De refowebkids [deel 4]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 mar 2008 21:14

Lief, lief , lief al die kleintjes!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 mar 2008 21:46

zo'n vies afgekloven doekje ( :oops: ) vind ik net zoiets als een speen, ook alleen voor in bed en liever daar niet. maarja Sarah heeft nu al 2 lievelingsknuffels, waarvan ik er 1 dubbel heb dus die kunnen in de was. De andere moet ik ergens nog zien te vinden voor het geval dat hij kwijt raak, vermoed dat ze dan niet meer in slaap valt zonder te huilen....

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 03 mar 2008 21:51

Wat een leuke foto's allemaal weer!
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 mar 2008 21:53

Ik vind het niet echt vies. Een speen vind ik sowieso niet vies, en de gastendoekjes werden regelmatig gewisseld. Dan kocht mijn moeder nieuwe voor me :)
Ach, elk kind heeft zoiets een tijdje nodig, is toch niks mis mee? Als het maar gewassen kan worden, en alleen in bed, niemand die er last van heeft
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 mar 2008 22:02

Timon heeft een enorme zuigbehoefte, dus ik ben blij dat de speen er is, anders had ik de hele dag met 'em aan de borst gezeten :wink: Inmiddels pakt hij ook steeds vaker zijn duim, en hoewel ze zeggen dat het niet zo goed is vind ik het eigenlijk wel makkelijk, die kan hij tenminste zelf vinden. En hoe we het hem weer gaan afleren, dat zien we later wel :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mar 2008 07:22

lammetje: ik had vroeger een knuffelkonijn die overal mee naartoe ging en dus ook weleens kwijtraakte. Dan kreeg ik gewoon een nieuw konijn uit de speelgoedwinkel :lol: en dan was het probleem weer opgelost. Ik kan het me nog goed herinneren: eerst een blauw konijn, toen een witte en toen een gele, daarna kreeg ik een kip (!!) die heeft een vleugel dus dat heeft dezelfde functie als het konijn van een oor :P
Beetje creativiteit doet wonderen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 mar 2008 08:30

hier geeeen speen.. ze wil em ook niet, gelukkig, want anderst moestik er wel aan, omdat ze niet op haar vingers kan sabbelen, ze ligt ingebakerd!

lalage: dat kan je volgens mij wel uitleggen als ze twee drie zijn, maar eenukkie vna een wil volgens mij alleen zijn eigen knuffel!
Als hier een favoriet komt, dan was ik die gewoon om de week uit, dan weten ze meteen hoe dat ruikt en dan blijft dat beest lekker schoon!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 mar 2008 10:11

HELP....

Matteo kan niet poepen.... en hij heeft er zoooon last van... hij probeert vaak om wel te poepen... hij zit dan helemaal met een rood hoofd in de box... maar het lukt niet... gister moest ik em even temperaturen en door het temperaturen kwam er iets uit.. maar nog lang niet genoeg.....

Hij heeft nu buikpijn... en met name snachts ligt hij dan ook echt te gillen in bed....

Wat kan ik er aan doen?? tis zoo zielig...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 mar 2008 10:15

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 10:17

groene zeep! Beetje rondom de anus en wat naar binnen duwen (net zo'n effect als de thermometer).

Beetje met je vinger masseren, niet te diep natuurlijk en hem zo laten persen tegen jouw vinger aan, zo komt er wel wat mee, maar of hij dat gevoel al heeft weet ik niet. En ik duwde ook zachtjes mee op Sarah dr buik (ze heeft er ook regelmatig last van gehad, nu gelukkig niet meer)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 10:18

liefje schreef:http://www.purelijfkracht.nl/node/102?gclid=CI7g5PyO85ECFQxuMAodi1UJqg

Vermoed dat dit niet werkt binnen een paar uur...

Vanmorgen met Sarah naar het cb geweest om te wegen, ze is in anderhalve maand tijd precies 1 kilo aangekomen, weegt nu 9625 gram en is 77 cm lang! Dus nog steeds een kleintje :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mar 2008 11:09

Christiaan heeft een speen gehad, maar was er met 1 1/2 van af. toen wou hij hem gewoon niet meer. Hij kreeg hem trouwens alleen nog maar in bed. Simon heeft ook een speentje, op het moment heeft hij hem wel veel in, maar dat komt omdat hij last heeft van doorkomende tandjes. maar ook gebruiken we hem vooral in bed, net het laatste zetje om in slaap te komen. Daarnaast hebben ze beiden een lievelingsknuffel die 1 keer in de 2 weken met de handdoeken wordt meegewassen.
Op het cb adviseren ze om je kind met 2 jaar weer van de speen af te hebben en niet de 6-9 maanden die ik hier al eerder gelezen heb. Staat ook in het cb boekje.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 mar 2008 11:23

Ik ben daar ook heel makkelijk in als ze de speen wilt krijg ze hem gewoon en anders pakt ze hem zelf wel...
voordat ze haar grote mensen tanden krijgt zal ze hem wel zelf laten liggen.

Vandaag wordt dat kindje begraven ik moet er de hele week maar aan denken. we kijken ook op hun huis, zo ben je er zelf ook steeds mee bezig.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 11:23

ze zei tegen mij op het cb dat een speen goed is voor kinderen tot 6 maanden, daarna liever afleren, omdat het dan makkelijker is om af te leren. Niet dat het verboden is ofzo, maar zodra het tandjes krijgt is het eigenlijk niet meer goed. Er gaan stoffen inzitten die gaatjes kunnen veroorzaken ofzo, weet ook niet precies hoe het zit. maarja sommige kinderen krijgen al veel eerder tandjes en anderen pas rond de 1 jaar.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 11:32

waar is het aan overleden, was het ziek of niet?
Sterkte ermee iig!

Terug naar “Archief”