Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 feb 2008 19:57

kurtyo schreef:Weer een nieuwe wave-bandje, uit New York. Maar dit bandje is zeker de moeite waard. Hun debuutalbum is net uit, en het klinkt best vet.

MySpace-linkje: http://www.myspace.com/vampireweekend

Klinkt goed. Reggae-invloeden ook, zo lijkt het.

Overigens vind ik de nieuwste cd van The Bravery, The Sun And The Moon genaamd, ook zeer aardig!

Ik zal 'm binnenkort 'eens checken'.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 feb 2008 21:14

CaptainCaveman schreef:
kurtyo schreef:Weer een nieuwe wave-bandje, uit New York. Maar dit bandje is zeker de moeite waard. Hun debuutalbum is net uit, en het klinkt best vet.

MySpace-linkje: http://www.myspace.com/vampireweekend

Klinkt goed. Reggae-invloeden ook, zo lijkt het.

Reggae, maar ook - bijvoorbeeld - Afrikaanse muziek. Erg interessant.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 feb 2008 09:12

Uit België, waar al het goede vandaan komt: I Love Sarah
http://www.myspace.com/ilovesarahilovesarah

Ik vind het wel vet... Beetje raar en freaky.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 feb 2008 09:23

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 19 feb 2008 12:39

En eentje terug voor kurtyo: http://www.myspace.com/reverendhortonheat :wink:
Die Avett-broertjes vond ik wel aardig, dank. I Love Sarah is vooral grappig, Vampire Weekend vond ik erg goed. Wel miste ik af en toe wat 'overdrive' ofzo, soms blijven de nummers maar wat doorkabbelen; verder is dat bandje muzikaal wel heel okay.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 feb 2008 22:53

http://www.myspace.com/tejapanese

Beetje noise-rockige post-rock (of zo iets) het instrumentaal en komt uit Japan (Heeft iets weg van Pg.Lost vind, voor de mensen die dat kennen :P)

Øresund Space Collective
www.myspace.com/oresundspacecollective

Progressive rock/Psychelische rock/Space rock.. Heeft wel wat weg van Hidria Spacefolk (voor de mensen die dat kennen) zover ik weet is het instrumentaal en een beetje jammig.

Detektivbyrån
www.myspace.com/detektivbyran

Experimentele, ambient/instrumentaal en wet folkig van aard.. Komt uit Zweden (Net als het Space Collective)

A Swarm of the Sun
www.myspace.com/aswarmofthesun

Postmetal met nogal wat industriele invloeden (net als Neurosis dat een beetje heeft)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 21 feb 2008 08:19

Raido schreef:A Swarm of the Sun

Postmetal met nogal wat industriele invloeden (net als Neurosis dat een beetje heeft)

Klinkt goed! Jammer dat het geluid niet wat massaler is, dan had het me nog meer aangesproken. Even wat meer galm gebruiken heren.. 8)
Auf Wiedersehen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 feb 2008 11:46

Raido schreef:
http://www.myspace.com/tejapanese

Beetje noise-rockige post-rock (of zo iets) het instrumentaal en komt uit Japan (Heeft iets weg van Pg.Lost vind, voor de mensen die dat kennen :P)

Leuk bandje. Klinkt vrij goed. Ik kende het al wel.

Øresund Space Collective
www.myspace.com/oresundspacecollective

Progressive rock/Psychelische rock/Space rock.. Heeft wel wat weg van Hidria Spacefolk (voor de mensen die dat kennen) zover ik weet is het instrumentaal en een beetje jammig.

Idem.

Detektivbyrån
www.myspace.com/detektivbyran

Experimentele, ambient/instrumentaal en wet folkig van aard.. Komt uit Zweden (Net als het Space Collective)

Wel aardig.

A Swarm of the Sun

Vet, maar kende ik al. :-)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 feb 2008 12:16

Ik wil nogmaals Godspeed You! Black Emperor aanraden aan hen die deze geweldige postrockband nog niet kennen. De korte link weet ik niet, maar hier: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... 2bb4837518

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 21 feb 2008 12:20

denk jij dat het een aanbeveling is die past op een reformatorisch forum?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 feb 2008 12:50

goshen schreef:denk jij dat het een aanbeveling is die past op een reformatorisch forum?
Waarom zou het niet passen? Godspeed is gewoon een uitdrukking/woord in het Engels om een reiziger geluk toe te wensen...

The Black Emperor in dit geval...

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 21 feb 2008 13:09

Raido schreef:Waarom zou het niet passen? Godspeed is gewoon een uitdrukking/woord in het Engels om een reiziger geluk toe te wensen...

De imago dat de band van zichzelf probeert neer te zetten komt m.i. niet overeen met de omschrijving 'Christelijke band' (een benaming die als je die aan jezelft geeft een verantwoordelijkheid met zichzelf meebrengt). Als je de afbeeldingenzoeker van Google gebruikt krijg je een andere indruk maar ik heb mijn vraag met een zekere reserve gesteld omdat ik weet dat "de Heer vreemde kostgangers heeft".

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 feb 2008 13:14

goshen schreef:
Raido schreef:Waarom zou het niet passen? Godspeed is gewoon een uitdrukking/woord in het Engels om een reiziger geluk toe te wensen...

De imago dat de band van zichzelf probeert neer te zetten komt m.i. niet overeen met de omschrijving 'Christelijke band' (een benaming die als je die aan jezelft geeft een verantwoordelijkheid met zichzelf meebrengt). Als je de afbeeldingenzoeker van Google gebruikt krijg je een andere indruk maar ik heb mijn vraag met een zekere reserve gesteld omdat ik weet dat "de Heer vreemde kostgangers heeft".
Dat hoeft ook niet. Als de band nou 'Adios, You Black Emperor' had geheten had je er dan wel problemen mee?

Als je in Oostenrijk mensen tegenkomt zeggen ze 'Gruss Gott', wie zegt dat ze christelijk zijn? De meesten toeristen zeggen ook Gruss Gott terug ..

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 21 feb 2008 13:44

Raido schreef:Dat hoeft ook niet. Als de band nou 'Adios, You Black Emperor' had geheten had je er dan wel problemen mee?
De gekozen naam doet bij mij een wenkbrauw omhoog gaan :-s hetzelfde geldt voor namen zoals "black sabbath", "napalm death", "slayer", "bad religion" en ga-zo-maar-door. Maar als Godspeed you volgens jou normale muziek maakt prima toch! 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 feb 2008 13:50

goshen schreef:
Raido schreef:Dat hoeft ook niet. Als de band nou 'Adios, You Black Emperor' had geheten had je er dan wel problemen mee?
De gekozen naam doet bij mij een wenkbrauw omhoog gaan :-s hetzelfde geldt voor namen zoals "black sabbath", "napalm death", "slayer", "bad religion" en ga-zo-maar-door. Maar als Godspeed you volgens jou normale muziek maakt prima toch! 8)
Dat heeft helemaal niets met elkaar te maken, Godspeed is een normale uitdrukking die niets met dood of verderf te maken heeft. Alleen omdat jij het woord God herkent gaan jou wenkbrauwtjes omhoog...

Bij een band als Adios Amigos zou je dat niet hebben, ookal betekend het 'Ga met God, mijn Vrienden'... Gruss Gott, Freunden, Godspeed Friends...

Daarbij maakt Godspeed You! Black Emperor niet echt heavy/doom metal, brutal death/grindcore, thrash of hardcore punk..

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”