Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 feb 2008 17:27

Lorijntje schreef:heee, je hoeft er toch niet leuk uit te zien op je werk..boeie dat je een stom uniform hebt haha.

Nou ik wil er wel netjes en leuk uitzien hoor, ook op mijn werk. 8)

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 20 feb 2008 18:48

christien schreef:
Lorijntje schreef:heee, je hoeft er toch niet leuk uit te zien op je werk..boeie dat je een stom uniform hebt haha.

Het voordeel van een uniform iedereen heeft zo'n onflatteus ding aan :D
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 20 feb 2008 18:56

kipje18 schreef:
christien schreef:

Het voordeel van een uniform iedereen heeft zo'n onflatteus ding aan :D

Haha ja dat is waar, je lijkt twee maten groter in een uniform vind ik altijd

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 21 feb 2008 03:36

Je kunt er ook een hoop in verbergen...
En van die hele volle zakken(ik prop er altijd van alles in) die vallen niet zo vreselijk op.

Wij krijgen binnenkort een nieuwe kledinglijn. Wel gewoon witte uniformen, maar met wat leuke accentjes en handigheidjes.
(ik heb bijv. nu drukknopen aan mijn broek, die steeds openspringen naar mate ik het uniform vaker gebruik, dat doen ze in de nieuwe lijn niet meer)

Wel leuk, ik ben hard aan nieuwe uniformen toe, ze gaan steeds meer doorschijnen, normaal kreeg je na 2,5 tot 3 jaar een oproepje om weer een nieuwe lading te komen halen, maar nu vervangen ze alles in een keer...
A smile costs nothing, but gives much

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2008 08:45

bij ons mocht je wel uniformen aan. Maar geen witte!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2008 10:02

wij hebben gelukkig wel uniformen! heerlijk vind ik dat. Ook omdat ik in de thuiszorg werk val je op en weten de mensen gelijk wie je ben.
Wij krijgen ook nieuwe uniformen maar weet niet hoe ze er uit komen te zien maar volgens mijn teamleidster zijn ze heel leuk!
ben benieuwd! Ik ben eindelijk eens lekker een dag vrij! gisteren een hele dienst gehad de meest vreemde dingen meegemaakt om 12uur kwam ik bij een mevrouw die samen met een vriendin aan de port zat en die waren echt stom dronken konden niet meer uit de woorden komen niet staan enz gelukkig was net de assistente van de HA en die heeft me even geholpen.
Ik ben nog steeds super blij met deze baan en hoop er echt nog super lang te werken!

Evelien heb jij al een andere baan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2008 12:40

ja binnen de thuiszorg kom je echt hele rare situaties tegen.

nee ik heb nog steeds geen andere baan! Maar hoop volgende week of de week daarop wel aan de slag te gaan! (ga weer tijdelijk terug de thuiszorg in). k begin het nu wel zat te worden. Ik pas zo nu en dan weleens op, of ik help mensen met verhuizen, of ik ga een dagje naar m'n oma, maar dat houd op den duur ook op.

Pas een weekje op vakantie geweest, is echt super lekker.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 13:32

Wij hebben geen uniformen, al werk ik wel officieel in een ziekenhuis.
Maargoed, ik wel erg leuk werk. Het is vakantie daar, dus er is een aangepast programma met allemaal leuke dingen doen. Ik begreep dat ze vanmiddag gaan schaatsen, en tja, er moet natuurlijk wel begeleiding mee. Vind ik echt niet erg ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 21 feb 2008 22:35

Joortje schreef:
koekie schreef:Yess! Ik heb tijdelijk werk in de thuiszorg. Heerlijk om weer te werken en dan ook nog in de zorg. Het is maar voor tijdelijk, maar lekker in de buurt en op de fiets te doen.
Alleen irritant dat ik een rokuniform aan moet, maar dat went wel 8)

Waarom moet je een rokuniform aan? Ben je bij een 'refo-instelling' aangenomen?
Ik werk in 't verzorgingstehuis ook altijd in een rok, heb er totaal geen last van, dus het zal bij jou ook vast wel wennen :-)

RST 8) , nou ik heb me vanochtend wezenloos geergerd aan die rok. Tis niet wat voor mij, maar ach, het is voor even. :)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 23 feb 2008 15:35

Bij mij op het werk word geen uniform gedragen, vind dat ook niet echt passen in de gehandicaptenzorg. Het is niet altijd hygiënisch. Je hebt natuurlijk met vanalles te maken. Uniformen kunnen heet gewassen worde en bij je gewone kleding houd het bij 40 graden wel op. Maar vind het wel persoonlijker, dan allemaal van die witte o.i.d. uniform pakjes.

Heb eigenlijks altijd een spijkerrokje op de knie aan, met een vest en shirtje eronder. Panty met een maillotachtige legging erover. (Maillots zijn me allemaal teklein, en vind het anders tekoud helemaal op de fiets. Bij de zeeman hebben ze van die leggings die net zo dik zijn als een maillot. Dus draag ik die gewoon voor me werk) En een paar laarzen bij de scapino vandaan. In de winter dan. In de zomer heb ik een spijkerrokje of bij heel warm weer een dun rokje aan. Met een shirt of hempje. Vind het wel belangrijk dat ik er netjes bijloop, geen lage halzen etc. Maar ga echt geen dure kleding voor me werk kopen, of dure kleding wat afgerpijsd is, heb gewoon geen zin om veel geld aan klediing voor me werk uit tegeven. Had een keer n nieuw shirt aan, bewoner pakte me bij de kleding, shirt zag er niet meer uit. Dan houd ik het wel wat bij de goedkopere. Pas 2 vesten bij de zeeman voor samen 6 euries. Zie wel hoelang ze meegaan :P.

Spullen stop ik gewoon in m'n zak. Heb niet altijd een pieper bij me, heb ik hm wel bij me dan knip ik die gewoon aan me rokzak vast. Sleutels stop ik in me zak. En verder heb ik eigenlijks niet veel spullen bij me.

Weten jullie misschien websites van 'refo'-instelling in de gehandicaptenzorg? Kan via google ff niks vinden, en kan zo zelf ook niet op namen komen van instellingen.
Wat de toekomst brengen moge........

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 feb 2008 16:25

Siloah
Koningskind (van de GKV)
Helpende handen
Philadelphia

niet allemaal refo, maar wel christelijk
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 23 feb 2008 17:51

Adullam
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 feb 2008 19:00

Wil je echt perse in een refo instelling, of is christelijk ook goed?

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de rednen waarom mensen voor die bepaalde instelling kiezen qua achtergrond
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 feb 2008 19:03

Of kijk eens op www.mijnzorg.nl

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 feb 2008 16:09

Ik heb mij gisteravond ziek gemeld, mijn neus zit compleet verstopt, hoofdpijn, maagpijn, pijn in m'n benen (zelfs m'n wangen doen zeer)!! Mijn teamleider belde op om te vragen hoe het ging. Vandaag gaat het redelijk goed..... nog wel verkouden maar ik denk dat ik oververmoeid ben/was.

Ik heb toegegeven om morgen een avonddienst te draaien... Ene kant spijt van omdat ik uit wil "zieken", aan de andere kant heb ik geen zin om thuis te zitten. Ik heb geen koorts dus ik kan in principe weer werken.

Ik zie wel hoe het gaat! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”