Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 22 feb 2008 02:25

Bij ons gebeurt dat vaak wel, maar wij hebben geen eigen dominee.
Je merkt wel dat het vaak een "verplicht nummer" is.
Ik heb eens een brief geschreven naar een student (hij is nu ds) die altijd in het dankgebed bad voor de vaders op en het werk en de moeders in de gezinnen...
Niet alleen voor kinderloze echtparen moeilijk, maar wat dacht je van al die alleenstaande mensen?

Ik heb hem gevraagd of hij wat meer in nuances wilde danken/bidden, er zitten niet alleen vaders en moeders in de kerk, en hem er vriendelijk op gewezen dat hij veel mensen (wrs. onbedoeld) pijn doet.

Hij heeft helaas nooit gereageerd, en ik heb hem daarna niet meer gehoord, ik ben benieuwd, wie hoort hem weleens (in Veenendaal?)

Aan de andere kant, natuurlijk hoor je ook ds.(sen) juist heel bewogen bidden voor alle mensen voor wie een doopdienst moeilijk is!
A smile costs nothing, but gives much

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2008 08:27

wat jammer dat je geen antwoord terug heb gekregen!

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 22 feb 2008 11:13

HansenMirjam schreef:Bij ons gebeurt dat vaak wel, maar wij hebben geen eigen dominee.
Je merkt wel dat het vaak een "verplicht nummer" is.
Ik heb eens een brief geschreven naar een student (hij is nu ds) die altijd in het dankgebed bad voor de vaders op en het werk en de moeders in de gezinnen...
Niet alleen voor kinderloze echtparen moeilijk, maar wat dacht je van al die alleenstaande mensen?

Ik heb hem gevraagd of hij wat meer in nuances wilde danken/bidden, er zitten niet alleen vaders en moeders in de kerk, en hem er vriendelijk op gewezen dat hij veel mensen (wrs. onbedoeld) pijn doet.

Hij heeft helaas nooit gereageerd, en ik heb hem daarna niet meer gehoord, ik ben benieuwd, wie hoort hem weleens (in Veenendaal?)

Aan de andere kant, natuurlijk hoor je ook ds.(sen) juist heel bewogen bidden voor alle mensen voor wie een doopdienst moeilijk is!

Over welke dominee heb je het dan??

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 22 feb 2008 11:15

*Annet* schreef:Bid jullie dominee niet tijdens een doopdienst om kracht voor degenen die nog geen kinderen hebben gekregen? Dat deed onze dominee altijd.

Onze dominee bidt elke doopdienst voor kinderloze echtparen, voor echtparen die daar vrede mee hebben, voor echtparen die er mee worstelen, voor echtparen die medische zorg krijgen, voor ouders die kinderen zijn verloren, voor ouders die kinderen hebben die niet meer naar de kerk gaan en ga zo maar door :) . Hij is daar heel attent in en dat vinden wij heel fijn!

Wat erg Laura, dat jullie dominee dat niet doet! Dit is niet iets om in de doofpot te stoppen, net als heel veel andere problemen en zorgen natuurlijk.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 feb 2008 13:24

Na kerst heeft mijn vriend gepreekt over de kindermoord in Bethlehem. In het gebed heeft hij toen ook aan de 'kinderlozen' gedacht. Ik zal hem eens aansporen dat hij dat vaker moet doen!

ikke1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikke1986 » 24 feb 2008 18:57

Zo eindelijk een reactie van mij. Om gelijk antwoord te geven op Gershwin mijn man en ik proberen nu een jaar en 1 maand om zwanger te worden. en er stond idd op een andere site al wat ik had en dat is PCOS. de kans op zwangerschap bij ons is dus kleiner. Ik vind het heerl erg moeilijk vooral omdat mensen altijd zeggen wat Gershwin ook zei dat je nog jong bent. Ik vind dat nergens op slaan want wie zegt dat de wens daarom minder is? Ik wou altijd graag jong moeder worden. Nu weet ik gewoon dat er niks anders opzit dan hopen. In principe kan ik gewoon zwanger worden alleen is mijn hormoonhuishouding in de war. en hoelang dat duurt voordat het weer normaal is weet ik niet.

Ik las alle reacties hier en ik wou zeggen voor degene die ''nooit'' geen kinderen kunnen krijgen dat ik het heel knap vind hoe ze er mee omgaan!
Een mens stippelt zijn weg uit, maar de heer bepaalt de richting die het gaat

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 feb 2008 20:10

dat hangt ook van je kinderwens aan en hoe je zelf dat ervaart en er mee omgaat.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

kinderwens

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 feb 2008 13:31

Wij hebben ook een kinderwens en zijn nu zo ongeveer 2 jaar bezig.
Soms is het heel moeilijk om er mee om te gaan.
Mijn man heeft elke maand weer veel hoop dat het "raak" is.
Maar ik voel altijd al VER van tevoren dat het toch niet zo is (vind ik altijd zo moeilijk voor hem).
Op dit moment is het hier ook echt een Babyboom want, er zijn 2 schoonzusjes zwanger, 1 schoonzusje net bevallen, mijn zus, en 6 vriendinnen en dan ook nog in de kennissenkring :(
En die zij ALLEMAAL binnen 2 a 3 keer "proberen" zwanger geworden.
Echt geweldig voor hen en uiteraard zijn wij ook blij dat we er neefjes/nichtjes bijkrijgen maar toch moeilijk.
Helemaal moeilijk als ze bij mij gaan zitten klagen dat het niet fijn is om in de zomer te bevallen want dan kan het wel eens warm zijn :shock:
Zeggen ze gewoon terwijl ze weten dat wij dolgraag een kleintje willen.
Maar wij kunnen ook wel weer genieten als we bijv gewoon weg kunnen gaan wanneer we willen, snachts gewoon door kunnen slapen, geen zorgen hebben die een kindje vaak met zich meebrengt, enz.
Daar kunnen we dan ook wel weer enorm van genieten.
Want een baby is heus niet altijd helemaal geweldig.
Maar we hopen dat we toch ooit zo'n kleintje in de armen mogen sluiten :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 13:44

@Tuinfluiter: zijn jullie al naar de huisarts geweest? 2 jaar proberen zonder succes is voor de huisarts genoeg reden om jullie door te verwijzen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 13:45

@ikke1986: heb je al met Clomid geprobeerd om je cyclus normaal te krijgen (via de gynaecoloog dus)? Of wil je daar niet aan beginnen?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 feb 2008 14:36

Tuinfluiter: zijn jullie al naar de huisarts geweest? 2 jaar proberen zonder succes is voor de huisarts genoeg reden om jullie door te verwijzen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 14:40

Tuinfluiter schreef:Tuinfluiter: zijn jullie al naar de huisarts geweest? 2 jaar proberen zonder succes is voor de huisarts genoeg reden om jullie door te verwijzen!

Dat kan ik wel begrijpen. Maar nu heb je ook telkens weer een teleurstelling :(

Misschien dat het iets simpels is... of misschien is er juist niks aan de hand. Dan zou een ziekenhuisbezoek jullie juist gerust kunnen stellen! En als er wel iets is, dan kan de gynaecoloog misschien juist helpen... om jullie wens in vervulling te laten gaan!

Steeds wachten en teleurgesteld worden lijkt me op een gegeven moment emotioneel erg zwaar :|

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 feb 2008 14:45

Tuinfluiter schreef:Tuinfluiter: zijn jullie al naar de huisarts geweest? 2 jaar proberen zonder succes is voor de huisarts genoeg reden om jullie door te verwijzen!

Dat geloof ik dat je daar tegenop ziet, hopelijk word je toch 'spontaan' zwanger. Op vakantie gaan schijnt nog wel eens te helpen..

Ps, rechts in de berichten staat een 'quoteknop'. Als je daar op klikt kun je op het betreffende bericht reageren, hoef je niet zo te knippen en te plakken :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 feb 2008 14:47

Dat kan ik wel begrijpen. Maar nu heb je ook telkens weer een teleurstelling

Misschien dat het iets simpels is... of misschien is er juist niks aan de hand. Dan zou een ziekenhuisbezoek jullie juist gerust kunnen stellen! En als er wel iets is, dan kan de gynaecoloog misschien juist helpen... om jullie wens in vervulling te laten gaan!

Steeds wachten en teleurgesteld worden lijkt me op een gegeven moment emotioneel erg zwaar

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 25 feb 2008 15:16

Tuinfluiter schreef: Maar ik kan er vind ik zelf goed mee omgaan elke maand, m'n man wat minder. (scheelt misschien ook wel dat ik mijn lichaam heel goed aanvoel)
het moeilijke vind ik als iemand anders komt vertellen dat zij zwanger zijn.

Sterkte, dat zal inderdaad niet altijd meevallen, weet ik ook vanuit mijn kennissenkring.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Terug naar “Archief”