De refowebkids [deel 4]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 29 feb 2008 15:33

Wat worden ze dan groot he! :roll: :)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 29 feb 2008 15:47

Absoluut, hij is al bijna geen baby meer...
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 feb 2008 15:58

Vervelend liefje!!! idd een goede patient voor de chiropractor :wink:

Leuk bloempie! Gaat hard hé!!

Sarah loopt af en toe en paar stapjes los, ze vind het geweldig, maar ook ontzettend eng :lol: Vermoed dat ze met 13 of 14 maanden wel los loopt nu... :)

sela

Berichtdoor sela » 29 feb 2008 16:24

premaxx

is dat zo'n schuine? ja vast als ik ff op google kijk.
heb 'm het eerste half jaar gebruikt omdat ik geen kinderwagen had. vond het een fantastisch ding.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 feb 2008 17:40

hmmm... buikdrager op de fiets?? lijkt me niet erg fijne combinatie! als ik vaak heel kort ff weg moet, ga ik gewoon ff alleen, als julia slaapt, en als ze wakker is leg ik et bij de buurvrouw neer! :lol:

omdat iedereen zo ding heeft.... k kon niet bedneken waar ik em voor kan gebruiken! soms hoo rik wel eens van huilbaby's die dan rustiger zijn als ze in zo buikdrager hangen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 feb 2008 18:28

Bij huilbaby's gebruiken ze eerder een draagdoek, dan zo'n buikdrager.

Lijkt me fijner om met Ilona te gaan fietsen,
dan haar alleen thuis te laten.

Ik wil graag zo'n Baby Bjorn om lekker te gaan fietsen,
vooral als het straks zomer is, en zij nog niet kan zitten.

Nu al twee keer gereageerd op advertenties op Marktplaats,
maar ze zijn dan net al verkocht.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 feb 2008 18:35

ik vind ze dan zo kwetsbaar op de fiets! ik kan maar een ding bedenke waarvoor ik em zou gebruiken, als ik bv binnen het jaar weer een keintje had, zou ik et kleintje in de draagzak doen, en de grotere in de wandelwagen!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 feb 2008 18:58

Fietsen wordt direct afgeraden!! ik vroeg het op het cb, ze zeggen dan meteen: niet doen!!!! Je kind is ontzettend kwetsbaar, kun je beter een cosi mee kopen, zoals TJ heeft! Dan is het veilig!!

Ik vond het ook erg jammer dat ik niet kon fietsen dus ben ik achter de kinderwagen gaan skaten, netjes op de stoep :wink: Iedereen verklaarde me voor gek, maar ik vond het heerlijk! Tis dat ik het nu niet zo prettig vind met mn beginnende buikje, anders had ik het met mooi weer nog steeds gedaan! Sarah vind het ook geweldig nml! En ze slaapt meteen in de wagen als ze moe is, op de fiets niet.

Maargoed, ieder moet het voor zich weten, maar ik zal voor de cosi mee gaan! (ga er zelf misschien toch ook een aanschaffen, al heb je dan volgens mij geen ruimte meer voor de buggy, of wel tj??? Vond ze in eerste instantie niet echt stabiel, maar ben er toch anders over gaan denken nu ik straks 2 kleintjes heb :) )

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 feb 2008 19:34

Maxi Cosi op de fiets? Hoe werkt dat?

In het kinderzitje voorop zijn ze toch net zo kwetsbaar als in die buikdrager.
En geschept worden door een auto zal een wandelwagen ook niet overleven.
Ze zijn overal kwetsbaar. Het beste wat je kan doen is zelf goed opletten toch.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 feb 2008 19:47

Ik fietste alleen kleine stukjes met de buikdrager en dan als ik geen tijd had om even te lopen. Een maxicosi op de fiets gaat niet als je ook een kind hebt van ruim 2 jaar. Daarnaast vindt ik dat zeer tuitelige dingen.
Dat het niet word aangeraden weet ik wel maar soms moet je wat, net als dat ik hem wel eens alleen thuis laat als ik de kinderen naar school moet brengen. Maar goed, dat vertel ik gewoon niet op het cb.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 feb 2008 19:59

haha je moet ook niet alles op het cb vertellen 8) maar ik vroeg hun om advies dusja dan weet je het wel....

Natuurlijk zijn ze overal kwetsbaar, maar een fiets is toch wel heel wat kwetsbaarder dan lopend in de kinderwagen, als jij valt kun je op je buik terecht komen, boven op je kind dus. Als je met de kinderwagen overreden wordt, hoop ik maar dat de kinderwagen de klap vangt.
In het stoeltje vallen ze ook nog hard, maar dan zijn we al wel wat ouder en sterker.

De maxicosi achterop, heb je speciale beugels voor. Moet je het handvat gewoon omhoog houden, als je dan valt, vangt het handvat de klap op en niet je baby.

Tis dat de bakfietsen zo duur zijn, anders had ik die aangeschaft. Maar 1000 euro red je niet eens :shock:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 feb 2008 20:04

Ik heb een tijdje zo'n kar gebruikt voor achter de fiets, daar kunnen dan 2 kinderen in, er zit een net voor en ook een regenkap.
Deze kar kun je dan ook weer loskoppelen van je fiets en hem dan als wandelwagen gebruiken.
Hij is best groot en breed, maar hij loopt en rijdt heerlijk, heel licht.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 feb 2008 20:09

Aan mijn stuitje is sowieso niets te doen, snik langer zitten dan 10 min gaat dus voorlopig niet.
In mijn zwangerschap heb ik nergens last van gehad, alleen na de bevalling, die was dan ook langer dan 50 uur en alleen maar rugweeen, waarschijnlijk een verkeerde houding door het stuitje.
Tanden op elkaar, therapeut begreep niet dat ik kon fietsen, autorijden en een kind van over de 10 kilo tillen, hij nam wel zijn petje af, dus dat was dan wel weer opbeurend, nek en schouders zit bij ons in de familie. dus zal allemaal wel tijdelijke behandelingen zijn en dan over een jaar weer een paar keer en dat jaar erop weer en ga zo maar door.
Scheelt ook wel dat ik niet kleinzerig ben en dus gewoon bijna 9 maanden te lang heb doorgelopen :oops:

En blijf nuchter er zijn ergere dingen.

Kindje dat gelijk met Danique is gedoopt is eergister overleden.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 29 feb 2008 20:22

liefje schreef:Kindje dat gelijk met Danique is gedoopt is eergister overleden.

Oei, das heftig!
Hoe komt het?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 29 feb 2008 20:26

liefje schreef:Kindje dat gelijk met Danique is gedoopt is eergister overleden.

Was het kindje ziek en al vanaf de geboort? Erg voor de ouders.

Mijn neefje wordt op biddag gedoopt. Hij heeft alleen ademhaling nog veelste snel 96 keer per minuut.
Gisteren ook nog hele tijd mijn nichtje vastgehouden tot ze in slaap viel :D .
Leef je droom.

Terug naar “Archief”