Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 mar 2008 13:28

Grr waar ik niet tegen kan, staat er een prijs in het vak van de winkel en betaal je ongemerkt gewoon 10 of 20 cent meer omdat die prijs niet meer klopt :x Vind dat écht zonde van mn geld, ga dus daarom altijd mn bon langs en naar de klantenservice. Misschien denken ze dat ik gek ben om voor 15 cent langs te lopen :oops:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2008 17:21

lammetje schreef:Grr waar ik niet tegen kan, staat er een prijs in het vak van de winkel en betaal je ongemerkt gewoon 10 of 20 cent meer omdat die prijs niet meer klopt :x Vind dat écht zonde van mn geld, ga dus daarom altijd mn bon langs en naar de klantenservice. Misschien denken ze dat ik gek ben om voor 15 cent langs te lopen :oops:
nee hoor! Waarom??? Moet je t eens voor de gein optellen wat je per maand/jaar kwijt bent aan stommiteiten van de winkel!! Ik zou t ook doen :wink: Had ik bij de Hema vorige week 2 vlaaien besteld voor mijn man zijn verjaardag. Sta ik buiten denk ik: Volgens mij was die vlaai in de aanbieding, i.p.v. 8 euro 5 euro. Ik liep gewoon door en dacht: dat geld haal ik wel terug als ik de vlaaien ophaal.
Nou goed, ik de vlaaien opgehaald, was het kaartje van de aanbieding weg :shock: Ik kon niks meer bewijzen natuurlijk! Zeiden ze van: Ja, dan had u meteen terug moeten komen. Het bleek de aanbieding van vorige week te zijn. Balen dat ik niet meteen terug ben gegaan :x Dat wil ik de volgende keer wel doen, 3 euro scheelt wel vind ik!! Wel oneerlijk dat ze mij alsnog geen geld hadden teruggegeven, dacht ik nog. Wel balen!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 mar 2008 18:28

had ik gezegd: dan wil ik mijn geld terug of de vlaai in je gezicht :mrgreen: Nee hoor :lol: Maar ik ga tegenwoordig ook meteen terug, want als je een dag wacht is het opeens veranderd ofzo :roll:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2008 19:36

lammetje schreef:had ik gezegd: dan wil ik mijn geld terug of de vlaai in je gezicht :mrgreen: Nee hoor :lol: Maar ik ga tegenwoordig ook meteen terug, want als je een dag wacht is het opeens veranderd ofzo :roll:
Nou, daar heb je gelijk in. Ik baalde ook enorm, nu ben ik niet de persoon die meteen stampij gaat lopen maken (of met taarten smijten :mrgreen: ) maar ik laat wel altijd weten dat ik er niet blij mee bent. Nu moesten mijn man en ik wachten van half december vorig jaar t/m 8 jan. j.l. tot de auto werd gemaakt. Ik heb een boze brief geschreven en uiteindelijk het hoofdkantoor aan de lijn gehad. Ze hadden netjes excuus aangeboden en vroegen begrip voor de drukke periode voor kerst. Ik had er ook wel begrip voor! Maar als je de ANWB belt en je staat met pech wordt je wel direct geholpen. Kerst of niet....

Op school hadden we het vandaag over 'het budget'. Klasgenoten vonden het vreemd dat wij samen een budget hadden! Wij pinnen een vast bedrag voor de maand en daar moeten we het mee doen. Soms kom je wel uit, soms niet. Ligt er aan of er verjaardagen zijn, extra uitgaven enz. Sommige wonen nog thuis, dus die shoppen maar raak enzo. Ik was dus bijna de enige die een budget heeft. Nu houden we best veel over per maand (we konden het vorig jaar net niet redden op 1 salaris maar we zijn nu allebei omhoog gegaan) Is een budget zo vreemd ??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mar 2008 19:40

ik vind het niet vreemd iedereen doet dat toch op zijn eigen manier. WIj doen dit zelfs niet we halen gewoon wat we nodig hebben en de ene keer is dat meer dan de andere keer.
En de een heeft gewoon meer te besteden dan de ander. Ik zou me er niet druk over maken en gewoon doen zoals jullie willen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2008 19:41

liefie schreef:ik vind het niet vreemd iedereen doet dat toch op zijn eigen manier. WIj doen dit zelfs niet we halen gewoon wat we nodig hebben en de ene keer is dat meer dan de andere keer.
En de een heeft gewoon meer te besteden dan de ander. Ik zou me er niet druk over maken en gewoon doen zoals jullie willen
Zeker, doen we ook! Het kwam zo over op school dat ik zo gierig was en de anderen niet :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mar 2008 19:43

dat heeft niks met gierig te maken hoor. jij mag toch bepalen waar je je geld aan uit geeft?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2008 19:46

liefie schreef:dat heeft niks met gierig te maken hoor. jij mag toch bepalen waar je je geld aan uit geeft?
Jazeker! Ik vond het alleen een beetje zo overkomen, omdat iedereen maar lekker ging shoppen van het geld wat ze overhadden, en dat gebeurt dus hier echt niet. We kopen wat we nodig hebben en hebben we echt geld over (naast de vaste lasten, boodschappen en het sparen) dan kopen we iets leuks. We zijn nu weer op zoek naar leuke gordijnen. We hebben wel glasgordijnen maar naar mijn idee schijnen die toch iets tever door. En aangezien er best wel veel gestolen wordt rondom de randstad willen we ook gordijnen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 mar 2008 19:52

Is dat ook niet het verschil tussen wel of niet samenwonen/getrouwd zijn?
Toen ik bij mijn ouders woonde gaf ik ook gewoon mijn geld lekker uit. Ik hoefde toch nergens voor te sparen ofzo.
Nu let ik veel meer op. We hebben geen budget (naja, mijn loon is het budget, maar dat is teveel om zomaar uit te geven), maar ik let echt wel op. Kleren kopen we tegenwoordig alleen als we het nodig hebben, en dan nog liefst in de uitverkoop van een goed merk en anders bij ene goedkope winkel. boodschappen let ik ook op. Aldi krieltjes smaken net zo lekker als Ah krieltjes ;)
Alles wat over is gaat lekker op de spaarrekening. En dat vind ik dan weer heerlijk, een ruime spaarrekening hebben ;)
Maar het is maar wat je voorkeur heeft
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 mar 2008 20:07

missF, toen ik thuis woonde was ik nog erger :mrgreen: Gaf niks uit wat niet nodig was, had een vast bedrag te besteden (250 euro) waar ik kleding van kocht, benzine voor de scooter en beltegoed. bleef echt niet veel over voor lekkere dingen enzo.... Koop nu vaker iets 'lekkers' omdat het gewoon gezellig is om wat te eten samen savonds.
We sparen nu voor de verbouwing aan ons huis, doe het weer hetzelfde als toen thuis, heb een vast bedrag te besteden voor de boodschappen en als er écht iets belangrijks gekocht moet worden wordt dat bedrag wat meer, maar verder echt niet!

Vind het gewoon zonde dat ik iets bij de ah koop, omdat het daar even duur is als bij de lidl en ze dan opeens meer vragen dan op het kaartje staat. Had ik beter naar de lidl kunnen lopen. Overigens is de lidl ook steeds duurder aan het worden, de euroshopper van de ah is vaak ongeveer even duur. De yoghurt en bepaalde koeken zelfs goedkoper!! :D (ja ik ben een beetje té prijsbewust, ik weet het :wink: )

Mn moeder zei pas nog: joh ik kan wel bij jou in de leer, hoe kun je nu zoveel sparen :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 mar 2008 22:11

Wij hebben nu ook een budget, hadden we eerder ook niet, maar ik merk dat ik me nu dus veel bewuster ben van wat we wel en niet nodig hebben. Ik vind het ondertussen echt een sport om dingen zo voordelig mogelijk te doen. Dan is het dus zelfs leuk om voor een paar centen prijsverschil naar een andere winkel te gaan :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 mar 2008 22:20

Scheelt de lidl niet zoveel meer met de ah. Bij de AH is een flinke prijsstijging doorgevoerd vorige week. Brood van 1.09 naar 1.19, melk van 0.57 naar 0.72 cent.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 mar 2008 22:24

Het is in ieder geval wel zo dat de Lidl met lang niet alles goedkoper is. Kwam ik vorige week nog weer achter: had altijd roosvicee van de Lidl voor 1,09 en zag nu dat het bij de Plus 0,65 kostte...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 mar 2008 08:27

@pol; melk is logisch! de boeren krijgen twee cent de liter melk erbij! dus dan moet de supermarkt ook extreem mee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2008 08:33

tsja, wij kijken wel naar wat we uitgeven aan materialistische spullen. Maar kijken qua voedingsmiddelen niet zo nauw!

Wij hopen bij leven en welzijn volgend jaar januari te gaan trouwen en zien dat wij eigenlijk niet veel kwijt zijn aan de bruiloft (dit komt doordat we geen taart, trouwvervoer, geen trouwringen, fotograaf hebben).

Pas zag ik ergens (weet niet meer waar) maar daar was een stel dat ging trouwen en het bedrag zou zo ong. rond de 5.000 / 7.000 euro komen, de trouwjurk was zo ongeveer 2500 euro... :shock: :shock:

Terug naar “Archief”