Dus kort geredeneerd: Jij krijgt die ruimte niet, en zij krijgen de ruimte niet.
Zo zie ik deze discussie eigenlijk.
Moderator: Moderafo's
Je schrijft nogal veel over ‘mijn persoonlijke relatie met God’ en daar zou geen ruimte voor zijn in de Ger.Gem. Zou je eens een voorbeeld kunnen geven hoe of wat die 'relatie met God' inhoud en dat niet is overeenkomstig de leer van Ger.Gem.(graag niet over kleding zoals broek of hoed).Gerdien B. schreef:We kunnen elkaar de ruimte niet geven omdat we dan beide een aanslag op het geloof doen. De persoonlijke relatie met God gaat altijd nog voor en dat beseften we beide.
Raido schreef:Ik vind dat dus nogal meevallenbloempie schreef:Dan zal ik ws wel precies met twee uitersten te maken hebben gehad.
De prediking in de ene kerk zou zo aan kunnen sluiten bij de leer in de hervormde kerk, terwijl de andere prediking gelijk staat aan de oud gergem. Een behoorlijk verschil lijkt mij.Wat je bedoeld met 'de Hervormde Kerk' is in deze context de Gereformeerde Bond, ja daar sluit het wel ongeveer bij aan bij bepaalde predikanten..
Alleen was de NHK heeel wat breder dan de GB alleen.
bloempie schreef:En het verschil tussen de leer in de verschillende gemeentes ligt m.i. met name in het feit dat in de ene kerk de nadruk gelegd wordt op de mogelijkheid tot bekering van Gods kant en in de andere kerk de onmogelijkheid vanuit de menselijke kant. En daarin wordt nogal eens doorgeslagen.
Leg eens uit, ik dacht dat je die twee (geestelijk en praktijk) niet van elkaar kunt splitsen.CaptainCaveman schreef:Waarom niet? Bij de ene kerk steek je meer op wat betreft het geestelijke gebied, terwijl je in de GKV weer meer kunt opsteken wat de dagelijkse praktijk betreft.Toetsenbord schreef:Maar is het niet zo dat je bij alle kerken wel wat hoort waar je wat me kunt?
tante ko schreef:Ik ben net nieuw hier, maar hoor ik binnenkort ook tot die 60.000 leden.
Ben blij om te lezen dat ik hier blijkbaar niet alleen in sta.
Jantjes schreef:bloempie schreef:En het verschil tussen de leer in de verschillende gemeentes ligt m.i. met name in het feit dat in de ene kerk de nadruk gelegd wordt op de mogelijkheid tot bekering van Gods kant en in de andere kerk de onmogelijkheid vanuit de menselijke kant. En daarin wordt nogal eens doorgeslagen.
En hoe is het nu precies?
Ja maar, geen leugens schrijven.tante ko schreef:Huh...?
Ik weet niet waarop ik moet wachten.....
Eindelijk heb ik een kerk gevonden waar je wel over geloof in God kan praten, zonder dat je gelijk geconfronteerd wordt met allerhande wetjes, regeltjes en stappenplannen.
Gelukkig ben ik in mijn nieuwe gemeente (CGK) hartelijk ontvangen en heb een fijne predikant die wel midden in de gemeente staat er niet er boven.
Je schreef over een mogelijkheid (bekering) en een onmogelijkheid (bekering) en dat daarin nogal eens doorgeslagen wordt.bloempie schreef:Jantjes schreef:bloempie schreef:En het verschil tussen de leer in de verschillende gemeentes ligt m.i. met name in het feit dat in de ene kerk de nadruk gelegd wordt op de mogelijkheid tot bekering van Gods kant en in de andere kerk de onmogelijkheid vanuit de menselijke kant. En daarin wordt nogal eens doorgeslagen.
En hoe is het nu precies?
Ik begrijp je vraag niet helemaal...?
Je lijkt dit in ieder geval te beamen...Jantjes schreef:Ja maar, geen leugens schrijven.tante ko schreef:Huh...?
Ik weet niet waarop ik moet wachten.....
Eindelijk heb ik een kerk gevonden waar je wel over geloof in God kan praten, zonder dat je gelijk geconfronteerd wordt met allerhande wetjes, regeltjes en stappenplannen.
Gelukkig ben ik in mijn nieuwe gemeente (CGK) hartelijk ontvangen en heb een fijne predikant die wel midden in de gemeente staat er niet er boven.
Eerst zeg je ‘maar hoor ik binnenkort ook tot die 60.000 leden’ en anderhalf uur later ‘Gelukkig ben ik in mijn nieuwe gemeente (CGK) hartelijk ontvangen’, hoe heb ik het met jou?
Je schreef: ‘Ik weet niet waarop ik moet wachten’
Ds. C.J. Meeuse schreef over een ‘wachttijd van David’. Weet je niet waarop David moest wachten voordat hij koning werd? Weet je niet hoeveel strijd David gehad heeft voordat hij koning werd? Weet je niet hoeveel het David gekost heeft voordat hij koning werd?
Ik zal zelf het antwoord geven.
Het heeft David alles gekost, hij hield niets meer over en toen kon God hem als koning over Zijn volk Israël stellen. Is het bij jou ook zo gegaan toen je de stap maakt van Ger.Gem. naar CGK? Is het je eigen geloof waarover je daar in de CGK kan spreken? zonder dat het gegeven is of er op gewacht heeft?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten