Ik vind 'snelle' dieten eigenlijk best wel raar. M'n moeder doet nu Herbalife na onnatuurlijk veel te zijn aangekomen van antidepressiva (verkeerde medicatie voor onvindbare oorzaak van lichamelijke klachten... *zucht*). Bij haar werkt dat prima. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Zelf probeer ik wat af te vallen (BMI 23.5) door gewoon nog gezonder te eten (minder vetten/suikers) dan ik al deed. Het enige verschil is eigenlijk dat ik een broodmaaltijd vervang door een bakje muesli met fruit (en magere yoghurt) en als toetje vaak ook yoghurt doe (om de vetten te compenseren en beter te kunnen verwerken dmv de melkzuren). Verder zit ik dankzij m'n nieuwe mega-theemok van de Ikea ruim aan de 2à2,5l water per dag. Vooral geen maaltijden overslaan, want dan ga je bunkeren als de trek eenmaal toeslaat, en op drukke dagen wel genoeg koolhydraten in de vorm van brood toedienen.
Daarnaast doe ik alles qua vervoer overdag op de fiets, probeer ik 2x per week 30min te zwemmen (wat meestal wel lukt) en wil nu het beter weer wordt 1x per week gaan hardlopen.
Het gaat nog niet heel hard. Dat is fijn, ander zit alles er straks weer zo aan. Ik denk dat ik nu in 2mnd iets van 2à3k kwijt ben.
Het zit 'm vooral in het feit dat je jezelf een nieuwe levensstijl aanmeet. Tussendoortjes gewoon niet over nadenken, handig als je gewoon nooit geleerd hebt te snoepen

. Of anders je fruit (banaan oid met vezels) als tussendoortje. Of gewoon iets te drinken.
Neemt niet weg dat ik af en toe toch naar chocola of een koekje tussendoor pak. En wat dan nog, denk ik dan. Ik heb geen haast

. Meer dan 5k hoeft er toch niet echt af.
Succes allemaal en pas vooral op dat je gewicht geen obsessie wordt. Er is veel meer om voor te leven dan een mooi - lees: modebepaald - figuurtje.