gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mar 2008 15:49

aikiongirl : gebruik je ook katoenen luiers?? want daar hebik eigenlijk al een was mee vol dagelijks!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 mar 2008 16:05

Beddengoed doe ik niet wekelijks, maar eens in de twee weken.
En dan heb ik inderdaad meestal 4 wassen.
Maar een andere week heb ik er wel eens maar 2.

En gebruik geen katoenen luiers.
Lijkt me zo'n gedoe. Hoe bevalt het jou?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2008 16:09

Ik was alleen als de wasmachine stampvol zit, anders vind ik het sund.
Nou, onze woonkamer is weer netjes.
Ik hou enorm van de zon, maar waarom moet ik dan altijd meteen de ramen zemen? Je ziet meteen alles erop! En doordat ons balkon op het zuiden is, schijnt de zon er zo'n beetje de hele dag in. Naja, ist maar weer es gebeurd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mar 2008 16:10

Als ik dit lees denk ik. Lieve moeders, hebben jullie nog tijd voor de kinderen om iets leuks te doen????????????????????????

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2008 16:13

Hahaha, volgens mij zou ik als ik idd kinderen heb totaal niets meer in het huishouden doen :oops: Lijkt me heerlijk, zeker op zonnige dagen met kids te gaan wandelen, picknicken, het bos in enzo. Of als het regent hele dagen kleuren, tekenen, spelletjes doen.

maar misschien zie ik dat allemaal te rooskleurig ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mar 2008 16:14

MissF schreef:Hahaha, volgens mij zou ik als ik idd kinderen heb totaal niets meer in het huishouden doen :oops: Lijkt me heerlijk, zeker op zonnige dagen met kids te gaan wandelen, picknicken, het bos in enzo. Of als het regent hele dagen kleuren, tekenen, spelletjes doen.

JA

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2008 16:15

pol schreef:
MissF schreef:Hahaha, volgens mij zou ik als ik idd kinderen heb totaal niets meer in het huishouden doen :oops: Lijkt me heerlijk, zeker op zonnige dagen met kids te gaan wandelen, picknicken, het bos in enzo. Of als het regent hele dagen kleuren, tekenen, spelletjes doen.

JA

Dan ist maar goed dat ik geen kinderen heb en soms nog tijd heb voor mijn huishouden ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 mar 2008 16:18

MissF schreef:
pol schreef:

JA

Dan ist maar goed dat ik geen kinderen heb en soms nog tijd heb voor mijn huishouden ;)

Geniet maar van dat gepoets hoor!!! Nog geen vingertjes op de ramen enzo. Macaroni over de vloer enzo....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2008 16:23

pol schreef:
MissF schreef:
pol schreef:

JA

Geniet maar van dat gepoets hoor!!! Nog geen vingertjes op de ramen enzo. Macaroni over de vloer enzo....
Haha pff ik moet er niet aan denken! BEn altijd zo netjes... ach tegen die tijd zie ik het misschien weer heel anders.

@ MissF: stampvol.. hoe bedoel je stampvol? Zo dat er echt niets meer bijkan? Ik hoorde dat dat juist slecht voor je wasmachine is.. ik was als ie vol zit. Soms wel iets minder. Mijn wasmachine pompt water precies hoeveel hij nodig heeft.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mar 2008 16:28

kwebbel schreef:
pol schreef:
MissF schreef:
pol schreef:

JA

Haha pff ik moet er niet aan denken! BEn altijd zo netjes... ach tegen die tijd zie ik het misschien weer heel anders.

@ MissF: stampvol.. hoe bedoel je stampvol? Zo dat er echt niets meer bijkan? Ik hoorde dat dat juist slecht voor je wasmachine is.. ik was als ie vol zit. Soms wel iets minder. Mijn wasmachine pompt water precies hoeveel hij nodig heeft.

Ja dat is erg handig onze wasmachine weegt de inhoud en daar stelt hij een programma op af. ALs ik echt een volle was wil hebben ben ik wel even bezig is een 8 kg automaat :shock:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 mar 2008 16:29

Dat verschilt per wasmachine en ook nog per soort stof.
In een gebruiksaanwijzing staat meestal wel hoeveel je van welke stof er in mag proppen :)
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2008 16:32

o dat heb ik nog niet eens gelezen 8) :oops: ach t wordt schoon hierzo dus t zal wel meevallen! 8)

@liefie: 8kg ?? Toe maar! Ken je lekker veel in kwijt! Dan moet het wel passen op het droogrek.... :P Ik heb volgens mij een 5 of 6 kg. Ik dacht 5....

Als ik 2 wassen heb gedraaid, gewoon 2 volle trommels pas het precies op het droogrek! Ons bin zuunig! 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mar 2008 16:35

kwebbel schreef:o dat heb ik nog niet eens gelezen 8) :oops: ach t wordt schoon hierzo dus t zal wel meevallen! 8)

@liefie: 8kg ?? Toe maar! Ken je lekker veel in kwijt! Dan moet het wel passen op het droogrek.... :P Ik heb volgens mij een 5 of 6 kg. Ik dacht 5....

Als ik 2 wassen heb gedraaid, gewoon 2 volle trommels pas het precies op het droogrek! Ons bin zuunig! 8)

Ja is erg veel maar hij was toen in de aanbieding en ik wilde graag een siemens dus ja altijd makkelijke ik heb een staand droogrek kan erg veel op en we hebben in de tuin ook nog een droogmolen staan dus dat lukt wel!
:lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2008 16:47

Ach, als het niet meer op het rek past, dan was ik even niet.
Bij mij passen er geen twee wassen op. En ik heb mijn geld ook niet over voor een tweede rek. Dan wacht de was wel even tot de vorige droog is hoor :)
Wat ik wel jammer vind is dat ik het niet zo snel buiten kan hangen. Ik vind een droogmolen lelijk op ons balkon, en om nou steeds dat rek te gaan verschuiven...
Misschien als het warmer is.

En ik doe idd de wasmachine echt helemaal vol, zodat het deurtje net dicht kan. Volgens mij is het niet echt heel goed nee voor het ding, maar tja, ik vind het ook weer zonde om er te weinig in te stoppen en extra te moeten draaien (incl tijd met ophangen enzo, hoezo lui)
Wij hebben een 6 kg geloof ik, maar ik draai hem niet eerder dan dattie vol is. Met witte was wel eens lastig, want die zit nooit zo snel vol. naja, moet mn man maar even verder met zn zwarte onderbroeken hoor ;)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 mar 2008 16:52

Ik heb 3 wasmanden, van die curver bakken. Als er 1 helemaal vol zit, met een kleine kop erop past het precies in de wasmachien, prop ik hem echt vol en doe hem dan de nacht aan. Wordt allemaal netjes schoon! Maar of het ook goed is voor dat ding datie zo vol zit.... :P

MissF: bij mij passen er precies 2 wassen op het rek omdat er een gedeelte altijd in de droger gaat. In de zomer niet, maar dan is de was droog binnen 2 uur, dus dat scheelt :wink:
Enne rooskleurig is het misschien wel, maar als het zonnetje schijnt gaan Sarah en ik ook heerlijk buiten lopen hoor! (zij in de wagen dan en ik lopen) of fietsen! Maar binnen vermaak ik dr niet altijd, ze moet ook leren alleen spelen, zoals ze nu aant doen is, gaat prima! Heb net torens zitten bouwen met dr. Het huishouden doe ik opt moment savonds, heeft gewoon weinig zin als sarah rond loopt. Stofzuigen gaat op zich nog wel, maar dweilen :roll: :lol:

Terug naar “Archief”