hoe letterlijk nemen jullie 1 cor 13: 13
"want alzo blijve; geloof, hoop en liefde, maar de meeste van deze is de liefde."
was gewoon ff beniewd.
gr esra
Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Laat ik eerlijk zijn... ik heb wel eens gezegd dat Paulus het bij het verkeerde eind had. Dat niet de liefde, maar de hoop de meeste van deze is...
Ik kan meegaan met Elbert. Maar ik ben een mens met alle vragen en strijd. Voor mij is, met alles wat mij in mijn leven is aangedaan en overkomen de hoop levensreddend geweest.
Daarmee bedoel ik: "het leven waard om te leven"
De hoop die ons is gegeven in de Opstanding van onze Heer Jezus Christus. Ja, daar komt van Gods kant liefde bij kijken. Maar het geeft mij hoop... En de hoop - gebaseerd op de Opstanding, dat het kwaad niet en nooit het laatste woord heeft - is de dragende kracht in mijn leven...
esra schreef:who wat een andere kijk hebben jullie erop. ik zie het echt heel anders.
esra schreef:hoe letterlijk nemen jullie 1 cor 13: 13
"want alzo blijve; geloof, hoop en liefde, maar de meeste van deze is de liefde."
was gewoon ff beniewd.
gr esra
Riska schreef:Esra schreef:maar hoe zie jij de liefde dan???
Wat is liefde? (en dit meen ik bloedserieus...) bestaat het dan?
Esra schreef:en als ik het vanuit een menselijk punt bekijk. dan denk ik aan warmte en genegenheid, maar nog belangrijker; vechten voor.
ze zeggen wel eens "liefde overwint alles" hoe zie jij dat riska???
esra schreef:essie, jij zegt dat de liefde van christus veel dieper is. tuurlijk, dat is zo. dat staat in de bijbel. de liefde van god is groter dan onze liefde ooit zal zijn. maar moeten we dan maar opgeven en niet meer liefhebben op onze (soms niet toerijkende) menselijke manier?? geinspireerd door god en zijn liefde???? niet meer liefhebben??? dat zou onmogelijk zijn. wel voor mij iig.
gr esra
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten