Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Riska schreef:Begin eens met aan te geven wélke gereformeerde kerk. Ik kan mij nl. niet voorstellen dat zo'n prediking - en dan nog wel bij een huwelijk, waarbij dús gasten zijn, gelovig of niet gelovig of anders gelovig - zou plaatsvinden binnen de voormalige Gereformeerde Kerken in Nederland, dus de GKN, nu PKN.
sela schreef:ik denk dat je dat 'jullie' genuanceerder kan zien.
voor die dominee is iedereen, ook mensen die elke zondag naar de kerk gaan, slecht. zo zit het 'gereformeerde' gedachtengoed in elkaar.
en je hebt geloof in de levende God nodig om niet meer slecht te zijn.
maar het vinden van dat geloof is nog niet zo eenvoudig: het moet je gegeven zijn.
Riska schreef:[quote=SJaak1"]Ik heb vroeger ook les uit de Bijbel gehad en mij werd altijd verteld dat God van iedereen houd Dus ook van mij zou je zeggen. Waarom hebben sommige mensen dan zo'n hekel aan ongelovigen Ik doe toch geen vlieg kwaad?
sela schreef:@ sjaak
misschien zijn dat 2 dingen. er zijn stenge kerken, dat weet je vast. en in die strengere kerken houdt God wel van mensen, maar kun je als mens niet automatisch zeggen dat God van je houdt. Ze hebben zeg maar zoveel ontzag voor God dat ze dat oneerbiedig vinden.
het 2e, waarom hebben sommigen dan zo'n hekel aan ongelovigen?.. 'tja.. dat is eigenlijk ook niet zo best, denk ik.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten