UnderstatementAragorn schreef: Nu zijn de Palestijnen ook geen lieverdjes,

Moderator: Moderafo's
goshen schreef:UnderstatementAragorn schreef: Nu zijn de Palestijnen ook geen lieverdjes,Doe eens een gok, hoeveel Christenen zijn er zo'n 30 jaar geleden in Libanon door de Palestijnen uitgemoord?
Galateia schreef:goshen schreef:UnderstatementAragorn schreef: Nu zijn de Palestijnen ook geen lieverdjes,Doe eens een gok, hoeveel Christenen zijn er zo'n 30 jaar geleden in Libanon door de Palestijnen uitgemoord?
Dan kun je nog verder teruggaan: hoeveel doden hebben de Christenen op hun geweten door de kruistochten?
christenen zijn ook niet altijd lieverdjes
Eens met mijn voorganger dat je onbedoeld toegeeft selectieve kritiek te hebben.Galateia schreef:Dan kun je nog verder teruggaan: hoeveel doden hebben de Christenen op hun geweten door de kruistochten?
En zo kun je door blijven gaan...
goshen schreef:Eens met mijn voorganger dat je onbedoeld toegeeft selectieve kritiek te hebben.Galateia schreef:Dan kun je nog verder teruggaan: hoeveel doden hebben de Christenen op hun geweten door de kruistochten?
En zo kun je door blijven gaan...
En helaas is er bij vergelijkingen met de kruistochten vaak weinig historisch besef aanwezig, ik vrees ook bij jou. http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel23/kn2357f.htm
Daarover verschillen we dan van mening.goshen schreef:Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik vraag om voorbeelden om mezelf van het tegendeel te overtuigen. Die voorbeelden heb ik nog niet gehad, ja met "Jesus camp" maar daarvan heb ik na het lezen van het artikel op wiki gezegd dat het niet mijn stijl is maar dat het wel binnen mijn grenzen valt. Dat kan ik niet zeggen van een joden-etende paashaas.CaptainCaveman schreef:Het spijt me, maar iedere keer weer reageer je met denigrerende berichten naar Palestijnen en moslims toe.
Ik vind het dan ook van een bepaalde hypocrisie getuigen als je zegt dat soortgelijke gevallen er niet zijn. In iedere religieuze hoek zijn bepaalde extremisten/fundamentalisten te vinden, die er zieke ideëen op nahouden. Het zou je dan ook sieren eens een blik te werpen in de andere kampen.
Ik heb anders beide gevallen verworpen. En om de stigmatiserende berichten over Palestijnen e.d. wat te nuanceren wijs ik je naar gevallen binnen de 'christelijke' hoek, die ook niet bepaald christelijk zijn.Ik vind jou eerder een hypocriet door te zoeken naar vergelijkbare gevallen binnen de joodse of christelijke hoek ipv je afkeuring te geven.
Aragorn schreef:Het historisch besef van veel onvoorwaardelijke Israël-aanbidders hier lijkt anders ook behoorlijk selectief te zijn.
En als er dan op wordt gewezen dat de Joden zich evengoed misdragen hebben is het altijd maar van: ja maar zij doen het ook! Sorry, maar als dat het enige is dat je te melden hebt.. get a life zeg.
Galateia schreef:Aragorn schreef:Het historisch besef van veel onvoorwaardelijke Israël-aanbidders hier lijkt anders ook behoorlijk selectief te zijn.
En als er dan op wordt gewezen dat de Joden zich evengoed misdragen hebben is het altijd maar van: ja maar zij doen het ook! Sorry, maar als dat het enige is dat je te melden hebt.. get a life zeg.
Ik denk dat het enige juiste historisch besef in deze historisch bijzonder ingewikkelde kwestie het besef is, dat het historisch gezien terug gaat op toen al bijzonder ingewikkelde kwesties.
Uhm. Wat ik bedoel: vingertje wijzen heeft allebei de kanten op totaal geen nut. Maar is helaas wel wat er gebeurt. Jood of Palestijn doet dit, de ander neemt wraak, waarop de ander weer wraak neemt, etc.
Aragorn schreef:Die vergelijking is uiteraard bedoeld om aan te geven dat het argument van 'vrijwillig vertrekken' totale onzin is en dient niet verder doorgetrokken te worden. Het verschil is namelijk dat Tibetanen niet met geweld terugvechten en Palestijnen soms wel. Dat maakt China er overigens niet slechter (of Israël beter) op.
Aragorn schreef:Het historisch besef van veel onvoorwaardelijke Israël-aanbidders hier lijkt anders ook behoorlijk selectief te zijn.
Aragorn schreef:En als er dan op wordt gewezen dat de Joden zich evengoed misdragen hebben is het altijd maar van: ja maar zij doen het ook! Sorry, maar als dat het enige is dat je te melden hebt.. get a life zeg.
Aragorn schreef:Inderdaad. Ik begrijp daarom ook niet dat mensen zo expliciet partij kunnen kiezen en 'goeden' en 'slechten' aan kunnen wijzen, iets wat hier aan de lopende band gebeurt.
dalethvav schreef:Aragorn schreef:Het historisch besef van veel onvoorwaardelijke Israël-aanbidders hier lijkt anders ook behoorlijk selectief te zijn.
Ondertussen zijn er nog weinig historische feiten die ik HERHAALDELIJK poneer door anderen weerlegd. Om een eerlijke discussie te voeren zou men eerst eens een gezamelijk startpunt in de geschiedenis moeten zien te vinden om dan vandaaruit verder discussieren. Zeker weten dat dat al moeilijk genoeg zal blijken te zijn (is mijn ervaring).
Aragorn schreef:En als er dan op wordt gewezen dat de Joden zich evengoed misdragen hebben is het altijd maar van: ja maar zij doen het ook! Sorry, maar als dat het enige is dat je te melden hebt.. get a life zeg.
enAragorn schreef:Inderdaad. Ik begrijp daarom ook niet dat mensen zo expliciet partij kunnen kiezen en 'goeden' en 'slechten' aan kunnen wijzen, iets wat hier aan de lopende band gebeurt.
Ik weet ook wel dat er Joden zijn die zich misdragen hebben. Wat ik probeer is tegenwicht te bieden aan de tendens in de diverse media om fouten aan Israelische zijde op te blazen tot een grote fouten, terwijl fouten aan Palestijnse vaak geminimaliseerd worden. Neem het voorbeeld van de hekwerken. Laat gewoon die site die ik in een recente post linke eens echt op je inwerken en denk eens na over de hypocriete houding van de landen die zelf, om mindere redenen een hekwerk hebben, maar toch met dat vingertje blijven wijzen naar dat ene land dat ook een hekwerk heeft. Een ander voorbeeld: Als er in Nederland één persoon vermoord wordt door een terrorist, schreeuwt de hele media moord en brand dat dit toch echt niet getolereerd kan worden. Als er in Israel een zelfmoordaanslag gepleegd wordt moet Israel zich vooral rustig houden ten behoeve van het "vredes"proces.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 37 gasten