Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 15:55

Hoe val je in 5 dagen 2 kilo af, Jamillah? Iets te fanatiek met je strijkijzer in de weer geweest?! :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2008 16:32

ik had 8 kilo in 1 week er af.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 mar 2008 17:30

Evelien schreef:ik wil ook gaan afvallen!!! Ik wil dat ik graag wat sterker in de schoenen sta! Ik zit nu nog thuis. hoop volgende week te gaan werken (miss. heb ik dan wat meer motivatie, en meer beweging?)

Ik hoop dat het gaat lukken!

Hee Evelien,

Of het lukt bepaal je voor het grootste deel toch gewoon zelf. Passief gaan zitten hopen klinkt zo raar. Ik hoop natuurlijk ook dat je de motivatie kunt vinden om af te vallen.

Of je werk gaat helpen hangt er vanaf. Als je straks een zittende kantoorbaan krijgt zal je niet veel extra beweging krijgen.

Maar geef je op bij de sportschool, zeker eentje waar ze spinning of iets dergelijks geven; doe dat 1 of 2 keer per week en je zult zien dat het hard gaat. Als je nu nog te zwaar bent en daardoor niet durft - begrijpelijk, maar op sportscholen zie je mensen van alle leeftijden en gewichten. Gewoon gaan dus!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2008 17:49

nee ik ga 2 keer 3uur per dag lichamelijk veel bewegen in m'n werk. Dus beweging zal ik zeker genoeg krijgen op een dag. En daarnaast pak ik de fiets om naar m'n werk te gaan!

Het gaat er mij meer om dat ik wel voldoende voedig binnen krijg (dus dat ik niet rond een uur of 10/11 een honger gevoel krijg). Als ik s'ochtends 2 boterhammen neem (ik zit dan ook al vol) dan krijg ik rond 10/11 uur een honger gevoel en begint m'n maag te knorren. Gezien m'n werk kan ik op dat moment dan niet gaan eten of drinken!

Als ik bijv. trek krijg in eten en ik eet/drink niet binnen een half uur dan krijg ik acuut buikpijn... (weet iemand waar dat aan kan liggen)?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 mar 2008 19:48

Hmm, lastig. Ik voel niet wat jij voelt, maar er is toch altijd wel een mouw aan te passen? Probeer fruit te eten of een hand noten. Als je honger hebt, moet je eten, zo simpel is het. 's ochtends zo veel eten dat je pas bij de lunch weer honger krijgt gaat niet werken. Dat werkt bij niemand waarschijnlijk. Dus je zult toch proberen tussendoor wat te eten en vooral daar is dan de winst te behalen. Neem een banaan of een hand amandelen ipv een Twix of een Mars.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 mar 2008 22:25

Evelien schreef:ik had 8 kilo in 1 week er af.
:shock: :roll: :shock:
Wat de toekomst brengen moge........

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 mar 2008 23:19

Acire schreef:Jamilla, hoe lang ben jij?

Ik heb namelijk in mijn hoofd dat jij lang bent. Maar als 65 je gevaren zone is, ben je dat blijkbaar niet.... Toch?

Ik ben 1.73, en een perfect BMI als je daar op doelt.. Ik heb een gevarenzone voor mezelf ingesteld. Niet meer boven de 65 kilo gaan wegen. Mn streven is weer 62/63..

@Galateia, allemaal vocht.. 8)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 mar 2008 11:00

ik heb weer een goede reden erbij om beter op mijn eten te letten. Ik heb me gisteren een beetje laten gaan en een halve zak chips leeggegeten en zat vandaag onder de puistjes... :?

Riska

Berichtdoor Riska » 08 mar 2008 20:55

Ik ben in het afgelopen jaar 20kg afgevallen!
Gewoon structureel mijn voeding veranderd, dat houd ik jaren vol. Want je moet oppassen voor het jo-jo-effect.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 mar 2008 21:43

grin, ik jojo ook, meestal tussen de 80/85 en 95 kg :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 mar 2008 11:17

MrSokkie schreef:grin, ik jojo ook, meestal tussen de 80/85 en 95 kg :mrgreen:

Herkenbaar, ik jojo ook zo ongeveer, alleen dan tussen de 60/65 en 75 kilo :mrgreen:

Verder de vorderingen sinds maandag. Nu 2.9 kilo er af. Zie je Galateia dat het de tweede helft van de week minder snel is gegaan.
(nou heb ik gisteravond wel een patatje met op en een nasischijf 8) )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2008 11:20

Hier nog zo een die jojo't, Mijn hoogste gewicht was 70, laagste de afgelopen jaren 59. Dat eerste was echt veel te zwaar, dat laatste echt te weinig. Maar ik wil er wel iets normaals tussenin, en dan houden.
Afgelopen 2 weken op 1,3 kilo blijven steken. Grrrr...
Toch maar met een zucht het Sonja boek opgezocht en dat vanaf morgen maar proberen. Staan erg lekkere recepten in zag ik al.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 mar 2008 09:33

Galateia schreef:Hoe val je in 5 dagen 2 kilo af, Jamillah? Iets te fanatiek met je strijkijzer in de weer geweest?! :wink:

Herbalife... :)

jamillah schreef:
MrSokkie schreef:grin, ik jojo ook, meestal tussen de 80/85 en 95 kg :mrgreen:

Herkenbaar, ik jojo ook zo ongeveer, alleen dan tussen de 60/65 en 75 kilo :mrgreen:

Verder de vorderingen sinds maandag. Nu 2.9 kilo er af. Zie je Galateia dat het de tweede helft van de week minder snel is gegaan.
(nou heb ik gisteravond wel een patatje met op en een nasischijf 8) )

Je moet het natuurlijk ook op langere termijn bekijken, maar dat hoef ik jou niet te vertellen 8) Bij mij ging ook eerst vocht eraf, daarna eerste twee weken 4 kilo, daarna weken geen kilo's, maar wel 30 centimeter, toen weken bijna niets, en daarna ineens wel weer, zowel kilo's als centimeters. Het leuke is, door Herbalife verandert je figuur ook echt ten goede. Vet gaat eraf waar het eraf moet :D

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 10 mar 2008 18:57

ik zit op -11..

Zijn nu bij de 9e (laatste week) van Sonja..
Daarna gaan we het nieuwste boek eens proberen..

En kga aan de herbalifethee.> :)
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 mar 2008 19:24

jan10e schreef:En kga aan de herbalifethee.> :)

Die is vochtafdrijvend en zorgt voor een snellere vetverbranding :)

Terug naar “Archief”