De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 feb 2008 21:47

MissF schreef:Ligt eraan hoe erg je altijd ongesteld bent. Ik had het echt geen ramp gevonden hoor. Ligt er dan ook nog aan op welke dag het is. Maar je kunt toch gewoon tussendoor naar het toilet? Ik had een enorme jurk, maar het lukte prima, achterstevoren :mrgreen:
lol :mrgreen: mijn schoonmoeder heeft mij 2x geholpen omdat ik gewoon simpelweg (denk door de zenuwen) niet wist hoe ik het moest doen. Aangezien ze al eerder 1 dochter (en een schoondochter) had weggegeven die ook moesten plassen had ze wel ervaring er mee :D en ik vond het best!

Ik moest de week na mijn bruiloft ongesteld worden. We hadden het helemaal niet uitgerekend zo, ik vond het wel best eigenlijk :D maar persoonlijk was het denk ook niet op die dag gekomen, want als ik de zenuwen heb blijft het uit bij mij! Maar dat is persoonlijk...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 feb 2008 11:03

Ik ga over zes weken trouwen en wil ook absoluut niet ongesteld worden dan! Helaas is regelmaat bij mij ver te zoeken. Toch maar es naar de dokter gaan... Drempelvrees :oops:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 feb 2008 11:11

Dan zal ik binenkort maar eens naar de huisarts gaan. Als je de pil gaat gebruiken, raadt men aan om op de eerse dag van de menstruatie te beginnen met slikken. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd en er is de minste kans op doorbraakbloedingen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 feb 2008 11:36

Acire schreef:Pff.... ik ben nu ongeveer 2 weken gestopt met de pil en nu weet ik weer wat er zo fijn is aan de pil. Niet meer van die vage buikpijntjes, geen hongervreetgevoel meer, altijd weten wanneer je tampons mee moet slepen... Ik vind het maar nix zonder pil....

Ik mis 'm ook nog iedere maand :wink:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 feb 2008 13:40

Ik ga over zes weken trouwen en wil ook absoluut niet ongesteld worden dan! Helaas is regelmaat bij mij ver te zoeken. Toch maar es naar de dokter gaan... Drempelvrees

Ik snap dat het een beetje eng is, vond ik ook wel, ik heb wel een vrouwelijke arts dat scheelt misschien. Maar gewoon gaan joh, artsen zien en horen zoveel. Ik zou trouwens de nuvaring aanraden, heb je volgens mij veel minder kans op bijwerkingen, die sommige vrouwen wel hebben als ze net aan de pil zijn. Ik heb bij de nuvaring nergens last van gehad.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 feb 2008 13:50

Dankje! Ik heb een afspraak gemaakt... Ben benieuwd. Zie er wel tegenop. Onze dokter kom ik echt nooit en is beetje kortaffe man. Duimen jullie voor me?

Nuvaring kan alleen als je regelmatig ongesteld bent toch?

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 feb 2008 15:40

Nee hoor, dat maakt zover ik weet helemaal niet uit. Je wordt als je het gebruikt (volgens mij) vanzelf regelmatig, dat is ook wel fijn lijkt me, maar dat heb je met de pil ook.
Er zijn alleen dokters die gewoon de pil voorschrijven, maar ik zou als ik jou was de nuvaring dan toch ff noemen. Maar mijn dokter had een leuk koffertje, met alle pillen, ringen en spiraaltjes en ging ff voorlichting geven. Was wel leuk en we dachten allebei dat de nuvaring het beste was voor mij:)
Nou succes iig!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2008 19:02

Nuvaring werkt hetzelfde als de pil, maar dan op een andere plek ;)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 feb 2008 23:42

essieee schreef:
Acire schreef:Pff.... ik ben nu ongeveer 2 weken gestopt met de pil en nu weet ik weer wat er zo fijn is aan de pil. Niet meer van die vage buikpijntjes, geen hongervreetgevoel meer, altijd weten wanneer je tampons mee moet slepen... Ik vind het maar nix zonder pil....

Ik mis 'm ook nog iedere maand :wink:

Ik had gehoopt dat ik na 3 maanden pil in hetzelfde ritme door zou gaan. Dus: na 21 dagen ongesteld worden. Netjes 7 dagen ofzo, en dan weer 'gewoon' verder. Maar nee. Ik zit inmiddels op dag 29. Ik heb al 5 dagen buikpijn gehad (niet achter elkaar) en nog steeds niet ongesteld. Schijtlijf.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2008 07:47

Waarom ben je dan gestopt?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2008 09:22

Ik heb zo'n 13 jaar achter elkaar de pil geslikt ( vanaf mn 16e) Op het moment dat ik stopte was mn cyclus weer gewoon 23 dagen en geen 28 zoals al die jaren met de pil. Volgens mij pakt je lichaam weer gewoon het eigen ritme op.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 feb 2008 09:44

Lalage schreef:Waarom ben je dan gestopt?

Om te kijken of mijn lichaam de regelmaat zou oppakken. Daar was het om begonnen. Maar neu, zoals ajl zegt: mijn lichaam pakt z'n eigen ritme op; geen ritme. :?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 feb 2008 10:41

Maar na 3 maanden is dan toch ook best al wel snel?
Dan is je lichaam misschien net aan die pil gewend...
Mijn zus stopte na een jaar of 6 met de pil en bleef toen wel in het ritme, maar ik denk inderdaad dat een lichaam op den duur haar eigen ritme weer op gaat pakken hoor :)
pobody's nerfect

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 feb 2008 11:20

Tja, misschien is het te kort. Dat zou goed kunnen. Voorlopig laat ik het zo. In juli ofzo ga ik wel weer aan de pil, zodat ik er in september, als ik ga trouwen, weer aan de pil gewend ben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2008 12:44

esli schreef:Nee hoor, dat maakt zover ik weet helemaal niet uit. Je wordt als je het gebruikt (volgens mij) vanzelf regelmatig, dat is ook wel fijn lijkt me, maar dat heb je met de pil ook.
Er zijn alleen dokters die gewoon de pil voorschrijven, maar ik zou als ik jou was de nuvaring dan toch ff noemen. Maar mijn dokter had een leuk koffertje, met alle pillen, ringen en spiraaltjes en ging ff voorlichting geven. Was wel leuk en we dachten allebei dat de nuvaring het beste was voor mij:)
Nou succes iig!

hoe is de ervaring met nuvaring?

Terug naar “Archief”