Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 13:16

foto's plaatsen:

foto's plaats je via een site als imageshack of photobucket ofzobij de laatste moet je je eerst registreren, bij imageshack hoeft dat niet. Je uploadt een foto naar zo'n site, kopieert de link die je daar krijgt en plakt die in je bericht.

Als je al een site hebt waar foto's op staan kun je via je rechtermuisknop en eigenschappen de link bekijken en die kopieren naar je bericht.
Klik je eerst op img onder onderwerp, daarna de link en dan weer img aanklikken.

hier op refoweb staat het ook ergens goed beschreven.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 mar 2008 13:17

Leuk om te horen Kamille dat alles goed gaat met jou en jullie kindje!
Gezellig dat je man nog een paar dagen thuis is.
Geniet er maar van.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 06 mar 2008 12:43

Er staat nog een leuk stukje in de krant over ouder die gewoon compleet vergeten hun kinderen in te schrijven bij de burgerlijke stand.
Ik moest wel even lachen toen ik dit stukje las omdat ik mensen ken bij wie dit is overkomen. Na een half jaar werd bij toeval ontdekt dat het hele kind nog niet was ingeschreven :mrgreen: Op zich is het wel een goeie natuurlijk.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2008 12:44

goshen schreef:Er staat nog een leuk stukje in de krant over ouder die gewoon compleet vergeten hun kinderen in te schrijven bij de burgerlijke stand.
Ik moest wel even lachen toen ik dit stukje las omdat ik mensen ken bij wie dit is overkomen. Na een half jaar werd bij toeval ontdekt dat het hele kind nog niet was ingeschreven :mrgreen: Op zich is het wel een goeie natuurlijk.

Dat is wel een cool verhaal voor verjaardagen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 mar 2008 12:46

Oooh nu je het zegt, hebben wij het wel gedaan? :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 mar 2008 12:59

liefje schreef:Oooh nu je het zegt, hebben wij het wel gedaan? :oops:

als je kinderbnijslag krijgt.... heb je et wel gedaan! :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2008 18:19

hoe staat het met de zwangeren? Hier gaat het op zich wel goed, vlieger heeft de baby voelen schoppen :8>
Voel me soms erg belabbert, maar als ik dan eindelijk de zin heb om te gaan slapen wil sarah net niet dusja :roll: :wink:

Tis wel vermoeiender als je er al eentje hebt rondlopen, maar ondanks alles vind ik het nog steeds geweldig om zwanger te zijn 8)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mar 2008 10:26

Hier gaat ook alles goed. Ik voel me prima, wel wat sneller moe, maar dat hoort erbij. Sinds 3 weken voel ik het kindje dagelijks.....erg vertederend. Volgende week 20 weken echo....weet nog steeds niet of ik wil weten wat het wordt.

Momenteel zijn we erg druk om het huis zoveel mogelijk op orde te krijgen, voordat de kleine komt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2008 21:06

heerlijk gevoel hé dat schoppen! Geniet er echt van, vind het ook ontzettend leuk dat vlieger het nu al kan voelen! Bij sarah was dat pas een maand later ofzo! maar ik vermoed dat mn placenta nu niet vooraan ligt, was bij sarah wel het geval.

Spannend volgende week! wij moeten nog even wachten, heb nog geen afspraak gemaakt, maar kan over 2 weken bellen.

Moeten jullie nog veel doen in huis?

We houden het voorlopig zo, Sarah krijgt na de bevalling wel een andere kamer en daar willen we aan beginnen zodra de kozijnen daar vernieuwd zijn, hoop dat het nog voor de bevalling kan, maar misschien wordt het oktober pas.... iig komt de baby bij ons op de kamer en koop ik nog een ladekast die gaat dienen als commode!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2008 09:53

Dat schoppen en bewegen is echt geweldig. Ik ben helemaal verliefd op mn eigen kind. Ik kon mij nooit voorstellen dat dat gevoel zo groot al is, terwijl je het nog helemaal niet "kent".

Weet jij al of je thuis gaat bevallen?

Er moet nog wel wat gebeuren voordat ik ga bevallen. Op onze slaapkamer moet nog een inbouwkast, kunnen we eindelijk alle rekken etc opruimen. Gordijnen op onze slaapkamer en de babykamer zijn al bestels, maar moeten ook nog. En mn man heeft besloten dat er vloerbedekking op de trap komt. Hij is nu geverf, maar onze ( ook zwangere buurvrouw) is van de trap af gevallen en hij ziet het al helemaal voor zich. Vloerbedekking komt er.....was geen discussie over mogelijk. Babykamer moet ook nog helemaal. Muren waren al klaar, maar ze hebben afgelopen week moeten breken ivm verstopt toilet.
Al met al zijn we nog wel even bezig

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 mar 2008 11:23

Vloerbedekking kun je anders ook gruwelijk hard op uitglijden.. :x
pobody's nerfect

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 12:09

wij hadden toendertijd nog geen trapleuning en ook een gladde trap dus toen ik zo'n 5 maanden zwanger was hebben we de trapleuning er maar op gezet. Maar tis wel glad zonder vloerbedekking, loop daarom eigenlijk altijd op pantoffels met een antislip die goed om je voeten blijven zitten.

Ik wil graag thuis bevalling, bij sarah lukte dit niet, moesten we na 12 uur weeën toch naar het zh voor de vacuum en tang, niet echt vervelend ervaren, maar die eerste nacht thuis lijkt me geweldig ipv zh! Vlieger kwam in een leeg huis en ik bleef met de kleine achter in het zh, vond ik net zo prettig. Maarja alst niet anders kan ist jammer natuurlijk.

Tis wel leuk om allemaal te doen! Alles uitzoeken enzo!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 13 mar 2008 13:53

Vanmorgen ben ik naar de verloskundige geweest. Al bijna 30 weken! Het begint nu echt op te schieten! De baby was goed op schema. Ook heeft de vk de hb geprikt en dat was aan de lage kant. Dus gelijk maar een kuur opgehaald bij de apotheek. Hopelijk knap ik daar weer wat van op. Afgelopen dagen was de baby voor mijn gevoel erg beweeglijk. Hij/zij lag dwars , maar ligt volgens de vk nu netjes met het hoofdje naar beneden. Maar dat zegt niks, want het heeft nu alle ruimte nog om te draaien..
Verder zijn we zo zachtjes aan wel bezig met de spullen. De baby komt bij ons op kamer, dus geen verbouwing ofzo. Als het wat groter is zien we wel weer, maar met al die nachtvoedingen enzo, vind ik het wel handig om de baby dicht bij je te hebben. Ik denk dat ik binnenkort de doos met babyspullen eens te voorschijn haal, om het eens uit te zoeken en uit te wassen. Verder hebben we verschillende dingen gekregen. Ook wel leuk, even weer wat nieuws voor de kleine! Ik moet nog wel langs de drogist voor zeep e.d., maar dat kan nog wel. Ik vink meestal af in het boekje van de kraamzorg wat ik heb en maak even een lijstje met wat nog moet..
De wieg zetten we denk ik ook pas rond 8 maanden klaar, dus dat kan nog wel even.
Eerst nog maar even genieten van het zwanger zijn..

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 mar 2008 14:21

Fijn dat verder alles goed is, waar krijg je dan een kuur voor als ik vragen mag? :oops:
Leuk straks al die spulletjes weer uitzoeken, heb je jongens of meiden, beide?

Wij hebben Danique tot 9 maanden op onze kamer gehouden, en dat is prima gegaan, mocht van mij nog wel langer maar de wieg werd te klein :(

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 mar 2008 14:23

Fijn jantine dat alles goed gaat.
Dat gaat al opschieten dan als je al bijna 30 weken zwanger bent.
Hopen dat het kuurtje werkt.
Geniet nog maar lekker van je zwangerschap.

Terug naar “Archief”