Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 02 mar 2008 12:13

Zolang het discussies zijn is het nooit onzinnig; je kunt altijd iets van anderen leren.

corne91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor corne91 » 03 mar 2008 18:48

is het niet zo dat er hierover een 'taboe' heerst of heeft geheerst omdat mensen toch al wisten dat er eindeloze discussies opgang kwamen?

het is zo, dat je je lichaam als Tempel Gods moet onderhouden, en met wat je doet en/of je juist niet doet... eens moet je verantwoordig afleggen over alles!

mastruberen is opzich niks verkeerds mee, zeker in de pubertijd niet...je verkent je lichaam daarmee. Wel is het zo dat je géén slaaf(van je eigen lichaam) mag worden. als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout! zie boven ergens de post van marnix :wink:

dus spreekwoordelijk: geniet, maar met mate:)

eens moeten we verantwoording afleggen van onze daden, moeten we niet vergeten:)

groet

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 03 mar 2008 21:44

corne91 schreef:het is zo, dat je je lichaam als Tempel Gods moet onderhouden,

In die tempel mag best wel een keer een feestje gevierd worden hoor

masturberen is opzich niks verkeerds mee, zeker in de pubertijd niet...je verkent je lichaam daarmee. Wel is het zo dat je géén slaaf(van je eigen lichaam) mag worden.

grinnik.

als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout! zie boven ergens de post van marnix :wink:

en de oorzaak van het masturberen verandert ineens op de 18e verjaardag? Volgens mij masturberen pubers net zo hard op lustige denkbeelden van het andere/het eigen geslacht.

eens moeten we verantwoording afleggen van onze daden, moeten we niet vergeten:)

Zou er van iedereen een lijstje worden bijgehouden dan? Ik zie het helemaal voor me, dat Petrus zijn boek openslaat en er een meterslange perkamentrol naar beneden komt tuimelen met alle data dat je "verkeerd" hebt gemasturbeerd...

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 03 mar 2008 21:47

MrSokkie schreef:
corne91 schreef:het is zo, dat je je lichaam als Tempel Gods moet onderhouden,

In die tempel mag best wel een keer een feestje gevierd worden hoor

masturberen is opzich niks verkeerds mee, zeker in de pubertijd niet...je verkent je lichaam daarmee. Wel is het zo dat je géén slaaf(van je eigen lichaam) mag worden.

grinnik.

als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout! zie boven ergens de post van marnix :wink:

en de oorzaak van het masturberen verandert ineens op de 18e verjaardag? Volgens mij masturberen pubers net zo hard op lustige denkbeelden van het andere/het eigen geslacht.

Zou er van iedereen een lijstje worden bijgehouden dan? Ik zie het helemaal voor me, dat Petrus zijn boek openslaat en er een meterslange perkamentrol naar beneden komt tuimelen met alle data dat je "verkeerd" hebt gemasturbeerd...

Conclusie: niet doen! En inderdaad, er is bij God precies bekent wanneer je masturbeert. God is namelijk alwetend, dus ook dit weet Hij en ook van dit gedrag moeten eens verantwoording afgelegd worden.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 mar 2008 11:28

CaptainCaveman schreef:
em_ma schreef:Op enkele nietszeggende bijbelteksten? Wat bedoel je hiermee?
Als ik de Bijbel lees, kom ik voor mijzelf wel tot een conclusie, maar die is inmiddels duidelijk dacht ik zo :P

Nietszeggend wat betreft de zelfbevrediging.

Ik ben overigens wel benieuwd welke Bijbelteksten (zonder inlegkunde of iets dergelijks) jou tot die conclusie drijven.

Shame voor deze sloooome reactie :oops:
Ik kan uit de Bijbel niet letterlijk halen dat je niet aan zelfbevrediging mag doen.
Maar de Bijbel is niet een boek van 1000 ge- en verboden. Dan zou God net zo goed een marionet van ons kunnen maken. En dat wil Hij niet! Wij moeten onze verantwoordelijkheid kennen.
Zo staat er toch ook niet letterlijk in de Bijbel dat je bv. geen drugs mag gebruiken. Maar tenzij dat het om medische redenen is lijkt mij het overduidelijk dat God dat niet wil.
Als ik de brief aan de Korinthe lees, met de achtergrond van die gemeente in mijn hoofd (daar zou je rode oortjes van krijgen :wink: ),
en dan vnl. hoofdstuk 6 over het lichaam als tempel van de Heilige Geest en hoofdstuk 7 over het huwelijksleven... dan kan ik maar tot 1 conclusie komen: God vraagt van ons om ons weg te cijferen voor je man of vrouw. En dat is een parallel die God trekt: zo moeten wij ons wegcijferen voor God, onze eigen verlangens niet op de voorgrond zetten en ons totaal op Hem richten.
Je hebt sex met elkaar voor de ander, da tis wat Paulus hier wil vertellen, ... omdat je van diegene houdt. Hier wordt trouwens toch helemaal niet over zelfbevrediging geschreven?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 mar 2008 12:01

Toetsenbord schreef:Conclusie: niet doen! En inderdaad, er is bij God precies bekent wanneer je masturbeert. God is namelijk alwetend, dus ook dit weet Hij en ook van dit gedrag moeten eens verantwoording afgelegd worden.

Grin, vandaar die lange wachtrij voor de hemelpoort zeker?

"2 Mei 2005, 's ochtends!" "Lust, Meneer"
"2 Mei 2005, 's avonds!" "Lust, Meneer"
3 Mei, 's ochtends 2 maal! "Voor de ontspanning, meneer".
Etc...

Helemaal serieus neem ik het niet.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 04 mar 2008 12:10

als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout!

Gelukkig dan maar dat ik homo ben :wink: .

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 mar 2008 12:14

coupe soleil schreef:Gelukkig dan maar dat ik homo ben :wink: .

:mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 mar 2008 12:28

coupe soleil schreef:
als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout!

Gelukkig dan maar dat ik homo ben :wink: .

Ach, de redenering zal wel zo zijn dat als je gedachten/lusten over vrouwen hebt dat dat fout is, en als je die over wat anders hebt nog fouter :?

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 04 mar 2008 12:34

OK, dus als je als vrouw lustgedachten hebt over een man is dat erger dan wanneer een man lustgedachten heeft over een vrouw :P .

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 04 mar 2008 12:45

MrSokkie schreef:en de oorzaak van het masturberen verandert ineens op de 18e verjaardag? Volgens mij masturberen pubers net zo hard op lustige denkbeelden van het andere/het eigen geslacht.

En in welk opzicht zou dat verkeerd zijn? Liefde uit zich op vele wijzen. In bewondering maar ook (als het goed is) fysieke lust. We zijn helemaal gebouwd om langdurige partnerschappen aan te gaan. Kennis van het sexueel mechanisme is daar essentieel bij denk ik.

Het versterkt relaties zodat een huwelijk ook echt de kans heeft om voor eeuwig te duren.

Awkward :)

en dan vnl. hoofdstuk 6 over het lichaam als tempel van de Heilige Geest en hoofdstuk 7 over het huwelijksleven... dan kan ik maar tot 1 conclusie komen: God vraagt van ons om ons weg te cijferen voor je man of vrouw. En dat is een parallel die God trekt: zo moeten wij ons wegcijferen voor God, onze eigen verlangens niet op de voorgrond zetten en ons totaal op Hem richten.

Ik denk dat de parallel klopt in de zin van totale devotie aan een individu. Als je trouwt, trouw dan volledig, en niet voor de helft. Als je God verkiest, kies dan volledig en niet voor de helft.

Maar in huwelijk zijn man en vrouw gelijk denk ik. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen. Sterker nog dat lijkt me een heel slecht idee. Een beetje zelf opoffering zo nu en dan kan geen kwaad. Wat in het boek staat " De vrouw heeft de macht niet over haar eigen lichaam, maar de man; en desgelijks ook de man heeft de macht niet over zijn eigen lichaam, maar de vrouw. " lijkt mij te betekenen. Mijn vrouw mag zeggen wat ik met mijn lichaam doe. Ik kan het niet zonder haar instemming aan derden geven.

Het is onmogelijk om een devotie voor iets groter dan jezelf op te bouwen als al je energie in hedonisme gaat zitten. Een huwelijk heeft geen zin als je stiekum spijt hebt van alle anderen die je daardoor mist. Je mag best zien dat er mooie anderen zijn, je mag ze waarderen. Zolang je keuze maar oprecht en volledig is.

Volledig kiezen om iets te doen is de beste garantie om er een succes van te maken. Denken, kiezen en niet terugkijken.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 mar 2008 12:56

@ Michael:

Miss heb ik me niet helemaal duidelijk uitgedrukt in het wegcijferen tov. de ander. Dit komt van beide kanten ja, anders is het niet echt gezond. Ik bedoelde dat je in een relatie als man voor je vrouw gaat en als vrouw voor je man. Net als de liefde van God (man) voor Zijn bruid (vrouw) en vice versa.

HEERE, leer mij Uw weg

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 04 mar 2008 13:59

em_ma schreef:@ Michael:

Miss heb ik me niet helemaal duidelijk uitgedrukt in het wegcijferen tov. de ander. Dit komt van beide kanten ja, anders is het niet echt gezond. Ik bedoelde dat je in een relatie als man voor je vrouw gaat en als vrouw voor je man. Net als de liefde van God (man) voor Zijn bruid (vrouw) en vice versa.

Dan zijn we het eens em_ma, mooi toch weer :)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 04 mar 2008 14:07

Dan zijn we het eens em_ma, mooi toch weer :)

Ben er ook helemaal blij mee :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

Haasje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Haasje » 10 mar 2008 07:12

corne91 schreef:is het niet zo dat er hierover een 'taboe' heerst of heeft geheerst omdat mensen toch al wisten dat er eindeloze discussies opgang kwamen?

het is zo, dat je je lichaam als Tempel Gods moet onderhouden, en met wat je doet en/of je juist niet doet... eens moet je verantwoordig afleggen over alles!

mastruberen is opzich niks verkeerds mee, zeker in de pubertijd niet...je verkent je lichaam daarmee. Wel is het zo dat je géén slaaf(van je eigen lichaam) mag worden. als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout! zie boven ergens de post van marnix :wink:

dus spreekwoordelijk: geniet, maar met mate:)

groet

Hier sluit ik me bij aan. Het is niet verkeerd om te masturberen alleen moet het niet je leven gaan beïnvloeden, net als drank etc.

Terug naar “Archief”