gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2008 12:22

Boodschapjes heb ik lekker al binnen
de was zit erin, nog even de badkamer zo, en overal zuigen. En op zaterdag vind ik het zelfs wel lekker om wat in huis te doen eigenlijk. Dan ben ik toch de hele dag vrij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 feb 2008 13:03

Diepvriesbakken heb ik dus niet, vind ik onzin. Lege ijsbakken werken prima en vlees gaat zo gelijk de vriezer in.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 feb 2008 13:57

*Annet* schreef:Diepvriesbakken heb ik dus niet, vind ik onzin. Lege ijsbakken werken prima en vlees gaat zo gelijk de vriezer in.

doen wij ook zo. ze stapelen nog goed ook!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 feb 2008 15:09

Of boterdoosjes. Heul handig :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 feb 2008 15:31

Wat ben ik blij dat ik een studentenhuishouden en geen gezin heb. Bah elke week een paar keer stoffen, schoonmaken en stofzuigen :o :shock:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 feb 2008 15:33

rafaell schreef:Wat ben ik blij dat ik een studentenhuishouden en geen gezin heb. Bah elke week een paar keer stoffen, schoonmaken en stofzuigen :o :shock:

Nou, dat doe ik ook allemaal niet hoor :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 16 feb 2008 17:24

Hoe doen jullie dat eigenlijk met het koffiezetapparaat enzo, maken jullie die ook regelmatig schoon?
Ik heb vandaag de muren van de keuken gekalkt en dat was wel een mooie gelegenheid om alles eens goed schoon te maken. Toen keek ik ook eens aan de binnenkant van het koffiezetapparaat en volgens mij had ik dat wel eens eerder kunnen doen...

Trouwens, de vloer is ook weer helemaal schoon, die moest ik boenen met een schuursponsje door alle kalkspetters :?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 feb 2008 17:28

Wij hebben pas nieuw koffiezetapparaat. Schoonmaken doen we het eigenlijk nooit, je kunt toch gewoon het volle filterzakje in de prullenbak gooien?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2008 18:06

Ik gebruik geen koffiezetapparaat, alleen als er veel mensen zijn.
Verder altijd senseo omdat ik geen koffie drink, alleen mijn man. Gaat veel sneller. En die maak ik elke week schoon. Tenminste, alle bakjes en dingetjes die eraf kunnen en het apparaat zelf.
Het koffiezetapparaat maak ik alleen schoon alsk em heb gebruikt.
De waterkoker moet volgens mij ook wel eens ontkalkt worden,maar ik wil toch een nieuwe, omdat die ik nu heb met een verwarmingselement is, en dat duurt veel langer dan met een platte boden zeg maar.

Ik heb vandaag de trap en de pianokruk geschilderd. Is dat ook weer gedaan :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 feb 2008 18:13

Senseo is zó ontzettend veel minder lekker dan koffie

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2008 18:15

Tja, ik drink het zelden. DUs ik heb geen idee.
Maargoed,de drinker ervan klaagt er niet over, dus dan is het toch prima? :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 feb 2008 21:47

Senseo is bagger, niet te vergelijken met ECHTE koffie.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2008 10:12

gister heb ik de ramen gewassen... was na heeel wat maanden ook wel weer eens tijd... maar goed... dan loont het ook... haha... ik kan nu ineens beter naar buiten kijken :lol: :lol: het moest nu wel, want het valt zo op dat de ramen vies zijn als de zon er op schijnt....

vanmorgen had ik een schoonmaakbui, dus daar heb ik maar aan toegegeven... in minder dan een uur tijd heb ik de huiskamer, gang, trap, keuken stofgezogen.. de kamer gedweild... de afwas gedaan... het gasfornuis schoongemaakt, de was gevouwen... prullenbak geleegd... ondertussen matteo op bed gebracht.. en nu... nu ben ik het zat :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 feb 2008 11:04

mijn man drinkt het meeste koffie en die wil echt geen senseo. Daarom hebben wij alleen een koffie zet apparaat met thermoskan werkt super en die is ook zo klaar.

Wij ontkalken waterkoker en koffiezetapparaat altijd met azijn gaat erg goed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 feb 2008 11:39

Het scheelt volgens mij wel of je veel kalk in het water hebt.
We hebben hier heel weinig kalk. Ik hoef ook eigenlijk nooit echt ontkalker op kranen enzo te spuiten. Met een handdoek is het zo glimmend te krjigen.
Wat ik nog steeds niet snap is dat ze kranen trouwens glimmend maken. Zo onlogisch!

Ik had besloten op zondag niks meer in het huishouden te doen. Maar gisteren heb ik de trap naar de garage (mijn washok) geverfd, dus ben ik helemaal vergeten dat de was er nog in zat. Nu moet ik dus buitenom, om de was in de garage op t ehangen. Maarja, het moest toch wel gebeuren, anders zit het er veel te lang in. Dus mijn regel maar doorbroken en toch de was afgehaald en de nieuwe opgehangen.

Doen jullie trouwens wel iets op zondag? Ik merk dat ik het eigenlijk wel lekker vind om op zondag even nergens aan te denken..

Terug naar “Archief”