gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2008 12:25

normaal gezien doe ik eigenlijk niets in het huishouden op zondag.... tenzij ik zon bui heb als vandaag (zeer zeldzaam :wink: ) ik vind het gewoon wel lekker om 1 dag in de week niks aan het huishouden te doen... nou ja alleen de afwas dan en de kamer stofzuigen, want daar ontkom je niet aan..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 feb 2008 12:30

op zondag doen wij heel weinig anders heb je gewoon nooit meer een vrije dag. Ik heb net wel even een dekbedovertrek in de garage opgehangen alleen omdat ie er anders te lang inzit ik heb wel een vuile was in de wasmachine gezet en de startuitstel aangezet dus zodat ik hem morgen ochtend op kan hangen.
wat ik wel doe is uitgebreid koken op zondag

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 feb 2008 12:46

Ik heb vandaag eindelijk de tijd om iets in huis te doen.
Zelf ben ik ook van niet huishouden op zondag. Alleen het kriebelt enorm om die vieze ramen is te gaan soppen. Verder heb ik op moment ook niets om handen. Ga nog bedenken wat ik verder vanmiddag ga doen ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 13:05

zondag=rustdag en doe ik niet te veel!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2008 13:39

Zondag is hier geen rustdag... dat ben ik van huis uit ook helemaal niet gewend. Meestal gebruiken we zondag voor (kleine) verbouwingen enzo. Mijn man is nu de gang aan het stucen. Wel hoogst irritant dat de bouwmarkten in de buurt dicht zijn...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 feb 2008 13:47

Hm, dat klinkt niet al te reformatorich 8) .

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2008 13:53

Dat ben ik ook niet. Wel christelijk hoor, maar dan de volle evangelie/pinkster gemeente richting :mrgreen:

Mijn man komt wel uit een reformatorisch gezin... en heeft er een behoorlijk zondag-trauma aan over gehouden. Ik werd er ook altijd gek op zondag. In plaats van een leuke dag was het daar elke zondag weer alsof er iemand was doodgegaan... ALLES was verboden. Pff... een keer zaten we daar te eten, had zijn zusje de hagelslag laten vallen. Dus ik wilde de stofzuiger pakken, nou dat werd me niet in dank afgenomen! De hagelslag werd onder de bank geveegd (SERIEUS!) en pas op maandag opgezogen. Dat soort dingen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 feb 2008 13:58

Ik doe op zondag geen heel grote dingen, zoals ramen wassen enzo, maar wel even snel stofzuigen of vegen, het is wel prettig om alles glad te hebben voor het geval er uit de kerk iemand meekomt ofzo. Dan doe ik dat liever zondag overdag als zaterdagavond laat, dan heb ik er echt geen zin meer in.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 17 feb 2008 14:28

Ik vind het fijn dat er een dag even niets hoeft. Alleen met kinderen ontkom je niet altijd aan een was draaien of stofzuigen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 feb 2008 15:02

O ik ga vandaag nog wel wassen, sigaretten kopen, afwassen en voor studie en studentenvereniging aan de slag. Maar eerst lekker ontbijten, douchen, tv kijken en naar de kerk :)

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 feb 2008 15:26

Galateia schreef:Dat ben ik ook niet. Wel christelijk hoor, maar dan de volle evangelie/pinkster gemeente richting :mrgreen:

Mijn man komt wel uit een reformatorisch gezin... en heeft er een behoorlijk zondag-trauma aan over gehouden. Ik werd er ook altijd gek op zondag. In plaats van een leuke dag was het daar elke zondag weer alsof er iemand was doodgegaan... ALLES was verboden. Pff... een keer zaten we daar te eten, had zijn zusje de hagelslag laten vallen. Dus ik wilde de stofzuiger pakken, nou dat werd me niet in dank afgenomen! De hagelslag werd onder de bank geveegd (SERIEUS!) en pas op maandag opgezogen. Dat soort dingen.

Hm, dat klinkt inderdaad behoorlijk tragisch.

Ik moet wel zeggen dat ik erg geniet van een vrije dag. Lekker luieren, fietsen, lezen, tuinontwerpje maken, internetten...

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 feb 2008 15:28

rafaell schreef:O ik ga vandaag nog wel wassen, sigaretten kopen, afwassen en voor studie en studentenvereniging aan de slag. Maar eerst lekker ontbijten, douchen, tv kijken en naar de kerk :)

Rare dagindeling. Je komt kort voor 15.00 uur uit bed, gaat dan ontbijten, douchen en tv-kijken, en daarna naar de kerk. Die begint dan pas eind van de middag neem ik aan? Gelukkig zijn de tankstations 's avonds open, zodat je niet vóór de kerk eerst nog snel even sigaretten moet kopen.

8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 feb 2008 15:31

Mag ik ook een vrije dag hebben? Ik was gewoon moe van paar drukke weken en weekenden met relatief weinig slaap. Overigens zegt dat ik nu ga ontbijten niets over hoe laat ik uit bed zou zijn, als ik om 7 uur op ben eet ik ook nooit voor een uur of 12 en met enige regelmaat eet ik alleen 's avonds.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 feb 2008 15:35

Jij mag alles van mij :) .

En inderdaad kan het zijn dat je al een halve dag rondzwalkt zonder ontbeten te hebben; ik zou de maaltijd dan echter brunch noemen om verwarring te voorkomen :wink: .

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 feb 2008 15:38

Brunch dan :wink: Nee vanmorgen was er avondmaal en aangezien ik nog geen belijdenis gedaan heb, slaap ik dan altijd lekker uit omdat ik het zo langdradig vind als ik zelf nog geen deel mag nemen en bovendien wil ik dan ook graag en dat is ook geen heel fijn gevoel als het niet mag :wink:

Terug naar “Archief”