het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2008 19:40

wat zeg je nu annet :roll: :lol:

Geloof vast en zeker dat het een zekere rust geeft als je stopt met bv, maar ik wil niet de persoon zijn die stopt, Sarah moet het aangeven. Tenminste, zolang ik er niet aan onderdoor ga natuurlijk!!!

Postte net al in het refowebkids dat ik heel misschien, als Sarah het vohou ga tandemvoeden. Hoe kijkt men hier op refoweb daar tegenaan? Meeste mensen vinden dit raar en vreemd, al moest ik ook even aan het idee wennen :wink: En eigenlijk hoop ik nog steeds dat ze het voor gezien houdt tegen die tijd, maar áls ze het nog steeds wil hebben in de ochtend en soms in de middag, ga ik het haar niet onthouden...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2008 19:46

Ach, ik heb eens gehoord/gezien van een meisje dat 9 jaar oud was en nog steeds om de borst vroeg (en het kreeg!!!!!! :shock: )

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 feb 2008 20:30

ik zou het niet doen, maar ieder zijn ding.

stel is sarah 3, jij zit ergens op verjaardag en ze wil de borst. ze dreint en jengelt, geef je het dan?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2008 20:52

nee ze krijgt alleen smorgens, overdag wil ze niet dus dat probleem heb ik niet meer. Ze wil soms wel de 'tiet' zien, vraagt ze ook echt 'tiet' maar als ik dan aanleg gaat ze lachen :roll: :P Dus daar trap ik niet meer in.

Maar als ze erg moe is, ik ben op visite en Sarah vraagt drinken, ik weet dat ze dan lekkerin slaap valt, waarom niet? Ik heb nooit last van mensen die het zouden zien, je ziet tenslotte alleen een hoofd en een stukje blote huid, voed dr overal (tenminste toen ze nog overdag dronk) zelfs in de winkel als ze erg moe was of hongerig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 23:44

Tja, en dat is voor mij een reden waarom ik op dit moment zou zeggen dat ik nooit borstvoeding wil geven. Het staat me zo enorm tegen. Dat gelebber aan die borsten. :oops: Van een piepklein babytje denk ik nog alla, maar een iets groter kind, nee, op dit moment lijkt me het echt helemaal niets.
Maar ik merk nu al dat ik dat amper kan zeggen, omdat dat hele borstvoedinggedoe zo'n hype is geworden, dat je gek bent en je kind ongeveer mishandeld als je het geen borstvoeding geeft.
Ach, wij zijn allemaal zonder borstvoeding erg gezond en prima groot geworden.

(en misschien denk ik er totaal anders over als ik ooit een kind heb ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2008 08:48

je mishandelt het niet, maar ik vind ook wel dat je die eerste dagen eigenlijk wel kan proberen, de eerste paar keer is toch eigenlijk het belangrijkste. Maar als je je er niet prettig bij voelt heb je waarschijnlijk ook geen goede productie dus zul je toch moeten afbouwen.

Had ook nooit gedacht dat ik met 1 jaar nog steeds bv zou geven, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, én je kind ook.... :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 feb 2008 09:01

gelebber aan tieten :shock: :shock:

het is een gevoel wat je niet kan omschrijven.. :oops: oer-moedergevoel ofzow?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 feb 2008 09:08

paprikameisje2 schreef:gelebber aan tieten :shock: :shock:

het is een gevoel wat je niet kan omschrijven.. :oops: oer-moedergevoel ofzow?

Nou, ik noem het altijd 'er hangt weer een kind aan zo'n tiet'

Het lijkt mij ook iets vreselijks!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2008 09:12

Het is heel vreemd, maar zoalang je nog nooit een eigen kindje aan de borst hebt gehad kun je niet zeggen wat het precies is, tenminste dat vind ik!
En natuurlijk 'hangt' er weer een kind aan de 'tiet' maar juist dat is zo geweldig mooi gemaakt, je kunt overal je kind voeden, je moet alleen wel zorgen dat je zelf voldoende binnen hebt, anders eet je kind al je reserves op.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 feb 2008 09:17

Ik snap dat je het eerst zou moeten ervaren om te weten wat het echt is. maar goed, dat zal ik nooit weten en zo erg vind ik dat niet: ik heb toch niks met baby's!

Ik vind het alleen wel een beetje vreemd, als je soms leest en hoort, dat kinderen zo ontzettend lang borstvoeding krijgen. Op een gegeven moment ben je dat als vrouw toch helemaal zat? Wat doe je dan als je gaat werken, een dagje weg bent, en je kind bij de vader of oppas is? Elke keer kolven? Dat ben je op een gegeven moment toch ook zat... ? Kolven geeft mij altijd het idee van het melken van koeien... :|

Maar goed, ik kan er niet over meepraten :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2008 10:14

Kolven doe ik ook niet meer hoor, Sarah slaat dan gewoon de bv over en krijgt ze een flesje sap ofzo. Melk ook neit meer, want ik vind het een beetje onzin, tis iig wel een ideale manier om dr in slaap te krijgen :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 feb 2008 10:22

Het woord tiet staat me sowieso tegen. Het werd nogal eens als scheldwoord gebruikt. Ik vind een borst toch sowieso mooier klinken.
Een tiet vind ik zo platvloers.

maar idd, misschien is het anders als ik zelf kinderen heb :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2008 11:51

haha moet je niet met Sarah praten, die heeft het ook écht over tiet!! Vraag altijd aan dr: moet je tiet? Niet moet je borst? dus niet vreemd dat ze tiet zegt, vind het helemaal geen scheldwoord, alleen wordt het wel lastig als ze straks in een overvolle verjaardagskamer gaat roepen: ik wil tiet!!! Maar dat gaan we voorkomen hoor :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 feb 2008 18:33

ik kolf op dit moment zeker vijf keer op een dag.. k wil een flinke voorraad.. voor het geval als de bv terug loopt!

k voel me echt geen melkkoe.. maar k ben altijd wel verwonderd hoeveel dr nog uitkomt :oops:

met een electrische kolf voel ik me wel een melkkoe!! :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2008 18:57

Als ik ga kolven krijg ik er denk 3 druppels uit, kolven ging helemaal niet zoheel goed hier.
Wel lekker als je een voorraadje hebt hoor! Je kunt het 6 maanden in de diepvries bewaren! Best nog wel een lange tijd, al zit ik er nu overheen met mijn laatste 2 flesjes :)

Terug naar “Archief”