Rope schreef:(...)Het zit 'm vooral in het feit dat je jezelf een nieuwe levensstijl aanmeet. Tussendoortjes gewoon niet over nadenken, handig als je gewoon nooit geleerd hebt te snoepen. Of anders je fruit (banaan oid met vezels) als tussendoortje. Of gewoon iets te drinken.
Neemt niet weg dat ik af en toe toch naar chocola of een koekje tussendoor pak. En wat dan nog, denk ik dan. Ik heb geen haast. Meer dan 5k hoeft er toch niet echt af.
Succes allemaal en pas vooral op dat je gewicht geen obsessie wordt. Er is veel meer om voor te leven dan een mooi - lees: modebepaald - figuurtje.
Tussendoortjes zijn juist wel heel belangrijk als je af wil vallen. Als je zo'n twee á drie uur na je hoofdmaaltijd een gezond tussendoortje neemt, dan blijft je spijsvertering op gang en val je sneller af. En het voorkomt ook dat je je flauw gaat voelen.
Gezonde tussendoortjes zijn bijv.: Fruit, biscuit, yoghurt, japanse mix, (mini)cracker, suikervrije snoep.
Drinken geldt trouwens niet als tussendoortje. Dat moet je zowieso nemen. Tussendoortjes zijn puur eten.
O ja, enne, banaan is juist echt niet goed als tussendoortje, behalve als je het neemt voor het sporten. Er zitten superveel vruchtensuikers in en i.p. zijn die niet verkeerd, maar als je ze niet verbrand worden ze omgezet in vet.