hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2008 08:44

*|Scatie schreef:Wij hebben beiden voor ons werk een auto nodig. Wij wonen in een klein dorpje buitenaf en dan is het gewoon niet te doen op de fiets.
En als ik alle vaste lasten bij elkaar op tel en ook de dingen die jaarlijks worden betaald deel door 12, kom ik echt niet onder de 1300 euro.
En ik zeg niet dat wij niet kunnen rondkomen, maar moeten gewoon erg zuinig aan doen. En daarom is 't mooi dat we 't nu wat ruimer gaan krijgen.

Tja, ik weet niet wat voor auto's en werk jullie hebben maar dat er wat meer gewerkt moet worden om dat rond te komen is idd wel waar. Dus een baan voor 40 uur in de week zou wel prettig zijn dan.

Maar goed, we zijn een beetje afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 feb 2008 12:49

lammetje schreef:Las vanmiddag nog een regel van een ds die schreef over het huwelijk/gezinsvorming:

"Natuurlijk zijn we tegen abortus, we gruwen er terecht van. Maar beseffen we wel dat abortus de uiterste consequentie is van de mens die meent alles in eigen hand te hebben als het gaat over gezinsvorming? Is veel verontwaardiging over abortis wel oprecht, gezien de eigenwillige praktijken die we erop na houden bij het levensbegin? Het is maar een vraag.... "

Moord is natuurlijk wel wat anders dan geen nieuw leven laten ontstaan hè.

LauraC schreef:Ik vraag me af of er nog steeds zeer grote gezinnen (10+ kinderen) zijn als je bij ieder kind een cursus en een interview-proces moet afleggen zoals wij bij onze adoptie moeten doen?

Ghe, dat vind ik een hele goeie. Vanmorgen had ik het met iemand over mishandeling van kinderen en toen kwamen we ook bij dat punt. Je mag niet zo maar een kindje adopteren, je wordt helemaal doorgelicht. En terecht. Maar 'gewoon' kinderen krijgen kan 'zo maar'.

Lalage schreef:En om maar weer on topic te gaan: Borkdude en ik zijn vroeger allebei gepest op school, dus ik denk dat een eventueel kind van ons meer dan gemiddeld kans zou hebben om ook gepest te worden. En als ik daaraan denk dan staan de tranen in mijn ogen, want het beinvloedt je hele leven.

*hug*

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 20 feb 2008 15:18

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2008 20:31

rosalie83 schreef:
lammetje schreef:Las vanmiddag nog een regel van een ds die schreef over het huwelijk/gezinsvorming:

"Natuurlijk zijn we tegen abortus, we gruwen er terecht van. Maar beseffen we wel dat abortus de uiterste consequentie is van de mens die meent alles in eigen hand te hebben als het gaat over gezinsvorming? Is veel verontwaardiging over abortis wel oprecht, gezien de eigenwillige praktijken die we erop na houden bij het levensbegin? Het is maar een vraag.... "

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor vorm van anticonceptie gebruikt wordt. Een spiraaltje of morning-after pil zijn (iig voor mij) net zo not done als abortus.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat in jullie ogen het mooiste leeftijdsverschil is tussen kinderen.... :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 feb 2008 20:35

Hahaha, kriebelt het weer Bloempie?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 feb 2008 20:37

anderhalf jaar :mrgreen:

nee hoor ik 'wilde' altijd heel graag 2 kinderen dicht op elkaar, leek me gewoon leuk, als dit zou lukken. Maar wel druk, als het ' te ' druk wordt na de bevalling is het wel goed om wat langer te wachten met een derde, maarja wanneer bepaal je of het te druk is. Vind het best moeilijk, als ik het aankan en alles gewoon goed op rolletjes loopt is de kans groot dat de derde ook snel komt, zal het zelf iig niet tegenwerken. Maar als ik helemaal opgebrand ben om 19 uur omdat ik 2 kinderen rond heb lopen die wel aandacht nodig hebben (Sarah is behoorlijk druk opt moment) je nergens meer aantoe komt en ontzettend gepikeerd bent lijkt het me beter om te wachten tot er weer wat rust in de tent is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 feb 2008 20:41

ik vind 21 maand er tussen al best pittig... maar aan de andere kant ook wel leuk... wat mij nu ideaal lijkt is later nog 2 kinderen als milan en matteo al wat ouder zijn....

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2008 20:45

LauraC schreef:Hahaha, kriebelt het weer Bloempie?

:P Dat nog niet echt hoor, maar ik ben gewoon benieuwd.
Ik weet wel voor mezelf dat ik het perfect zou vinden als ik 'pas' weer zwanger wordt als Thomas kan lopen. Dan hoef ik hem niet continu voor ieder wissewasje op te tillen en aangezien hij niet de lichtste is... 8)
En als er een tweede bij komt voordat thomas twee jaar wordt, dan is de impact voor hem nog niet zo groot. En ik denk ook dat dat een mooi leeftijdsverschil is, omdat als je kind iets ouder is, krijg je een peuterpuber en als je daar dan een pasgeboren baby bij hebt, lijkt dat me vrij heftig... :roll:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 feb 2008 21:12

Bij ons zit er 16 maanden tussen. Toen de jongste is geboren, liep de oudste, maar die zat ook nog veel in de box. De jongste sliep 's nachts slecht door, niet leuk. Maar het voordeel was dat ik 's middags in mijn bed kon, want alles lag nog plat. Bij een kind van 3 gaat dat niet meer.
En het voordeel nu: ze spelen samen!!!
Nadeel: wel druk, maar dat word nu ook steeds minder. De oudste is nu 3 en de 2e is vorige week 2 geworden.
maar ik weet nog wel dat ik na de bevalling van nr 2 een tijd "zwangerschapszat"was. Dikke buiken.... effe niet!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 feb 2008 21:20

Ik vind trouwens wel dat Rouvoet erg goed bezig is, hij neemt een voorbeeld aan o.a. Zweden en ik vraag me al een tijdje af waarom in Nederland niet hetzelfde kan als daar qua kinderopvang en ouderschapsverlof enzo.

André

Berichtdoor André » 20 feb 2008 21:27

bloempie schreef:
rosalie83 schreef:

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor vorm van anticonceptie gebruikt wordt. Een spiraaltje of morning-after pil zijn (iig voor mij) net zo not done als abortus.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat in jullie ogen het mooiste leeftijdsverschil is tussen kinderen.... :)
2 jaar

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 feb 2008 21:28

in zweden zijn ze dan wel een jaar thuis... maar daarna werken moeders (en de vaders dus ook) fulltime!! en dat vind ik een slechte zaak...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 feb 2008 22:33

trijntjejohanna schreef:in zweden zijn ze dan wel een jaar thuis... maar daarna werken moeders (en de vaders dus ook) fulltime!! en dat vind ik een slechte zaak...

en de kids worden opgevoed door de staat. Net zoals de tijd van het communisme in Rusland zeker

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2008 22:50

bloempie schreef:
rosalie83 schreef:

3 tot 4 jaar. Dat was bij de tweede, derde en vierde bij ons thuis zo, en dat was prima. Mijn moeder zei achteraf dat ze dat heerlijk vond, dat ze 2,5 jaar veel te snel vond, te druk. Je moet ook nog volop kunnen genieten van kinderen.
maargoed, wie weet denk ik er zelf anders over in de toekomst ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 feb 2008 00:17

Maximaal 2 of 3. Ik vind kinderen opzich wel leuk, maar ik heb denk ik de komende jaren zelf sowieso nog geen behoefte aan kinderen.

Terug naar “Archief”