gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mar 2008 15:17

Waar moet die viezigheid vandaan komen dan? Ik vind ons huis echt niet stoffig, mijn man stofzuigt netjes elke week. Op mijn studentenkamer stofzuigde ik bijna nooit, daar was het af en toe wel erg stoffig na een paar weken ofzo. Als er dan bezoek kwam dan zoog ik 't wel even en soms werd het Borkdude ook te gortig en pakte hij de stofzuiger.

Kruimelen doe je alleen als je brood eet zonder bord eronder, dat doen wij dus gewoon netjes met een bordje.

En als ik de wc schoonmaak na een week dan denk ik ook altijd van het ziet er nog best toonbaar uit. Ben ik zeker blind ofzo ;)

Nee als ik 's avonds moe uit mijn werk kom en ik moet nog koken en afwassen van heb ik de rest van de avond wel vrij verdiend hoor, dan ga ik niet nog een keer lopen poetsen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2008 15:31

k kom morgen wel ff langs :P :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 mar 2008 15:40

Ach, dan ben ik misschien een viezerik, ik doe mijn huis eens per week. Als ik wat minder hoef te werken een keertje extra de douche.
Ik ben opgegroeid met een afschuwelijk nette en schone moeder, en het enige wat ik nooit wil, is dat mijn huishouden zoveel tijd in beslag gaat nemen.
netjes is het altijd, stof ligt er soms, naja, so what? We eten nooit koekjes dus kruimels liggen er niet, en na het koken doe ik altijd gewoon het aanrecht en gasfornhuis (nee, eerlijk is eerlijk, dat doet mijn man meestal ;) )
En toch hebben we een kei gezellig huis waar mensen graag komen en waar mensen prima kunnen logeren en het nooit vies vinden.
Het zal best anders zijn met kids, maar nu zonder en twee werkende mensen vind ik het prima.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2008 17:25

Nou jullie hebben gelijk hoor :wink: Nu houd ik het toilet wel netjes elke dag bij. Ik vind een hygienisch toilet gewoon belangrijk. Als ik 4 dagen achter elkaar heb gewerkt dan denk ik ook: pff het stofzuigen komt morgen wel. Op zich is het nooit smerig/stoffig/vuil. Nee, je kan niet altijd langskomen :P
Sommige dingen doe ik iets vaker dan andere dingen. Nu ligt er stof op de computertafel, ach die doe ik vanavond wel of anders morgen (dan ben ik vrij.)

Ik was nog erger in het begin, er mocht echt niets liggen etc.. Maar we werken allebei zo goed als voltijd (hij 40 uur, ik 32) dus dan heb ik er wel recht op dat er wat stof ligt :wink:

We zijn nu op zoek naar leuke gordijnen. We hebben glasgordijnen maar zijn op zoek naar 'hele' gordijnen. De valse gordijnen hebben we op het oog voor de slaapkamer (moet precies passen) en de gordijnen voor de slaapkamer willen we (terug) geven aan mijn schoonouders. Als die ze niet meer willen dan wil ik ze bewaren. ZOnde om weg te gooien. Misschien handig voor een volgend huis!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 mar 2008 22:54

liefie schreef:hoezo uitlachen ? jullie houden ervan om minder te poetsen er zijn ook mensen die dat wel graag doen en van een schoon huis houden ieder zijn ding toch?

Hehehe.... van mij mag je hoor, ga maar lekker poetsen.
Ik lach daar om. Is dat zo erg?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 mar 2008 22:55

lammetje schreef:Ik geloof nooit dat je een schoon huis hebt, als je maar 1 keer in de week stoft en zuigt. Stof ligt er iedere dag, wil je het schoon hebben moet je dit toch echt om de dag doen. Niet dat ik daar zin in heb 8)

Lammetje, bah, wat vies! 8) Stof ligt er ieder uur. Wil je het echt schoon hebben dan moet je dit toch om het uur doen hoor! :shock:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 04 mar 2008 00:53

Tuinfluiter schreef:Ik vind dat Lammetje wel gelijk heeft.
stoffen en stofzuigen en de wc doen enz moet toch wel meerdere keren per week.
Als je dat allemaal nu maar 1 keer in de week doet, dan moet het toch wel vreselijk stoffig zijn en heel de vloer vol met viezigheid?

Bij ons thuis werd (en word geloof ik) er altijd één keer in de week gestofzuigt, ik kan niet zeggen dat het een bende was. Oftewel het is maar net hoe steriel je het wilt hebben.

Verder lach ik altijd met acire mee. Blijf dus vooral herhalen hoe vaak het huis van kant gemaakt wordt. 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mar 2008 09:14

Ik sluit mij daar ook bij aan. Al om mij heen kijkend hoeveel spullen er her en der liggen, er eigenlijk wel is gestoft mag worden na 2 weken niet gedaan te hebben.

De wc vind ik dagelijks schoonmaken zo onnodig. Als je na een bezoekje de borstel er door haalt, valt het met de viezigheid echt wel mee.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 10:13

Gerdien B. schreef:(...)Als je na een bezoekje de borstel er door haalt, valt het met de viezigheid echt wel mee.

Das ook al schoonmaken 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mar 2008 10:51

ik bedoelde eigenlijk enkel na een grote boodschap en zonder schoonmaakmiddel.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mar 2008 11:01

Flappie schreef:
Als je dat allemaal nu maar 1 keer in de week doet, dan moet het toch wel vreselijk stoffig zijn en heel de vloer vol met viezigheid?

Bij ons thuis werd (en word geloof ik) er altijd één keer in de week gestofzuigt, ik kan niet zeggen dat het een bende was. Oftewel het is maar net hoe steriel je het wilt hebben.

Verder lach ik altijd met acire mee. Blijf dus vooral herhalen hoe vaak het huis van kant gemaakt wordt. 8)

Lachen jullie maar lekker verder dan.
Ik heb hier een kleintje met astma en dan is dagelijks stoffen en stofzuigen echt wel noodzakelijk hoor. En zo veel werk is dat niet. Sowieso vind ik dat nodig omdat ik zelf twee kleine kinderen over de vloer heb, die kruimelen, maar die ook zeker geen sotf wil laten happen. Daarnaast heb ik sowieso veel kinderen, maar ook grote mensen over de vloer en dan is meestal ook wel weer nodig om stof te zuigen. Ik ben daarnaast ook gewoon blij dat ik het lekker bij hou, want onverwachts bezoek kan gerust binnen komen vallen en ook als we bezoek krijgen hoef ik dan niet echt uitgebreid te gaan lopen schoonmaken, omdat het dan ineens netjes moet zijn. Maar goed ieder het zijne.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 mar 2008 13:05

rosekapje schreef:
Flappie schreef:

Ik heb hier een kleintje met astma en dan is dagelijks stoffen en stofzuigen echt wel noodzakelijk hoor. En zo veel werk is dat niet. Sowieso vind ik dat nodig omdat ik zelf twee kleine kinderen over de vloer heb, die kruimelen, maar die ook zeker geen sotf wil laten happen. Daarnaast heb ik sowieso veel kinderen, maar ook grote mensen over de vloer en dan is meestal ook wel weer nodig om stof te zuigen. Ik ben daarnaast ook gewoon blij dat ik het lekker bij hou, want onverwachts bezoek kan gerust binnen komen vallen en ook als we bezoek krijgen hoef ik dan niet echt uitgebreid te gaan lopen schoonmaken, omdat het dan ineens netjes moet zijn. Maar goed ieder het zijne.

Maar het is verschil qua huishouden hoor. Ik heb bijna 3 jaar op mezelf gewoond. In die tijd was ik overdag werken, 's avonds en zaterdags werken. Dus ik was misschien 2 avonden thuis en af en toe een zondagje. Nou, de kamer werd 1x per week gestofzuigd en 1x in de 2 weken gestofd. Ik had 2 vogels en die maakten de meeste zooi en voor de rest bleef het glad, want je was er niet. Nu ben ik heel de week thuis met 2 of 3 kids om me heen en ik moet elke dag zuigen want het is anders een grote puinhoop. Ook boven is het veel eerder stoffig als die tijd dat ik single was! Vroeger kostte het schoonmaken me 2 uur in de week en nu is dat toch heel anders.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2008 18:23

rosekapje schreef:
Flappie schreef:

nou daar heb je gelijk in hoor!! Ik bedoel: ik heb zelf ook licht astma, en ik moet er niet aan denken om een aanval te krijgen dus ik hou het opzich best goed bij. Daarom juist eigenlijk! Natuurlijk ligt er wel eens wat, dat kan ook haast niet anders, maar ik stof gewoon regelmatig, zeker ook de slaapkamer, laat het uitgebreid luchten ook al is het steenkoud buiten: het raam gaat open! Ik vind dat je hierbij groot gelijk heb, en ook al is het geen astmapatient dan nog!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 mar 2008 19:32

Flappie schreef: Verder lach ik altijd met acire mee. Blijf dus vooral herhalen hoe vaak het huis van kant gemaakt wordt. 8)

Doen jullie dat zo in Nederland tegenwoordig? Schoonmaken tot het arme huis niet meer kan en het dan van kant maken?
Mijn huis neemt het mij vast in dank af dat ik het alleen aan kant maak :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2008 19:49

zal even vertellen wat ik vandaag heb gedaan, dan kunnen jullie weer lachen 8)

beneden gestofzuigd, gekookt, de keuken opgeruimd en Sarah op bed gelegd :wink: ohja en boodschappen gedaan!! :lol:

Terug naar “Archief”