Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 feb 2008 16:00

Dat geloof ik dat je daar tegenop ziet, hopelijk word je toch 'spontaan' zwanger. Op vakantie gaan schijnt nog wel eens te helpen..

Haha, dat hebben we ook al geprobeerd, op vakantie gaan, wel 4 keer.
Bij ons helpt het niet :(

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 16:17

Tuinfluiter schreef:Dat geloof ik dat je daar tegenop ziet, hopelijk word je toch 'spontaan' zwanger. Op vakantie gaan schijnt nog wel eens te helpen..

Haha, dat hebben we ook al geprobeerd, op vakantie gaan, wel 4 keer.
Bij ons helpt het niet :(

Mag ik dan vragen waarom je er zo tegenop ziet om naar het ziekenhuis te gaan? Ik snap het ergens wel, het is natuurlijk best een stap, maar als jullie al zolang proberen en zo'n diepe wens hebben... (ik gun het je gewoon, ik zeg niet dat ik vind dat je MOET gaan!)

Ze beginnen met hele eenvoudige onderzoeken (bloed prikken, inwendige echo, misschien even een zaadcontrole). Dan weet je wat meer...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2008 16:55

Wij vonden het ook heel moeilijk om die eerste stap naar een huisarts to maken. Ik denk dat het voor ons vooral een geval was van; mogen we wel zo met de wil vons de Heere omgaan? Want als Hij ons geen kinderen wil geven, wie zijn wij dan om daar onderzoek naar te gaan doen...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 feb 2008 17:32

GALATEIA, dat mag je best vragen hoor.
Maar wij vinden het zo moeilijk om ons "prive" zo op tafel te leggen.
En als dan uiteindelijk toch blijkt dat het alleen nog maar met behulp van IVF e.d kan, dan is het toch klaar want dat willen wij niet.
Vind dat zulke ingrijpende behandelingen.
Dan geven wij liever onze liefde aan een pleegkind ofzo.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 feb 2008 17:36

Laura C.
Ik heb dat ook wel hoor dat gevoel.
Dat heb ik ook als het weer niet gelukt is.
Dan denk ik: wij hebben gedaan wat we konden, als het dan toch niet is gelukt, dan is dat de wil van God.
Dan vind Hij het nog "niet" de tijd daarvoor.
Wij kunnen niet meer als ons best doen ervoor, maar wat de wil van God is weten wij niet en is het wel voor ons weggelegd dan zal Hij ook zorgen dat het goed komt.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 25 feb 2008 19:57

Sterkte allemaal!
Wat de toekomst brengen moge........

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2008 20:06

Tuinfluiter schreef:En als dan uiteindelijk toch blijkt dat het alleen nog maar met behulp van IVF e.d kan, dan is het toch klaar want dat willen wij niet.

Snap dat helemaal Tuinfluiter, en je hebt recht op die mening. Maar heb je er weleens over nagedacht dat als je naar het zh gaat en je komt erachter dat het alleen per IVF kan, dat je het dan een stukje 'closure' kunt geven? Ik had dat iig wel. Iedere maand ging ik er helemaal aan onderdoor als ik toch weer ongesteld werd, en iedere keer was ik er meer van slag van. Maar toen we eenmaal wisten dat het menselijkerwijs er nooit van zal komen, toen ging het een stuk beter. Voor mijn gevoel had ik zoiets van: hopen kan, maar je weet eigenlijk diep van binnen dat het toch niet gaat gebeuren. Dat gaf mij rust...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 feb 2008 09:49

Snap dat helemaal Tuinfluiter, en je hebt recht op die mening. Maar heb je er weleens over nagedacht dat als je naar het zh gaat en je komt erachter dat het alleen per IVF kan, dat je het dan een stukje 'closure' kunt geven? Ik had dat iig wel. Iedere maand ging ik er helemaal aan onderdoor als ik toch weer ongesteld werd, en iedere keer was ik er meer van slag van. Maar toen we eenmaal wisten dat het menselijkerwijs er nooit van zal komen, toen ging het een stuk beter. Voor mijn gevoel had ik zoiets van: hopen kan, maar je weet eigenlijk diep van binnen dat het toch niet gaat gebeuren. Dat gaf mij rust...[/quote]

Misschien heb je daar ook wel gelijk in, maar wij hebben ook zoiets van, nu hebben we nog best veel hoop dat het ooit gaat komen, als je nu naar het zh gaat en ze zeggen je hoeft niet te hopen want er zit geen kans meer in, dan is het naar de mens gesproken over, dus dan hoef je eigenlijk ook niet meer te hopen.
Nu is die hoop er nog, er is nu ook geen reden dat het niet kan.
Beetje krom gezegd, maar ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb, anders roep je maar.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 feb 2008 09:50

Volgens mij heb ik de Quote verkeerd gedaan :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 feb 2008 10:24

Dus eigenlijk willen jullie niet naar de dokter omdat dan wellicht alle hoop ook weg is, als blijkt dat het menselijk gesproken niet kan?

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Hoop is altijd iets waar je je aan vast kunt houden. En als je die hoop verliest, dan ben je dat veilige houvast kwijt. Dat gevoel lijkt me niet meer dan menselijk!!!

Aan de andere kant: als het iets simpels is, dan kunnen jullie misschien heel eenvoudig geholpen worden. En dan hoop je nu dus op iets wat nu echt niet kan, omdat je bijvoorbeeld een te laag of te hoog gehalte van een bepaald hormoon hebt. En dan blijf je maar hopen en hopen... en het lukt niet, en dan blijkt later dat het wel kon... en dan zijn er zoveel teleurstellingen geweest... terwijl God door de kunde en kennis van de gynaecoloog jullie kon helpen! Want ik geloof dat God zeker door doktoren heen kan werken. Je zou via de dokter ook nieuwe hoop kunnen krijgen.

En zoals LauraC al aangaf, kan het ook - wanneer het echt niet kan en je de hoop los moet laten - afsluiting geven.

Want ik vraag me dus sterk af, hoeveel teleurstelling en verdriet een mens op dat gebied kan verdragen!

Moeilijk, moeilijk. Sterkte in elk geval!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 26 feb 2008 11:46

Tuinfluiter schreef:Volgens mij heb ik de Quote verkeerd gedaan :oops:

Als je bij het stukje waar je op wilt regeren op quote klikt, dan kun je er onder, jou reactie erop typen. En dan komt het er gewoon zo uit te zien. Je had nu je eigen stukje tussen quote gezet.
Wat de toekomst brengen moge........

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 feb 2008 13:09

Dankje Annette! je moet het ook maar net weten.
Jullie hebben helemaal gelijk!
Maar als ik nu na 2 jaar huwelijk zou weten dat ik wel "nooit"zwanger zou kunnen worden, dan zit ik daar.
Aan het begin van een huwelijk, gelijk een toekomst beeld weg, veel verdriet enz.
Dat willen wij liever nog niet, laat ons nog maar gelukkig zijn met de hoop die we nu nog hebben en we vertrouwen er gewoon op dat we een keer een kindje mogen krijgen.
Moet er niet aan denken als ik nu wist dat dat nooit zo gaan gebeuren.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 feb 2008 16:16

Maak je 'kinderen hebben' dan niet te belangrijk in je leven? Er is toch veel meer?

Misschien moet ik m'n snavel dichthouden omdat ik geen kinderen wil krijgen (voorlopig), maar dit is wel mijn eerste gedachte.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 feb 2008 17:00

Niet te hopen dat je echt een snavel hebt :mrgreen:
Maar het is gelukkig niet zo dat als wij nou geen kindjes krijgen dat het ophoud.
Er is nog wel meer in dit leven als alleen dat.
Ik ben gastouder en daar genieten we ook enorm van en we hebben een fijne familie, heel goed lopend bedrijf, gaan veel weg samen, allemaal dingen om van te genieten.
En ik denk altijd maar zo, kinderen hebben is heus niet altijd geweldig.
Het is echt niet zo als zoveel meiden denken, ach een lief klein babytje, die worden ook groot en dan...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 feb 2008 17:04

Zou ook kunnen dat er uit de onderzoeken komt dat je medicatie moet gebruiken om je eisprong te stimuleren of meer hormonen moet aanmaken, hoeft natuurlijk niet direct alleen nog maar via ivf te gaan...

Sterkte iig!!

Terug naar “Archief”