Gezin en....... uitstapjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Gezin en....... uitstapjes

Berichtdoor pol » 20 feb 2008 06:55

De lente en de zomer zijn in aantocht dus hoog tijd om een topic te starten over uitjes.
Waar ga jij met je gezin naar toe. Vakantie.... dagje uit.... Is dat broodjes smeren, fietsen door het bos lekker low-budget. Of ga je een dag naar het dolfinarium/efteling of heb je andere tips?

Wij zijn een tijdje terug op een rustige maandag naar Ballorig geweest. Erg leuk. Volwassenen waren gratis, kids 6,50 pp. Er waren speeltoestellen maar voor de jongste van ons (2), allemaal net iets te groot.

Afgelopen zomer waren we in Coevorden zie www.kinderspeelparadijscoevorden.nl
die vonden we leuker. Prijs lag rond de 7 euro, weet het niet precies meer, koffie voor ons was daarbij.

Dus heb je nog tips of een leuk idee......

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 20 feb 2008 08:30

Wij vindend de dierentuin altijd erg leuk, maar best wel prijzig.Dus dat doen we 1 x per jaar. En verder is een binnenspeeltuin altijd erg leuk en niet zo duur. Dus daar gaan we een paar keer per jaar heen. En zwemmen vinden de kids ook erg leuk.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2008 12:05

Wij gingen vroeger regelmatig (bijv. met feestjes) naar De Flipjes in Ouddorp - een speeltuin in de buitenlucht, waar je destijds 1 gulden intree betaalde ofzo. Er zat altijd een gehandicapte man om toezicht te houden.

't Schijnt dat 'ie tegenwoordig in verhouding nog net zo voordelig is en je kunt er nu met een huifkar heen vanaf een parkeerplaats bij het strand (idee voor *Annet*? :mrgreen:).

Verder doet de kinderboerderij het natuurlijk altijd goed. Meteen ff reclame maken: De Mèkkerstee, ook in Ouddorp, is een leuke bestemming met kleine kids: ze hebben er een biologisch geitenbedrijf (op dit moment met jonge geitjes!), een winkeltje, koffiezaal met ijssalon, en in de toekomst komt er ook een kinderboerderij bij. Toegang gratis. (Het is een project van Eleos, arbeidsreïntegratie voor cliënten met psych. problemen)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 feb 2008 23:15

* was zaterdag in de Mekkerstee*

zwembad is hier altijd wel geliefd.

nadeel van overdekte speeltuinen vind ik dat het er zo stinkt!

stukkie fietsen, wat te snaaien en een bal mee voor onderweg doen wij ook vaak. Mijn man vist ook wel met de kids.

Dierentuin, Efteling enzo vind ik mega duur. Eens per jaar doen we bijv. zoiets met kortingsbonnen. Van de herfst in Madurodam geweest, gratis met airmiles. Wij vonden het beetje tegenvallen. Gelukkig was het gratis!

Ook erg leuk is SprookjesWonderland in Enkhuizen. Is ook lang zo duur en massaal groot als de Efteling. Zuiderzeemuseum is ook in Enkhuizen, erg leuk voor kinderen. Je vaart er heen met een boot en kan je dan de hele dag daar vermaken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 23:30

Ik kan me niet heugen dat wij vroeger echt dagen weggingen. 1 keer naar de Efteling, maar dan echt op de eerste of laatste dag dattie tot tien uur open was, en dan gingen we om 4 uur, en om 10 uur terug, dan was het lekker rustig.

Wat wij altijd deden met mn vader als mn moeder was werken, as met het voetpontje over. Volgens mij is dat ergens over de Lek ofzo.
Dat was altijd feest. Eerst heen-en weer varen (kosten zijn echt bijna niks) en dan lekker aan de rand van het water beetje spelen. Heerlijk vonden we dat, en er mocht altijd een vriendje of vriendinnetje mee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 22 feb 2008 02:37

Wij gingen nooit op vakantie, maar mijn vader had wel 4 weken vrij. Meestal zaten we hele dagen aan het strand, gewoon `s gravenzande of Monster ofzo.
Toen ik nog heel veel jonger was hadden mijn ouders een jaarabonnement van de dierentuin, en gingen we in de vakantie dan ook wel eens naar een andere dierentuin dan Blijdorp, bijv. naar Antwerpen.

We gingen ook wel (dure) dagjes weg, maar zodra we oud genoeg waren en een OV hadden vonden mijn ouders het prima als we ons zakgeld etc. spendeerden in de Efteling, Six Flags, Dolfinarium, Duinrell enzo met een groep vrienden. Ze waren al lang blij dat ze niet achter ons aan hoefden te sjouwen en bij elke achtbaan een half uur stonden te wachten...

Verder gingen we vaak naar de markt, naar opa en oma (die woonden toen op Schouwen-Duiveland) stadjes bezoeken, zwembad etc.

Ik heb er leuke herinneringen aan!

Nu gaan we samen ook regelmatig dagjes weg als we vrij zijn, musea, dierentuin, stadjes etc. Ook samen leuk om te doen!
A smile costs nothing, but gives much

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2008 06:39

Er is ook iets van een Girafpas ofzo, schijnt ook wel heel voordelig te zijn.

als de link word weggehaald moet je maar ff googlen op dat woord.
http://www.avro.nl/avro/leden/lid_worde ... afpas.aspx

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 feb 2008 21:02

www.uitmetkinderen.nl is ook een leuke site om uitjes op te zoeken. Ook hebben ze een pagina met aanbiedingen.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 22 feb 2008 21:21

Mijn ouders hadden en hebben nog abbonement bij dierenpark Emmen. Dus gingen we zo'n 3 keer per jaar heen.
Verder genoten we ook gewoon van dagje aan het strand. Of gewoon dag naar zwembad. Verder ook wel eens naar speeltuin, Appelscha, een keer in het jaar. En als we kortingsbonnen hadden dan naar pretpark.
Leef je droom.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 feb 2008 10:51

@*Annet* - hé, leuk. Ik was vrij zaterdag, maar anders had ik jullie onbewust gezien kunnen hebben :wink:

'Uitstapjes' met je ouders hoeven voor 'n kind trouwens glad niet duur te zijn. Vroeger ging ik 's zaterdagsmorgens altijd samen met m'n pa boodschappen doen, o.a. bij de kaaswinkel, waar we altijd een praatje maakten met de oudere dame die daar in de winkel stond, ik kreeg natuurlijk altijd een stukje kaas. Vervolgens gingen we dan fietsen in de polder en daar konijnenvoer (paardenbloemen e.d.) halen. 'k Vond het geweldig!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 feb 2008 11:02

Bij ons net zo!
Onze vader zagen we door de weeks weinig en het was dan ook erg leuk om samen met hem boodschappen te doen op vrijdagavond of op zaterdagochtend. Vooral als we naar Hoogvliet gingen, want dan krengen we een warm broodje. Maar ook het samen bezig zijn in de tuin (en planten halen), naar de markt waren de momenten waar je dan enorm van genoot
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 23 feb 2008 11:40

Wij gingen vroeger eens per jaar naar Avifauna in Alphen a/d Rijn. Eerst de vogels kijken en dan de rest van de dag in de speeltuin. In mijn beleving was dat altijd een enorm grote speeltuin, maar toen ik er een aantal jaar terug met een nichtje en neefje was, bleek die speeltuin veel kleiner dat dat-ie in mijn verbeelding altijd was :)
Hoe dan ook, Avifauna is nog steeds leuk!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 feb 2008 18:49

's Avonds mag je in Avifauna gratis naar binnen, alleen is er dan natuurlijk wat minder te zien en te doen als overdag.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 feb 2008 20:32

Zwembad in Sliedrecht heeft van half4-5 uur happy hour. Is voor 2,50 euro pp

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 feb 2008 14:36

Zo gaan wij naar de kinderboerderij bij "de Bruggen" in Zwammerdam. Ik ben er sinds mijn eigen jeugd niet meer geweest, maar het schijnt nog steeds erg leuk te zijn. En het is ook echt wat voor een 2-jarige, daar is een dierentuin nog niet echt aan besteed.

Terug naar “Archief”