Staat daar niet letterlijk dat je dus ook van je zelf moet houden???
Nee, als je het zo letterlijk neemt, zou het ook kunnen zijn dat je jezelf haat en dus ook je naaste mag haten (als jezelf, niet erger

)
Je legt me namelijk iets in de mond.
Das pas inlegkunde

Maar niet te ontkennen valt dat je enigzins die vergelijking trok.
Ach, we blijven Calvinisten.
Was dat maar waar.
Deze gaat inderdaad compleet mank. Van teveel eten word je dik, het si ongezind en bovendien eet je het eten op dat eerlijk verdeeld had moeten worden, zodat een ander zonder zit.
Vertel mij dan maar waarom zelfbevrediging niet goed is, welke ziekte je er van krijgt en ga zo maar door. En nogmaals ik heb het niet over obsessieve zelfbevrediging!
Ik denk dat je ook op een andere manier tegen 'niet goed zijn' aan kunt kijken. Volgens mij heb ik mijn mening daarover al gegeven.
Ik denk dat de Heere sex bedoeld heeft tussen 1 man en 1 vrouw in een huwelijk. Dat straalt voor mij de Bijbel ook gewoon uit. Soms worden daar allerlei losse teksten bij gehaald door 'jan-en-alle-man'. Maar als je nu eerlijk van een 'afstandje' de Bijbel bekijkt, lijkt mij dat de draad door de hele Bijbel heen.
In dat licht gezien, is masturbatie een egocentrische handeling, zoals sex denk ik niet bedoeld is door God.
Dat doet toch iedereen?
Als iemand zijn of haar mening ergens over vormt doe je dat toch uit volle overtuiging met je hand op de Bijbel, zoals jij denkt dat God het van ons vraagt? Om zo tot een antwoord te komen over bv. sex of uitgaan etc....
Dus dan laat iedereen toch zijn of haar gevoel, vanuit bovenstaande, spreken om tot een mening over een bepaalde zaak te komen?
Helemaal mee eens, zo lijkt het mij ook.
Em_ma, e.e.a kan wel wezen, maar sommige postings worden met zoveel stelligheid geschreven, dat het wel lijkt als iemand aan zelfbevrediging doet of die persoon gelijk van God los is! Men houd het vaak niet bij zichzelf in die postings!
*voelt zich (een klein beetje) aangesproken*
De discussie gaat ook niet over mij, maar over zelfbevrediging. Gelukkig is het ook niet zo als wij God loslaten, dat Hij ons ook loslaat.
Bedankt voor je advies om iets drie keer te mogen lezen jongen.
Je kunt het niet vaak genoeg lezen

Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Het is de toon die de muziek maakt.