gewoon.
Mij verontrust de leeftijd niet maar wel het feit dat het buiten het huwelijk gebeurt. En dus duidelijk niet met 1 man/vrouw.
Ik denk dat we de fout kunnen zoeken bij de ouders die hun kinderen daarin steeds vrijer opvoeden.
Misschien betere voorlichting aan de ouders?
groetjes

Toch denk ik dat de situatie in bv afrikaanse landen anders is. Deze meisjes bv zijn er veel meer aan toe dan hier.

Mijn zusje was 16 toen ze moest trouwen. Nu moet ze toch zeggen. ik was er absoluutnog niet aan toe. Ze heeft een heel gedeelte van haar pubertijd moeten missen doordat ze de verantwoording had die normaal een volwassenen moet dragen.

Af en toe schiet ze helemaal door als we als zussen onder elkaar zijn en is ze weer even rasechte puber.

Toch geloof ik niet dat de nederlandse jeugd met 11 jaar toe is aan een sexuele relatie. Kan het gewoon niet geloven en wil het misschien ook wel niet geloven.

De invloed van de media is wel zo negatief. Het hebben van sex is voor velen hetzelfde als stiekum een sigaretje roken zonder dat je ouders het merken.

Sex is een genotsmiddels geworden. En dat is zeer te betreuren denk ik. Zeker als we nu de gevolgen wat de betreft de leeftijd zien

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 12 nov 2002 18:23

Ik wil deze topic even nieuw leven inblazen door een stelling te geven, met 3 antwoorden:

De schuldige voor het verhoogde aantal procent van de geslachtsgemeenschap onder kinderen van 11-13 is/zijn:

A-De ouders
B-Invloed van TV (clips ed)
C-Anders...namelijk...

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 12 nov 2002 18:37

C

toch heel miscchien ook wel stukkie A

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 12 nov 2002 18:39

C...Makkelijk gezegd...Welke anders is dat?? :mrgreen:

En A, waarom??

Ik wil argumentennnnnn :lol:

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 12 nov 2002 18:45

Zet dat er dan bij. Ik bedoelde trouwens B snap ff niet dat ik C heb neergezet.

De invloed van de media lijkt me ff geen uitleg nodig te hebben.

En A tja..... je merkt vaak dat kinderen die ouders hebben die een vrije geven eerder ontsporen op dit gebied als ik het zo mag zeggen. Kinderen die ouders hebben die gewoonweg geen tjid voor ze hebben bv.kennen veel minder normen en waarden en doen gewoon wat ze stoer of lekker vinden. Overigens moeten ze vaak stoer zijn om een plaats in de maatschappij te veroveren. Stoer zijn om aandacht te krijgen.

Terug naar “Archief”