Hoe staan jullie hier tegenover? Wat vinden jullie hiervan?
Ik zelf vind het erg jammer.
Moderator: Moderafo's
Night schreef:Begrijpelijke reacties, toch een kleine nuance...
Er vertrekt een ds., de consulentschappen moeten nog opnieuw worden verdeeld. Het lijkt me toch sterk dat nu er 1 ds. overblijft in de classis aldaar er geen avondmaalsviering plaats zal gaan vinden, alleen vanwege het rijden.
Wat ik zeggen wil: even afwachten wat het verdelen van de consulentschappen oplevert.
Misschien moeten ze andere predikanten gaan invliegen.
Ten tweede...
Het wordt hier op de predikant geschoven.
Hoewel zo'n man ook mondig moet zijn, moet de kritiek niet zich in eerste instantie richten op hemzelf. Het is de kerkenraad van de desbetreffende gemeente die hem tegenhoudt. Misschien heeft hij hierin wel een andere mening.
Evelien schreef:Night schreef:Begrijpelijke reacties, toch een kleine nuance...
Er vertrekt een ds., de consulentschappen moeten nog opnieuw worden verdeeld. Het lijkt me toch sterk dat nu er 1 ds. overblijft in de classis aldaar er geen avondmaalsviering plaats zal gaan vinden, alleen vanwege het rijden.
Wat ik zeggen wil: even afwachten wat het verdelen van de consulentschappen oplevert.
Misschien moeten ze andere predikanten gaan invliegen.
Ten tweede...
Hoewel zo'n man ook mondig moet zijn, moet de kritiek niet zich in eerste instantie richten op hemzelf. Het is de kerkenraad van de desbetreffende gemeente die hem tegenhoudt. Misschien heeft hij hierin wel een andere mening.
Het is bij deze gemeente altijd al een punt geweest.
Voordat jij een beroep krijgt weet je echt wel wat voor een gemeente het is (en dan bedoel ik de kerkenraad).
Die ds. mag gerust blijven slapen. Vind ik niet vreemd.
Maar om een andere ds. die verder weg moet komen, hier het avond maal komt bedienen. Terwijl 15 km. verderop een ds. is die niet mag rijden op zondag om het avondmaal te vieren.
Sorry maar hier word ik niet vrolijk van.
(of ben ik misschien toch erg dom om dat niet te snappen?)
Night schreef:Klopt, het is bij deze gemeente altijd een probleem geweest.
(overigens elders in Nederland ook. Daar is alleen het probleem minder groot doordat er genoeg consulenten zijn).
Daarom vraag ik me dus ook af hoe het nu zal gaan nu er 1 ds. is en de consulentschappen "verdeeld" moeten worden.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat de kerkenraad zn standpunt vast kan houden en er dus in diverse gemeenten geen avondmaal bediend kan worden. Daar moet een oplossing voor komen.
Blijven slapen is dan inderdaad het eerste waar je aan denkt.
Overigens denk ik niet dat een ds. zijn goddelijke roeping om naar een bepaalde gemeente te gaan niet op zal volgen omdat de kerkenraad daar standpunten heeft die hijzelf niet in die mate onderschrijft.
Night schreef:Begrijpelijke reacties, toch een kleine nuance...
Night schreef:Misschien moeten ze andere predikanten gaan invliegen.
Night schreef:Ten tweede...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten