Moderator: Moderafo's
corne91 schreef:het is zo, dat je je lichaam als Tempel Gods moet onderhouden,
masturberen is opzich niks verkeerds mee, zeker in de pubertijd niet...je verkent je lichaam daarmee. Wel is het zo dat je géén slaaf(van je eigen lichaam) mag worden.
als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout! zie boven ergens de post van marnix![]()
eens moeten we verantwoording afleggen van onze daden, moeten we niet vergeten:)
MrSokkie schreef:corne91 schreef:het is zo, dat je je lichaam als Tempel Gods moet onderhouden,
In die tempel mag best wel een keer een feestje gevierd worden hoormasturberen is opzich niks verkeerds mee, zeker in de pubertijd niet...je verkent je lichaam daarmee. Wel is het zo dat je géén slaaf(van je eigen lichaam) mag worden.
grinnik.als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout! zie boven ergens de post van marnix![]()
en de oorzaak van het masturberen verandert ineens op de 18e verjaardag? Volgens mij masturberen pubers net zo hard op lustige denkbeelden van het andere/het eigen geslacht.eens moeten we verantwoording afleggen van onze daden, moeten we niet vergeten:)
Zou er van iedereen een lijstje worden bijgehouden dan? Ik zie het helemaal voor me, dat Petrus zijn boek openslaat en er een meterslange perkamentrol naar beneden komt tuimelen met alle data dat je "verkeerd" hebt gemasturbeerd...
CaptainCaveman schreef:em_ma schreef:Op enkele nietszeggende bijbelteksten? Wat bedoel je hiermee?
Als ik de Bijbel lees, kom ik voor mijzelf wel tot een conclusie, maar die is inmiddels duidelijk dacht ik zo
Nietszeggend wat betreft de zelfbevrediging.
Ik ben overigens wel benieuwd welke Bijbelteksten (zonder inlegkunde of iets dergelijks) jou tot die conclusie drijven.
Toetsenbord schreef:Conclusie: niet doen! En inderdaad, er is bij God precies bekent wanneer je masturbeert. God is namelijk alwetend, dus ook dit weet Hij en ook van dit gedrag moeten eens verantwoording afgelegd worden.
MrSokkie schreef:en de oorzaak van het masturberen verandert ineens op de 18e verjaardag? Volgens mij masturberen pubers net zo hard op lustige denkbeelden van het andere/het eigen geslacht.
eens moeten we verantwoording afleggen van onze daden, moeten we niet vergeten:)
Zou er van iedereen een lijstje worden bijgehouden dan? Ik zie het helemaal voor me, dat Petrus zijn boek openslaat en er een meterslange perkamentrol naar beneden komt tuimelen met alle data dat je "verkeerd" hebt gemasturbeerd...
en dan vnl. hoofdstuk 6 over het lichaam als tempel van de Heilige Geest en hoofdstuk 7 over het huwelijksleven... dan kan ik maar tot 1 conclusie komen: God vraagt van ons om ons weg te cijferen voor je man of vrouw. En dat is een parallel die God trekt: zo moeten wij ons wegcijferen voor God, onze eigen verlangens niet op de voorgrond zetten en ons totaal op Hem richten.
em_ma schreef:@ Michael:
Miss heb ik me niet helemaal duidelijk uitgedrukt in het wegcijferen tov. de ander. Dit komt van beide kanten ja, anders is het niet echt gezond. Ik bedoelde dat je in een relatie als man voor je vrouw gaat en als vrouw voor je man. Net als de liefde van God (man) voor Zijn bruid (vrouw) en vice versa.
corne91 schreef:is het niet zo dat er hierover een 'taboe' heerst of heeft geheerst omdat mensen toch al wisten dat er eindeloze discussies opgang kwamen?
het is zo, dat je je lichaam als Tempel Gods moet onderhouden, en met wat je doet en/of je juist niet doet... eens moet je verantwoordig afleggen over alles!
mastruberen is opzich niks verkeerds mee, zeker in de pubertijd niet...je verkent je lichaam daarmee. Wel is het zo dat je géén slaaf(van je eigen lichaam) mag worden. als volwassen denk ik dat je door gedachten/lusten over vrouwen gaat mastruberen.. en dat is fout! zie boven ergens de post van marnix![]()
dus spreekwoordelijk: geniet, maar met mate:)
groet
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten