Moderator: Moderafo's

Joepie Meloen schreef:maar het lijkt er toch op dat dit een soort afreageertopic is.

Denkertje21 schreef:De waarheid was er, maar te karig, te schaars. En nog houd ik van de Ger.Gem. maar als God het niet verhoedt, gaat het erg fout.
Het zal zo zijn wat je zegt, maar is dat niet een beetje raar?Denkertje21 schreef:Maar het voedsel raakte op. Ik droogde er op en uit. Ik moets daar weg, wilde ik in leven blijven. De waarheid was er, maar te karig, te schaars. En nog houd ik van de Ger.Gem. maar als God het niet verhoedt, gaat het erg fout.
Jantjes schreef:Het zal zo zijn wat je zegt, maar is dat niet een beetje raar?
Je bent door God in de Ger.Gem. geplaatst, je bent daar wederom geboren door een rijk voedsel, want anders was je niet tot leven gekomen en nu ontbreekt dat voedsel? toch raar?

Denkertje21 schreef:Jantjes schreef:Het zal zo zijn wat je zegt, maar is dat niet een beetje raar?
Je bent door God in de Ger.Gem. geplaatst, je bent daar wederom geboren door een rijk voedsel, want anders was je niet tot leven gekomen en nu ontbreekt dat voedsel? toch raar?
Misschien kan ik het beter zo uit leggen: Een kind groeit niet met steeds maar weer hetzelfde kindereten. En ik leer niks meer, als ik steeds weer opnieuw bij les één begin. Te vaak is men vuurbang, dat ze in hun preek iets niet noemen, dús wordt er steeds weer bij het begin begonnen.
Er wordt te weinig gepreekt uit de ruimte die er is in Christus Jezus. Hem geloven op Zijn Woord!!!
@mirteboom
Kun je ook vertellen of onder woorden brengen wat die ‘bijvoeding’ (heiligmaking zoals je zegt) in de PKN inhoud.
Je kan ook eens de vraag stellen waar deze leden uiteindelijk zijn gebleven?
Ze gaan dan uit de GG weg en komen dan in bijvoorbeeld de CGK. Dat duurt een korte tijd (of misschien nog eerder) en het uiterlijk verandert, vervolgens na een periode worden er op ledenvergaderingen allerlei kritische vragen gesteld of ze komen in de kerkenraad en vervolgens worden er zaken verandert vanwege de verandering. En als het ze niet bevalt gaan ze ook weer weg. (Na veel stampij geschopt te hebben)
Dit komt misschien over als een generalisatie, maar ik heb het van nabij in 2 gemeenten zien gebeuren en weet van meer gemeentes af waar het een probleem is/was.
Vorige week stond een interview in het RD met een ex-GG'er t.a.v. ontwikkeling in de kerkdiensten hoe laagdrempelig het moet zijn en die ex-GG'er vond nog steeds dat ze erg gereformeerd bezig zijn, maar waar heel veel mensen wel een vraagteken bij beginnen te zetten. (Bij de handelswijze dan)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1149 gasten