Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2008 12:44

wohw... m'n vriend kan z'n hypotheek verhogen, dan kunnen we plannen gaan maken om te gaan verbouwen. JIPPIEEE

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 feb 2008 21:10

Wat willen jullie allemaal aan gaan pakken, Evelien?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2008 22:10

uitbouw
vaste trap naar zolder
verhoogd dakkapel

sela

Berichtdoor sela » 27 feb 2008 22:32

leuk hoor evelien!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2008 22:38

ja we hebben er best wel veel zin in! Het huis word groter en praktischer als we die uitbouw dan maken en er een verhoogd dakkapel er op zetten!
Waarschijnlijk open keuken etc.

Mijn vriend heeft 1,5 jaar geleden een huur huis gekocht voor weinig geld. En nu willen we het huis wat gaan oppimpen. En miss. over 6 jaar te koop zetten. Maar dat duurt nog erg lang.

@Sela hoe gaat het daar met de verhuizing? (of terwijl de voorbereidingen etc?)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 feb 2008 22:42

@Evelien: doen jullie het zelf of laten jullie het doen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2008 22:54

Haai schreef:@Evelien: doen jullie het zelf of laten jullie het doen?

We laten het doen ja!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 feb 2008 23:00

Evelien schreef:
Haai schreef:@Evelien: doen jullie het zelf of laten jullie het doen?

We laten het doen ja!

Lekker.
Er blijft waarschijnlijk toch nog genoeg werk voor jezelf over :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 feb 2008 23:21

Zo spannend Evelien!! En wanneer staat het gepland?? Wij hebben in ons huis bijna alles zelf gedaan op de tuin na, Die hebben wij laten doen. Nu viel onze verbouwing best mee. Best een hoop schilderwerk, onze bar hebben we zelf opnieuw gedaan en mooi gemaakt. Mijn vader heeft een koof gemaakt omdat de leidingen door de huiskamer liepen (best een lelijk gezicht!!)

Nu gaan we voorzichtige plannen maken om de keuken te verbouwen. We hebben nu een bar met een ouderwets huurblokje erin. Daar tegenover staat het gasfornuis, een kastje en de koelvriescombinatie. We maken ervan:
De bar blijft, er komen wel andere kastjes in + een ander aanrechtblad. We trekken de keuken door naar de hoek. Het gasfornuis, de koelkast en het kastje gaan we tegen de hoek neerzetten. Een soort L keuken dus!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 feb 2008 23:29

Hier doen we alle klussen etc. zelf, manlief wil pas iemand inhuren als ie het echt zekerweten niet zelf kan :) Met dus wel als gevolg dat we sinds we 3 jaar geleden de sleutel kregen continu wel aan het verbouwen en klussen zijn geweest. Nu nog wat dingetjes afwerken in de badkamer/wc/bijkeuken, en dan als het weer wat beter is weer verder met de buitenboel. Manlief wil de gevel opnieuw voegen en impregneren, dus dat wordt vast weer een lekkere troep hier :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2008 23:36

nou een verhoogd dakkapel zelf doen?? nou neu. Laat ik toch een deskundige voor komen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 feb 2008 07:57

@ Evelien: ik hoop voor je dat je een vergunning voor een verhoogde dakkapel krijgt. Wij kregen dat nl. niet bij onze vorige woning. Het is gewoon verschrikkelijk hoe gemeentes je dwars kunnen zitten. Bij ons wilden ze absoluut niet meedenken of es langs komen om te komen kijken. Daar hadden ze geen tijd voor. Gelukkig hebben wij een geleerde in de familie die toegang heeft/connecties heeft om er achter te komen wat wel geoorloofd was. Toen wij dat wisten zijn we gaan bouwen. Echt de volgende ochtend om half 10 was er al iemand van de gemeente op de stoep om te vragen wat wij aan het doen waren en of hij even binnen mocht komen kijken. Nou, die kwam er echt niet in! Bekijk het. Eerst hadden ze geen tijd en ineens moesten ze komen controleren. Buurman van 2 huizen verderop woonde bij gemeente die zal ze vast wel hebben ingelicht, hoe konden ze anders weten dat wij bezig waren??

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2008 08:15

nou hier in onze wijk hebben er meer een verhoogd dakkapel.

En de regels voor vergunningen zijn ook veranderd sinds 1 april 2007. Mijn ouders zijn daar achtergekomen sinds in het nieuwe huis kwamen wonen! Als je aanvraag binnen 6 weken nog niet behandeld is of je hebt er nog niks van gehoord dan is je vergunning goed gekeurd. Klinkt heel raar maar het is wel zo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 feb 2008 10:36

Haha Haai, heel herkenbaar.
Zo'n man heb ik ook. Maar gelukkig wel een aardige perfectionist, die alles wel voor een bepaalde deadline klaar wil hebben. Maar het gevolg is idd wel dat het allemaal wat langer duurt helaas.
In de toekomst willen we erg graag een oude boerderij opkopen, desnoods in de tuin gaan wonen tijdelijk en dan verbouwen. Maarja, dat gaat vlgens mij wel lekker lang duren alstie echt alles zelf wil gaan doen. En ik doe het niet, totaal niet mijn ding. Ik bemoei me wel met schilderen en inrichten ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2008 10:43

m'n vriend heeft er eigenlijk niet zo veel tijd voor, maar hij zal zeker wel t een en t ander doen aan het huis. Hij heeft zijn garage ook vertimmerd tot woonruimte.

Terug naar “Archief”