gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 mar 2008 08:43

planten zijn best mooi hoor, maar ze gaan hier toch dood. Tis dat vlieger ze water geeft, ik vergeet het altijd, vind het totaal niet boeiend eigenlijk. en bloemen, tja heb nu tulpen staan en een bosje met rozen.
Hou dan wel weer van bloembollen met bloemen die lekker ruiken :)

Toen wij nog samen waren, dweilde ik de vloer ook 2 keer in de week, alst nodig was. Op laminaat zie je werkelijkwaar alles, tenminste onze kleur. Echt heel vervelend, want nu kan ik het wel 2 keer op een dag doen, maar dát gaat me net te ver :lol: Op mn lijstje staat volgens mij 3 keer per week, maar sla het regelmatig over, theeft toch weinig zin met Sarah. Maarja tmoet geen beestenbende worden natuurlijk :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 mar 2008 09:19

ik heb hier vetplanten!! k geef ze miss een keer in de maand water, soms nog wat later... ik geef ze vaak water als ik zie dat ze gaan hangen!! :)

Annette: wij staan nogaan het begin van onze huishouding... k denk als er hier meer kinderen zouden lopen dat je snel makkerlijker zou worden! :oops: :lol: :lol: k ga vandaag ook niet zuigen en stoffen, k ga de kasten lostrekken en dat eens opruimen!! k heb ter nu al zin in!!! leuk in de oude troep!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 03 mar 2008 09:53

Ik kan echt niet zonder planten en bloemen in huis. Ik vind het een stukje gezelligheid met zich meebrengen. Vooral als je een dipdagje hebt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2008 10:45

zo de was al weer lekker boven opghangen!! De wastafel boven ff met een doekje langs geweest.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 mar 2008 11:43

*Annet* schreef:Ik heb het eigenlijk wel gehad met dit topic over hoe vaak iedereen wat schoonmaakt. Het is net of ik op het schoolplein sta, met al die ijverige moeders die aan iedereen vertellen hoe hard ze wel gewerkt en gepoetst hebben.

aju

:lol:

Ik vind het heerlijk om te lezen. Het idee dat anderen hard aan het poetsen zijn terwijl ik nog eens lekker onderuit ga zitten op de bank... 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 mar 2008 12:55

hehe, ik vind het ook wel een fijn topic. Lekker poetsende types uitlachen enzo. 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mar 2008 13:05

hoezo uitlachen ? jullie houden ervan om minder te poetsen er zijn ook mensen die dat wel graag doen en van een schoon huis houden ieder zijn ding toch?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2008 13:12

liefie schreef:hoezo uitlachen ? jullie houden ervan om minder te poetsen er zijn ook mensen die dat wel graag doen en van een schoon huis houden ieder zijn ding toch?

minder poetsen en dan geen schoon huis hebben!??

Ik poets ook maar 1 keer in de week en mijn huis is schoon! (het is hier hier geen troonzaal en dat wil ik al helemaal niet)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 mar 2008 13:32

Ik geloof nooit dat je een schoon huis hebt, als je maar 1 keer in de week stoft en zuigt. Stof ligt er iedere dag, wil je het schoon hebben moet je dit toch echt om de dag doen. Niet dat ik daar zin in heb 8)
Als je 4 dagen achter elkaar NIKS doetin je huishouden, dus ook niet je bank afnemen snel met een doekje, de vloerwisser over de vloer en je aanrecht netjes houden is het écht niet schoon, dat kán niet. Of je moet 4 dagen achter elkaar in de douchekabine blijven zitten.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 mar 2008 13:35

Het is maar net wat je schoon noemt... steriel is 't vast niet maar dat hoeft m.i. ook niet.

En als je alleen woont, de hele dag op je werk bent en 's avonds ook vaak de hort op bent of achter je pc zit te werken en je hebt geen huisdieren dan is het na 4 dgn niks aan je huishouden doen echt nog wel schoon hoor.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mar 2008 14:15

ik houd mijn huis gewoon bij is hier ook geen vitrine kast hoor! maar 1 keer in de week alles doen vind ik niet schoon. Moet er niet aan denken 1 keer per week de wc doen.
En Evelien jij heb toch in de huishouding gewerkt? Moet je toch wel beter weten denk ik
Maar je kan iedereen ook in zijn waarde laten he

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 mar 2008 14:23

kijk, als je nu iedere dag de wc doet, daarna de huiskamer, daarna de slaapkamers, dan de ramen én de was nog. Dan vind ik het een beetje overdreven, maar als je iedere dag iets doet, zodat het opgeruimd en schoon blijft, is het geen troonzaal, maar wel schoon en netjes.
Geloof nooit dat een huis écht schoon is als je het 1 keer in de week schoon maakt, ook al leef je meer op je werk dan thuis. kruimels, stof en troep van het koken blijf je houden...

maargoed, sommige moeten er niet aan denken om meer te doen in het hh, anderen niet om minder te doen. Geef toe dat het hier nu ook 'vies' is, maar heb gewoon geen zin :D De wc's gaan vanavond wel en de vloer na het eten even. Ziet het er weer netjes uit, boven is morgen aan de beurt :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 mar 2008 14:26

precies lammetje!! zo begin ik nu maar eens aan dekasten!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 mar 2008 14:49

Ik vind dat Lammetje wel gelijk heeft.
stoffen en stofzuigen en de wc doen enz moet toch wel meerdere keren per week.
Als je dat allemaal nu maar 1 keer in de week doet, dan moet het toch wel vreselijk stoffig zijn en heel de vloer vol met viezigheid?
Ik vind dat als je veel weg bent, dat het dan echt nog wel vies word.
Laat mij maar lekker poetsen, ik hou van een schoon en opgeruimd huis.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2008 14:56

Tuinfluiter schreef:Ik vind dat Lammetje wel gelijk heeft.
stoffen en stofzuigen en de wc doen enz moet toch wel meerdere keren per week.
Als je dat allemaal nu maar 1 keer in de week doet, dan moet het toch wel vreselijk stoffig zijn en heel de vloer vol met viezigheid?
Ik vind dat als je veel weg bent, dat het dan echt nog wel vies word.
Laat mij maar lekker poetsen, ik hou van een schoon en opgeruimd huis.

je mag gerust komen kijken hoor!!! :wink:

De keuken doe ik altijd met een doekje over het aanrecht en gasfornuis als de afwas gedaan is!

Mijn vriend is meestal van s'ochtends half 7 tot s'avonds 8 uur weg. Meestal heeft hij daarna nog vergadering of bespreken elders. Het huis wordt alleen in het weekend intensief gebruikt.

Terug naar “Archief”