Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 29 feb 2008 15:40

Raido schreef:
Gershwin schreef:Overigens, jongens, allemaal Eraser van Thom Yorke luisteren. Heerlijke elektronische uitbijter van de Radiohead-frontman.
Ik vond het oprecht lelijke muziek :)

En néé ik heb geen hekel aan electronische muziek...

Dat kan. Dan heb je het niet vaak genoeg geluisterd. Ik vond het de eerste keer ook niks.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 feb 2008 16:03

Gershwin schreef:Overigens, jongens, allemaal Eraser van Thom Yorke luisteren. Heerlijke elektronische uitbijter van de Radiohead-frontman.

Ik heb de cd wél vaak geluisterd en ik moet eerlijk zeggen dat ik de elektronische albums van Radiohead (Kid A, Amnesiac) toch echt veel beter vind dan dit projectje. Niet dat het slecht klinkt, maar opzienbarend vind ik het niet bepaald.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 feb 2008 16:14

Gershwin schreef:
Raido schreef:
Ik vond het oprecht lelijke muziek :)

En néé ik heb geen hekel aan electronische muziek...

Dat kan. Dan heb je het niet vaak genoeg geluisterd. Ik vond het de eerste keer ook niks.
Ik heb vaak genoeg geluisterd om te kunnen besluiten dat ik het niets vind :)

http://www.myspace.com/ellenallienbpc Daarentegen ...
http://www.myspace.com/pakalkbrenner IDEM ;)
www.myspace.com/apparat Auch
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 feb 2008 16:33

kurtyo schreef:

Ik heb de cd wél vaak geluisterd en ik moet eerlijk zeggen dat ik de elektronische albums van Radiohead (Kid A, Amnesiac) toch echt veel beter vind dan dit projectje. Niet dat het slecht klinkt, maar opzienbarend vind ik het niet bepaald.

Het is inderdaad niet opzienbarend, als je het vergelijkt met de meeste Radioheadalbums. Maar desondanks is er ook weinig op aan te merken en -mits met het juiste oor beluisterd- prima stuff. De acoustische versie van The Clockzou ik zelfs briljant durven noemen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 feb 2008 17:54

Ik zeg niet dat ik iets tégen het project van Yorke heb, integendeel. Ik vind het prima te beluisteren en er staan wel een aantal pareltjes tussen. Echter, Kid A (bijvoorbeeld) vond ik vele malen beter.

Ik noem ze voor de derde keer, maar ik heb nu de gehele cd in mijn bezit. En wel van: Stairs To Nowhere. De cd heet 'Adieu Delicate Atheist'. En het klinkt erg goed - er staan nummers op die toch echt beter zijn dan de songs op hun MySpace (www.myspace.com/stairstonowhere) Het bestellen zeker waard!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 feb 2008 18:20

Stairs To Nowhere is vet zeg! d:)b Mooie bandnaam ook. 8)

En wbt Kid A, dat is natuurlijk ook niet zomaar te overtreffen..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 feb 2008 18:26

Aragorn schreef:Stairs To Nowhere is vet zeg! d:)b Mooie bandnaam ook. 8)

En wbt Kid A, dat is natuurlijk ook niet zomaar te overtreffen..

Op beide punten met je eens.

Ik zal de cd eens meenemen of doorsturen! Erg de moeite waard, tien nummers waarvan negen variërend van behoorlijk goed tot zeer goed. Een nummer is niet echt een nummer dus dat telt niet mee. Een score van minstens 90% denk ik. ;-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 feb 2008 18:39

Ja, ze staan 15 maart ook ergens in Utrecht zie ik, dus kan hem ook zelf kopen - hetzij via mail hetzij bij een optreden. :)

Het doet me ook wel een beetje aan Oceansize denken overigens.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 feb 2008 18:48

Iets minder episch - als dat al het juiste woord is - en iets minder, eh, groots aangezet, maar het heeft er wel wat van weg.

Ik wilde de 15e wel gaan, maar ik vrees dat ik dan niet kan. Ze treden toch nog een keer op in Utrecht?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 feb 2008 18:56

Ja, in april. Maar dan ben ik weg.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 feb 2008 19:01

Ja, jij wel. :mrgreen:

Dan ga jij toch lekker in maart?

André

Berichtdoor André » 06 mar 2008 00:57

Voor mij een nieuwe 'ontdekking' (via last.fm) de groep Coheed and Cambria, ik vind de sound wel redelijk oké zo op het eerste gehoor. Mijn Engels is echter te matig om een mening over de lyrics te 'vellen'.
Wellicht zijn er ‘mede forummers’ die daar eens doorheen willen lezen?
http://www.lyricsondemand.com/c/coheedandcambrialyrics/
Het gaat dan over het album uit 2007

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 06 mar 2008 09:16

Ik heb regelmatig christenen horen klagen over Coheed & Cambria. Maar goed, dat zegt geen zak natuurlijk. Ik vind het wel een alleraardigste groep, als ik er voor in de stemming ben.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 mar 2008 10:10

Daar zit de drummer (van het ultiem heerschende) Dillinger Escape Plan nu toch?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 06 mar 2008 10:11

Ja.

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”