kootje,
misschien is het handig om eens goed te omschrijven wat je onder geloven precies verstaat.
Hans
Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Wat zijn wij dan ondankbare schepsels!!! Wij moeten ons uitgaanspatroon en de liefde voor de tv opgeven, om ons te willen bekeren. Zij moeten zo vaak hun vrijheid, gezondheid en rijkdom opgeven om Christus te kunnen beleiden!
Wij doen het met pijn in het hart en zij doen het uit liefde voor God en Zijn boodschap. Wat moeten wij ons dan schamen!
bloempie19 schreef:Kaw schreef:Wat zijn wij dan ondankbare schepsels!!! Wij moeten ons uitgaanspatroon en de liefde voor de tv opgeven, om ons te willen bekeren. Zij moeten zo vaak hun vrijheid, gezondheid en rijkdom opgeven om Christus te kunnen beleiden!
Wij doen het met pijn in het hart en zij doen het uit liefde voor God en Zijn boodschap. Wat moeten wij ons dan schamen!
Daarom zie je ook zo vaak dat juist waar oorlog is of christenvervolgingen, dat daar opwekkingen zijn. Die mensen leren in afhankelijkheid van God te leven. Wij houden ons veel te veel vast aan ons eigen luxe leventje. Die mensen gaan tot het uiterste in hun geloof, in hun vertrouwen op God. Wij ook????? Nee, in ieder geval ik niet. Als ik iemand in de trein hoor vloeken, dan zeg ik daar niks van. Ik kom er in situaties als deze niet voor uit dat ik christen ben.
Hans schreef:kootje,
misschien is het handig om eens goed te omschrijven wat je onder geloven precies verstaat.
Hans
Parsifal schreef: Het stukje van van Woudenberg zegt ook wel wat denk ik. Is geloof iets waar je voor kunt kiezen? Of is het iets dat je doet of niet doet, waarbij het door andere dingen dan de wil gestuurd wordt?
bloempie19 schreef:Nee, in ieder geval ik niet. Als ik iemand in de trein hoor vloeken, dan zeg ik daar niks van. Ik kom er in situaties als deze niet voor uit dat ik christen ben.
Gershwin schreef:(off-topic reactie)bloempie19 schreef:Nee, in ieder geval ik niet. Als ik iemand in de trein hoor vloeken, dan zeg ik daar niks van. Ik kom er in situaties als deze niet voor uit dat ik christen ben.
Volgens mij is dat ook niet je taak. Terwijl je niets tegen je medepassagiers gezegd hebt wel opeens iets zeggen als ze vloeken? komt voor hun ook niet geloofwaardig over. Als je met iemand in gesprek bent is het uiteraard anders.
Lalage schreef:Gershwin schreef:En weer on-topic:
misschien is het interessant aan de refowebbers, die zeggen niet gelovig te zijn, te vragen waarom ze dat niet zijn?
Zijn die er dan?
Frost schreef:ik geloof niet in het bestaan van god(en), om dezelfde reden dat ik niet in kabouters, draken, vliegende schotels, werkende wichelroedes, homeopathie, Jomanda-genezingen, allerlei komplot-theorieen, het paranormale etc. geloof.
namelijk het onbreken van redenen om er wél in te geloven.
hijwel schreef:Wat geloof is niet voor nx geloof. In de bijbel staat dat jij moet kiezen voor het vertrouwen in Jezus en het Evangelie of je vertrouwd verder op de wereld.
"1 ding weet ik wel als je vertrouwt op de wereld dan kan je vertrouwen vaak beschaamd worden. Maar als je vertrouwt op Jezus dan wordt je vertrouwen nooit beschaamd."
Lalage schreef:Gershwin schreef:En weer on-topic:
misschien is het interessant aan de refowebbers, die zeggen niet gelovig te zijn, te vragen waarom ze dat niet zijn?
Zijn die er dan?
"1 ding weet ik wel als je vertrouwt op de wereld dan kan je vertrouwen vaak beschaamd worden. Maar als je vertrouwt op Jezus dan wordt je vertrouwen nooit beschaamd."
Integendeel. Alleen misplaatst vertrouwen kan beschaamd worden. Het is dus zaak je er van bewust te zijn op wie of wat je kunt vertrouwen. Jezus hoort daar zeer zeker niet bij. Talloze voorbeelden van mensen die op Jezus vertrouwen voor genezing van een niet eens zo heel enge ziekte, in plaats van naar een arts te stappen, en dat met de dood moesten bekopen. Om maar wat te noemen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten