gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 feb 2008 18:52

Normaal gesproken doe ik niks op zondag, op eten koken, vaatwasser na. Maar vandaag met 2 zieke kinderen vannacht, wel, zoals een wasje ophangen en even de kamer gezogen, want ze liepen met een beschuit met hageltjes door de kamer (en dat vegen we net niet onder de bank) maar voor de rest is zondag: feestdag! Naar de kerk en de rest tijd voor je gezin. Heerlijk! Niks moet en dat huishouden zien we morgen wel weer of anders overmorgen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2008 18:56

Wij hebben juist vandaag gestofzuigd en wc schoongemaakt en opgeruimd, want vanavond is hier bijbelkring. Op zaterdag rusten we eigenlijk wat meer uit: beetje door de stad en over de markt lopen, visje eten, naar de bibliotheek. Natuurlijk doen we ook wel wat boodschapjes, maar dat doen we niet met tegenzin.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 feb 2008 19:11

rafaell schreef:Brunch dan :wink: Nee vanmorgen was er avondmaal en aangezien ik nog geen belijdenis gedaan heb, slaap ik dan altijd lekker uit omdat ik het zo langdradig vind als ik zelf nog geen deel mag nemen en bovendien wil ik dan ook graag en dat is ook geen heel fijn gevoel als het niet mag :wink:

OK. Mijn ervaring is dat het ook een goede dienst kan zijn als je niet aangaat, maar dat is heel persoonlijk.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 feb 2008 19:57

Wij maken alleen wat schoon als er iets vies is. Dus als ik vandaag zou zien dat er nodig gezogen moet worden (dat doe ik niet dagelijks en ook niet wekelijks) dan doe ik dat vandaag/zondag.
Sowieso wordt er hier volgens mij veeeeel minder schoongemaakt dan in de huizen van jullie volgens mij, als ik dat lees.....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 21:41

ik vraag me werkelijk waar af hoe mijn huis er uit zou zien als ik een week niet zou stofzuigen. Zelfs toen we met zijn 2-en waren zoog ik wel keer of 3 per week omdat dat echt nodig was. Heb jij vloerbedekking waar je lekker al het vuil ik kunt lopen, valt niet op enzo :| :|

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 feb 2008 22:28

Hm, ondanks dat ik weinig thuis ben is 1x per week toch wel nodig, ja.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 feb 2008 22:29

Ach in studentenhuishoudens is alles gelukkig anders :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 22:36

rafaell schreef:Ach in studentenhuishoudens is alles gelukkig anders :wink:

zijn er nooit studenten met een huisstofmijt allergie oid?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 feb 2008 22:38

Dan kun je gewoon geen student worden. Een student is iemand die ingeschreven staat aan een universiteit, op een studentenvereniging zit, in een studentenhuis woont en vooral geen seconde meer aan huishouden besteedt dan strikt noodzakelijk is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2008 22:41

*Annet* schreef:
rafaell schreef:Ach in studentenhuishoudens is alles gelukkig anders :wink:

zijn er nooit studenten met een huisstofmijt allergie oid?

jawel, als die verhuist dan wordt het nog viezer in huis (Borkdude is daar een voorbeeld van, hij kan zich nu niet meer voorstellen dat hij in zo'n smeerboel leefde... maar dat is bij veel ex-studenten het geval)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 22:44

rafaell schreef:Dan kun je gewoon geen student worden. Een student is iemand die ingeschreven staat aan een universiteit, op een studentenvereniging zit, in een studentenhuis woont en vooral geen seconde meer aan huishouden besteedt dan strikt noodzakelijk is.

dus, stel dat ik student zou worden zou het niet kunnen wegens medische redenen. Nu snap ik dat ik zo'n hekel aan school had. Een en ander heeft gewoon met elkaar te maken enzo, oorzaak en gevolg verhaal bla bla bla

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 feb 2008 22:46

Juist, je zou dan hoogstens kunnen gaan studeren, maar dat is iets heel anders. De Studentstand is namelijk een zelfstandige maatschappelijke klassie die totaliter aliter is

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 feb 2008 01:27

rafaell schreef:Juist, je zou dan hoogstens kunnen gaan studeren, maar dat is iets heel anders. De Studentstand is namelijk een zelfstandige maatschappelijke klassie die totaliter aliter is

*burp* 8)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 18 feb 2008 09:40

rafaell schreef:Brunch dan :wink: Nee vanmorgen was er avondmaal en aangezien ik nog geen belijdenis gedaan heb, slaap ik dan altijd lekker uit omdat ik het zo langdradig vind als ik zelf nog geen deel mag nemen en bovendien wil ik dan ook graag en dat is ook geen heel fijn gevoel als het niet mag :wink:

Naar welke kerk ga je in Leiden..?

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 18 feb 2008 09:59

In mn studentenhuis was het nog wel weer wat anders hoor:) Hmm misschien zoog ik daar nog wel meer, maar ja sinds er geen muizen meer lopen...;)

Terug naar “Archief”