Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mar 2008 15:06

Boekenlezer schreef:
Gerdien B. schreef:
Boekenlezer schreef:
SimonT schreef:als je bij je vriend had gelegen had je iig die knuffel kunnen geven 8)

Eh ja, maar bij elkaar liggen is in onze kringen iets voor als je getrouwd bent, als het goed is... :| :)

Ik leef niet volgens de regels van een ander maar volgens die van mijzelf.

En ja... ik heb regelmatig bij hem geslapen en anders dat ik 's ochtends toch even bij hem kroop. Intereseert mij echt niet hoe anderen er over denken. Het gaat er om waar wij ons prettig bij voelen.

Nou nou, wa's dat voor obstinate taal! :-s :lol:
Dat zou inhouden dat hij rustig vunzige boekjes doorbladert, want het maakt geen zak uit wat anderen - wie dat dan ook maar wezen mag - daarvan vinden, zolang jullie het in dat opzicht maar eens zijn. Of een scheet laten op bezoek. :lol:

Met die boekjes valt het wel mee, ik ben doorgaans niet te prikkelen door pixels op papier.

Lichaamsgassen laat ik ook niet in gezelschap ontsnappen.

Je hebt het elders over "onze kringen". Ik heb de indruk dat ik niet in jouw kringen verkeer en ergens heb ik de indruk dat ik daar ook niet heel rouwig om hoef te zijn...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2008 17:46

ik heb vannacht niet gedroomd :) wel heerlijk geslapen :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 mar 2008 18:00

Optimatus schreef:Lichaamsgassen laat ik ook niet in gezelschap ontsnappen.

Wie iets bewaart, die heeft wat. :clown:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mar 2008 18:45

Boekenlezer schreef:
SimonT schreef:als je bij je vriend had gelegen had je iig die knuffel kunnen geven 8)

Eh ja, maar bij elkaar liggen is in onze kringen iets voor als je getrouwd bent, als het goed is... :| :)

Ik vind dat een idee, ontstaan uit een heel perverse manier van denken. Als jij je garage inloopt, spring je toch ook niet meteen op je motor?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 mar 2008 19:17

Optimatus schreef:Ik vind dat een idee, ontstaan uit een heel perverse manier van denken. Als jij je garage inloopt, spring je toch ook niet meteen op je motor?

Oké sorry, dan heb ik iets verkeerds gezegd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 mar 2008 08:32

Ja hoor, het moest er weer eens van komen!
Ik heb gedroomd over mijn ontslag.
Gisteren had een collega van mij het erover dat hij eens een brief had gekregen waarin met ontslag gedreigd werd. Ook voelde ik mij gisteravond niet top. Blijkbaar een perfecte combinatie voor zo'n droom.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2008 09:49

Vannacht was het maar 1 nare droom, er werden steeds groepen mensen vermoord, en steeds werd 1 ding weggelaten bij al die mensen. Bij de eerste groep verdween de linkerhand, bij groep 2 een rechteroor.
Een meisje van mijn werk was ook vermoord, en ik moest haar gaan zoeken in de buurt van mijn werk, en dat durfde ik niet, omdat ik bang was dat ze ook iets miste, en dat wilde ik niet zien.

Heel bizar
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 05 mar 2008 16:24

Ik heb gedroomd dat onze hond bijna verdronk, alleen op het allerlaatste moment wist hij nog uit het water te komen. Omdat hij toen toch al bijna dood was werd hij daarna gewurgd door mn broer.

De rest weet ik gelukkig al niet meer, maar t was niet heel leuk ofzo 8)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 mar 2008 13:49

Stelletje leugenaars! Volgens Freud gaat elke droom over sex!

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 06 mar 2008 14:21

Logisch.... In Freuds persoonlijke ervaring was dat ook zo.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 mar 2008 14:23

Het is ook maar net welke definities van sex en droom je hanteert natuurlijk :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 mar 2008 14:25

rafaell schreef:Het is ook maar net welke definities van sex en droom je hanteert natuurlijk :wink:

Zolang je nog maar weet of dat je het gedroomd hebt of dat je het echt gedaan hebt is er niets aan de hand 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mar 2008 21:59

rafaell schreef:Stelletje leugenaars! Volgens Freud gaat elke droom over sex!

Elke droom? Dat is wel erg veel!
Ik heb best wel eens over seks gedroomd. En dat ging er best wel eens heftig aan toe!
Maar ik heb ook vaak genoeg dat ik wel gedroomd heb, maar dat ik mij niks over seks herinner.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mar 2008 10:31

Er heeft vannacht/vanmorgen :lol: heel wat de revue gepasseerd in mijn droom. Er liepen enorm veel mensen in rond.

Ik had een ladder, die ik op de gallerij van mijn flat liet staan. Ik had geen zin om hem gelijk mee naar binnen te nemen, en ik hoopte en gokte erop dat die niet gejat werd. Dat is naar mijn weten ook niet gebeurd. Er stond alleen op een gegeven moment wel een man heel dichtbij die ladder, die trouwens zelf ook een ladder had. Maar hij nam hem dacht ik niet mee.
Toen ik op een gegeven moment een behoorlijk eind van die ladder verwijderd was wilde ik hem zo snel mogelijk gaan ophalen. Maar snel lopen ging niet, want ik had mijn motorpak aan, en die was zo zwaar dat ik niet kon rennen. (In het echt valt dat wel mee, hoor. Zo'n ding weegt best wat, en je zal daarmee geen recordtijd sprinten kunnen zetten, maar rennen kan wel.)

Verder zat ik op een gegeven moment in de kerk. Er was avondmaal, en ds. H.J.B. ging voor (ik heb geen zin om namen compleet uit te gaan schrijven). Zat ik nou aan het avondmaal, of niet? Ik weet het even niet precies meer. Eerst dacht ik van wel, maar ik ben nooit opgestaan en naar een plek aan een tafel gelopen. Wel zat ik heel dicht bij die tafel.
Op een gegeven moment moesten we wat opzoeken. Ik weet niet meer wat dat nou precies was, een bijbelgedeelte of een lied. Ik zat in mijn Hebreeuwse Bijbel te bladeren, en dat correspondeert met het gegeven dat het om een bijbelgedeelte ging. Maar ik kon maar niet vinden wat er opgezocht moest worden! Dan zat ik er net voor, en dan er net achter, maar ik kwam maar niet bij het bedoelde stukje tekst uit! Dat ergerde mij, en ik gaf een schop tegen mijn bijbel! Dat kwam de kwaliteit van die bijbel uiteraard niet ten goede.
Er kwam nog iemand langs lopen die aan het avondmaal aanging - een zekere R.O. - en die mij aankeek met een lach in zijn blik. Hij had het tafereel zeker gezien, en zich erover vermaakt.

Ik hield me daarna meer achterin de kerk op, waar ik met wat jongelui in gesprek was.

Na de dienst zag ik nog iemand, die ik dit hele jaar niet meer gezien heb op een enkel keertje na. Ik vroeg me af of het de moeite waard was om die persoon nog aandacht te geven, of niet. Ik neigde er duidelijk naar om dat niet te doen.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 08 mar 2008 11:57

Pfff, en dat allemaal in het kleine poosje dat een droom duurt! Heb weleens horen zeggen dat een droom echt maar een halve minuut is voor je wakker wordt ofzo.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Terug naar “Slow Chat”